اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

3 جیب‌بر اتوبوس‌های BRT دستگیر شدند+عکس



3 جیب‌بر اتوبوس‌های BRT دستگیر شدند+عکس

3 جیب‌بر سابقه‌دار که در اتوبوس‌های BRT اقدام به سرقت از مسافران می‌کردند توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

حوادث - در پی وقوع سرقت‌ از نوع جیب‌بری در ایستگاه اتوبوس‌های BRT به‌ویژه در محدوده میدان انقلاب و خیابان آزادی، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بررسی اظهارات شکات و مالباختگان حکایت از آن داشت که تعدادی از سارقان جیب بر ضمن تردد در ایستگاه‌های اتوبوس BRT و با استفاده از شلوغی ایستگاه و به بهانه‌سوار شدن، اقدام به هل دادن مسافران کرده و در این فاصله زمانی اقدام به سرقت به شیوه جیب‌بری کرده‌اند.

کاراگاهان اداره هفدهم در ادامه رسیدگی به پرونده‌های جیب‌بری به‌ویژه در ایستگاه‌های اتوبوس BRT، با شناسایی و دعوتِ تعدادی از مالباختگان اقدام به چهره‌نگاری تصاویر متهمان کرده و در بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی دو مجرم سابقه‌دار در زمینه سرقت‌های جیب‌بری به نام‌های علی 40 ساله و اردشیر 40 ساله شدند که دارای سوابق متعدد دستگیری در سال‌های 84 ، 87 ، 88 ، 89 ، 90 بودند.

 

حوادث,جیب بری,اتوبوس‌های BRT,حوادث تهران

 

با شناسایی علی و اردشیر، کارآگاهان اداره هفدهم موفق به شناسایی عضو سوم گروه سارقان جیب‌بر به نام امیر 33 ساله و در ادامه موفق به شناسایی مخفیگاه هر سه متهم در مناطق شهران، شهرری و میدان امام حسین (ع) شدند.

 

حوادث,جیب بری,اتوبوس‌های BRT,حوادث تهران

 

با شناسایی اعضای گروه سارقان، اقدامات پلیسی جهت دستگیری متهمان آغاز و سرانجام هر سه متهم در حین ارتکاب سرقت و در ایستگاه اتوبوسBRT  پل چوبی دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 

حوادث,جیب بری,اتوبوس‌های BRT,حوادث تهران

 

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی متهمان از سوی ده‌ها مالباخته‌ای که به شیوه جیب‌بری در ایستگاه‌های اتوبوس BRT مورد سرقت قرار گرفته و با توجه به احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگان، دستور انتشار تصاویر هر سه متهم از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 12 تهران صادر شده است؛ لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
رونمایی از اتوبوس 18 متری BRT بی آرتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری جیب بر اتوبوس های BRT



 

دستگیری جیب بر اتوبوس های BRT

 

جیب بر سابقه دار اتوبوس های بی آرتی دستگیرشد.چندی پیش مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان خبر دستگیری یک جیب بر در ایستگاه اتوبوس های BRT در ابتدای خیابان رودکی قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی در محل حادثه و انجام بررسی های مقدماتی مشخص شد که این متهم در حین ارتکاب سرقت توسط مأموران پلیس مترو ایستگاه انقلاب که پس از پایان ساعت کاری خود در حال بازگشت به منزل بوده اند، شناسایی و دستگیر شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از متهم كه علیرضا نام داشت، وی به چندین فقره جیب بری در ایستگاه های اتوبوس خیابان آزادی اعتراف کرد؛ کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و با بررسی سوابق مجرمان سابقه دار اطلاع پیدا کردند؛ علیرضا از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز در سال های ۷۹ و ۸۵ به اتهام ارتکاب جیب بری، حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده اما در آخرین بار، پس از آزادی از زندان به سمت مصرف موادمخدر بازگشته و برای تأمین هزینه مواد مورد نیاز خود اقدام به سرقت از مسافران پایانه های مسافری و ایستگاه های اتوبوس و مترو درسطح شهر تهران بویژه در منطقه غرب کرده است.

به گزارش ایسنا،سرهنگ حسین خان بابایی، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و همچنین اعترفات صریح متهم درباره ارتکاب سرقت های متعدد از مسافران درون شهری در سطح شهر تهران دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم، برای شناسایی مالباختگان صادر شده است.

وی از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده اند دعوت كرد تا برای پیگیری یا طرح شکایات به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان ۱۲ فروردین مراجعه كنند.

بابایی از شهروندانی که از اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند خواست تا اطلاعاتشان را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۶۰۴۶ در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند..... / خبرگزارى ایسنا