اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

3 جمله ارزشمند روحانی از نگاه علم الهدی


خطیب جمعه مشهد گفت: مردمی که در خط رهبری هستند از جملات ایشان بسیار خرسند شدند و استقبال خوبی همراه با متانت از ایشان انجام دادند که من باید از این بابت از آنها تشکر کنم.

خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: همانطور که رئیس جمهور در زمان دفاع مقدس فرمانده پدافند کشور بود امروزه نیز باید پدافند فرهنگی جامعه را رهبری کند زیرا اهمیت این کار برای همه مشخص است.

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در جوار مرقد نورانی امام رضا(ع) و در جمع مجاوران و زائران حرم رضوی گفت: عیدی ولادت امام رضا سلامتی ارزشمند مقام معظم رهبری بود و در عیادتی که از ایشان داشتم مشخص شد که عافیت و سلامت ایشان کاملا برگشته است.

او گفت: در خجسته روز ولادت امام رضا و در جمع زائران و دلدادگان این امام رئوف، آقای رئیس جمهور و هیات دولت سفر خودشان را به این استان انجام دادند که این سفر بسیار پربرکت بود.

امام جمعه مشهد گفت: سریع اجرا شدن پروژه هایی که در این سفر به تصویب رسید یکی از نکات مهم سفر دولت بود به طوری که قرار شد از 129 پروژه ای که به تصویب رسیده است 107 پروژه تا پایان امسال عملی شود و بقیه تا میانه سال 94 به اجرا برسد.

او ادامه داد: نکته دیگری که از این سفر کشف شد عمق توطئه های شیطانی دشمنان نظام در جریانات استکباری بود به طوری که سه جمله ارزشمند رئیس جمهور را که فرمود بی حجابی میراث خاندان پهلوی است و نمی گذاریم که دوباره در کشور خودنمایی کند و مردم این سرزمین برای عفاف و حجاب جنگیده اند و همچنین جمله ای که شاگردی در حوزه علمیه قم را افتخار خود می دانستند به هیچ وجه در رسانه های خود منتشر نکردند.

خطیب جمعه مشهد گفت: مردمی که در خط رهبری هستند از جملات ایشان بسیار خرسند شدند و استقبال خوبی همراه با متانت از ایشان انجام دادند که من باید از این بابت از آنها تشکر کنم.

او ادامه داد: رئیس جمهور در این سفر نشان داد که در بحث فرهنگی با موضع مردمی که در خط رهبری هستند هیچ اختلافی ندارد و در همان مسیرحرکت می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:مسئله عفاف و حجاب مورد توجه ایشان است و ما امیدواریم که مورد توجه هیات دولت و وزیرانی که خود را متولی فرهنگ می نامند نیز باشد.

امام جمعه مشهد گفت: در رسانه های بیگانه دشمن هیچکدام از فرمایشات رئیس جمهور منتشر نشد و فقط جمله ای که ایشان گفت با دیوار و فیلتر نمی شود با مردم برخورد کرد را مورد پوشش قرار دادند که البته برخی از رسانه های داخلی از روی عصبانیت نیز همین کار را کردند.

او گفت: دشمن می خواهد بگوید که دولت و ریاست جمهوری با قشر متدین جامعه فاصله دارد و باید این را شناخت و به آن دامن نزد هر چند که من هم معتقدم با فیلتر کردن مشکلات حل نمی شود اما با رهاشدگی هم مشکلات فرهنگی حل نخواهد شد.

آیت الله علم الهدی گفت: هیچ عاقلی معتقد نیست که با خشونت ما می توانیم فرهنگ سازی کنیم و باید بدانیم که بدون پدافند فرهنگی هم مشکلات این حوزه قابل حل نیست.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: رزمندگان ما هنوز خاطره ننگین جمله بنی صدر را که گفت "ما باید زمین بدهیم تا زمان بگیریم" را از یاد نبرده اند و رئیس جمهور که در خط رهبری است باید به توصیه رهبری در بحث های تهاجم فرهنگی، ناتو و شبیخون فرهنگی توجه بیشتری داشته باشد.

خطیب جمعه مشهد گفت: چطور در دفاع مقدس وجود پدافند لازم است اما در جریان فرهنگی این طور نیست؟ در کشوری که شبکه اجتماعی و موتور سرچ ندارد و برای استفاده خود از این ابزارهایی که در دست دشمن است استفاده می کند یعنی چه که ما نباید فیلتر داشته باشیم.

او گفت: رئیس جمهور که دولت خود را دولت فرهنگی نامیده است باید به صحنه بیاید و هر چه در پدافند فرهنگی دارد به نمایش بگذارد. با این شرایط نمی توان گفت که ما با فیلترینگ مخالفیم و پدافند یک شرط اساسی برای مقاومت بوده و اکنون هم در عرصه فرهنگی لازم است.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات جوانان نیز اشاره کرد و گفت: برخی جوانان مشکلات خود را به خانواده ها منسوب می کنند و می گویند که بزرگتر ها آنان را درک نمی کنند در حالی که این جوانان هستند که بزرگترها را درک نمی کنند و این حرف یک نوع فرافکنی از ناحیه جوانان است.

خطیب جمعه مشهد مشکلات جوانان را در هر قشری مشترک خواند و گفت: شکوفایی غرائز و تولید خواسته های نامتناهی و گرایش های حیوانی و نفسانی اولین مشکلی است که جوانان از سن 19 سالگی با آن روبرو می شوند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مشکلات جوانان در خانواده های مرفه بیشتر از خانواده های آسیب پذیر است زیرا در خانواده های آسیب پذیر خواسته های یک جوان از صفر شروع می شود و قابل کنترل است.

خطیب جمعه مشهد گفت: مقاومت مطلق در برابر خواسته جوانان و همچنین برآورده کردن تمام خواسته های او هر دو راه اشتباهی است و راه درست آن است که برای جوان تولید خواسته کنیم و باید مسئله جوانان را جدی گرفته و آن را برعهده دولت و جامعه نگذاریم.

آیت الله علم الهدی وجود ابهام در سرنوشت جوانان را نیز مشکل دوم در این حدود سنی خواند و گفت: این دوره زمان رویاهای افسانه ای برای یک جوان می باشد و وقتی با دقت نگاه می کند و متوجه می شود که امکانات برای رسیدن به آنها در واقعیت وجود ندارد افسرده می شود و مدام غصه می خورد.

امام جمعه مشهد راه حل این مشکل را دلگرم کردن جوان دانست و گفت: پدر باید خود را به عنوان پشت و پناهی محکم به جوان معرفی کند و تا می تواند به او امید و دلگرمی بدهد.


ویدیو مرتبط :
دکتر جلیلی از نگاه آیت الله علم الهدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد علم‌الهدی از مجریان و گزارش روحانی!!



اخبار ,اخبار سیاسی ,انتقاد علم‌الهدی از مجریان

اخبار سیاسی - انتقاد علم‌الهدی از مجریان و گزارش روحانی!!

عضو مجلس خبرنگان رهبری با انتقاد صریح از صحبت مجریان صداوسیما در برنامه گزارش ۱۰۰ روزه دولت گفت: آقای مجری جامعه‌ای که مقاومت و ایستادگی کرده کجا خسته است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در حاشیه دیدار با جمعی از خانواده شهدا و جانبازان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مورد توافق هسته‌ای تحلیل‌ها و نظریات مختلف وجود دارد اما آنچه مشخص است مردم یک آرامشی پیدا کردند.

وی افزود: به نظر من تحلیل‌ها در مورد توافق اثری ندارد چون طرف مقابل دولت بوده و دولت باید در مورد توافق اقدامات اجرایی و عملی را انجام دهد و این تحلیل‌ها مردم را ملتهب می‌کند و از همین حیث درست نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه نباید با تحلیل‌ها فضا را ملتهب کرد، از این حیث بوده که در حال حاضر نمی‌توانیم کاری بکنیم، نمی‌توان توافق را که به هم زد و از طرفی در اجرای توافق ما وظیفه‌ای نداریم، این وظیفه خود دولت است که امضا کرده و پای نفع و ضرر آن باید بایستد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: منتهای مطلب این است که بدانیم در این توافق یک نفع صددرصدی نصیب ما نشده که ما به آرامش دست پیدا کنیم و مشکلاتمان را به طور کامل حل شده باشد بلکه حتی ممکن است در این تعامل بیشتر داده و کمتر گرفته باشیم، ضمن اینکه با این توافق مسیری برای دشمن باز کرده که باید مراقب بود، چرا که با تقابل مرموزتری به سراغ ما می‌آید.

آقای مجری جامعه‌ای که مقاومت و ایستادگی کرده، کجا خسته است؟
وی با اشاره به گزارش 100 روزه رئیس‌جمهور از عملکرد دولت گفت: روحانی انتقادی نسبت به دولت گذشته داشت که نقدی یک‌طرفه بود و در بقیه مدت زمان بیشتر توضیحات وی مرتبط به آینده بود و وعده‌هایی که امید است به آن وفا شود.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: چیزی که در این برنامه و گزارش برای ما دردآور و رنج‌آور بود، وجود این مجری‌ها و گزارشگرها بوده که آنها حرف‌هایی زدند، توقع داشتیم از یک صهیونیست شنیده شود نه یک ایرانی.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: اینکه مجری می‌گوید "جامعه خسته به یک آرامش رسید" آقای مجری کدام جامعه خسته؟ همان جامعه‌ای که مقاومت و ایستادگی کرده و دشمن را تا پای مذاکره آورده است؟ جامعه‌ای که دشمن را مستأصل کرده؟ باید به این جامعه بگوئیم خسته؟ این تعبیر اگر از یک صهیونیست شنیده می‌شد مهم نبود اما نه از یک ایرانی و آن هم ایرانی مسلمان و آن هم یک مجری صداوسیما و رسانه ملی؟

وی گفت: الحمدالله آقای روحانی همه صحبت‌ها را با تدبیر جواب داد و به نوعی این صحبت‌ها را جمع کرد.

انتقاد علم‌الهدی از اینکه دولت حتی‌المکان در امور فرهنگی دخالت نمی‌کند
عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد مسائل فرهنگی در گزارش 100 روزه دولت تاکید کرد: آنچه مهم است دغدغه‌ای بود که برای ملت ایران به‌ویژه قشر متدین و حزب‌الله بیشتر شد و آن مسئله ناهنجاری‌های فرهنگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اینکه رئیس‌جمهور بخواهد بگوید دولت در فرهنگ حتی‌المکان دخالت نمی‌کند، مثل این می‌ماند که دولت بگوید در امنیت شما حتی‌المکان دخالت نمی‌کند، خوب مشخص است که مردم در اوج اضطراب، دغدغه و نگرانی از ناامنیتی چه حالی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ ریشه در دفاع مقدس و مسائل ارزشی ما دارد، گفت: عرصه فرهنگ برای ما عرصه‌ای نظیر عرصه امنیت بوده و نظام ما نظامی ارزشی و فرهنگی است، مسئله فرهنگ و ارزش ریشه در شهادت و دفاع مقدس داشته است.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به سئوال مجری برنامه و پاسخ رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه اگر فیلم‌های نامناسب تولید شود چطور، تصریح کرد: در آن قسمت که مجری سئوال کرد اگر فیلم نامناسب و ناجور تولید شود مردم چه کنند؟ رئیس‌جمهور گفت مردم سراغ این فیلم‌ها نروند، کدام مردم نروند؟ وقتی یک فیلم در مسیر غرایز جوانان ساخته شود چه کسی سراغ آن نمی‌رود، این شبیه آن می‌ماند که زهر را در یک لیوان شربت به‌لیمو می‌ریزند و آن فرد درک نمی‌کند که زهر است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: دولت باید در مقابل ناهنجاری‌های فرهنگی بایستد چرا که این مسئله سبب نگرانی و دغدغه مردم به ویژه قشر حزب‌الله می‌شود.

اخبار سیاسی - تسنیم