اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

280 جوینده کار در ​دام شرکت کاریابی قلابی



 اخبار  حوادث - متهمان، وعده استخدام با حقوق بالا در اداره​های دولتی را ​می​دادند
280 جوینده کار در ​دام شرکت کاریابی قلابی

دو مرد شیاد که در پوشش یک شرکت قلابی و به بهانه استخدام، از280 جوینده کار کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس آگاهی شهرستان قدس در غرب استان تهران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس در این باره به جام جم گفت: روز نهم شهریور امسال مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و از رفت و آمد افراد مختلف به یک آپارتمان در یک مجتمع مسکونی خبر داد.

در پی این تماس، ماموران با هماهنگی قضایی وارد آپارتمان مذکور شده و دو مرد را که در این محل حضور داشتند برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ حجت الله کرمی زند افزود: ماموران با بررسی سوابق کیفری این دو نفر متوجه شدند یکی از آنها دارای سابقه سرقت و زورگیری است.

شکایت مالباختکان
در حالی که تحقیقات از متهمان آغاز شده بود، افراد مختلف با حضور در پلیس آگاهی از چهار مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

وی یادآور شد: با تحقیق معلوم شد این افراد در جستجوی کار بوده اند که با یک شرکت کاریابی آشنا شده و مدارک و مبالغی پول را به مدیر عامل و شرکای وی تحویل داده اند، اما با گذشت یک ماه هنوز موفق به یافتن شغل نشده اند و وقتی برای اعتراض به صاحبان شرکت به دفتر آنها مراجعه کرده اند، متوجه شدند دو نفر از آنها از سوی پلیس دستگیر و دفتر شرکت نیز پلمب شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس خاطرنشان کرد: با به دست آمدن این اطلاعات و در مواجهه حضوری دو متهم دستگیر شده با مالباختگان، آنها به کلاهبرداری اعترف کردند.

یکی از متهمان که سرکرده باند بود، گفت: چندی پیش از زندان آزاد شده و تصمیم به کلاهبرداری گرفتم. بنابراین با مدارک جعلی یک شرکت را ثبت و سپس با سه نفر از دوستانم از 1.5 ماه پیش به بهانه استخدام کلاهبرداری را آغاز کردیم.

شیوه فریب
متهم در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: با چاپ آگهی استخدام در روزنامه ها، جویندگان کار را به دام انداخته و با دریافت مدارک و پول از 500 هزار تا دو میلیون تومان، به بهانه این که آنها را در دو هفته در اداره و شرکت های دولتی با حقوق بالا استخدام خواهیم کرد، فریب شان می دادیم.سرهنگ حجت الله کرمی تصریح کرد: در ادامه تحقیق از متهمان مشخص شد، آنها تاکنون از 280 دختر و پسر جوان جوینده کار کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس با هشدار به مردم بویژه جوینـــــدگان کار از آنها خواست در خصوص آگهی استخدام در روزنامه ها و فعـــــالیت های شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهند و از پرداخت پول و ارائه مدارک به شرکت های بی هویت خودداری کرده و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها و تلاش برای دستگیری دو عضو فراری این گروه ادامه دارد.

افرادی که در دام متهمان گرفتار شده اند، می توانند با حضور در پلیس آگاهی شهرستان قدس در غرب استان تهران، از متهمان شکایت کنند.


 اخبار حوادث - جام جم


ویدیو مرتبط :
مقایسه R9 280 /285/280/gtx 960 در بازی witcher3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محیط کار 15 شرکت موفق دنیا +عکس


در این مطلب، 15 دفترکار که طراحی های ویژه و منحصر به فرد دارند را برایتان انتخاب کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.