اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

260 میلیارد ریال یارانه بلیت مترو و اتوبوس تا 48 ساعت آینده پرداخت می شود



 

 

 

معاون وزیر كشور: 260 میلیارد ریال یارانه بلیت مترو و اتوبوس تا 48 ساعت آینده پرداخت می شود

 

تهران-معاون هماهنگی امورعمرانی وزیركشورگفت:تا48 ساعت آینده 260 میلیارد ریال یارانه بابت بلیت مترو و اتوبوس به شهرداری تهران پرداخت می شود كه 160 میلیارد ریال بابت یارانه بلیت مترو و 100 میلیارد ریال بابت یارانه بلیت اتوبوس است.

به گزارش ایرنا،'حمیدرضا ارشاد منش' شنبه شب در حاشیه نشست مشترك رییس ستاد حمل و نقل و سوخت و دست اندركاران حمل و نقل عمومی اظهارداشت:دربخش یارانه بلیت مترو و اتوبوس تمهیداتی از سال قبل صورت گرفته بود و درآستانه هدفمندسازی یارانه ها هم دركارگروه تحول دولت تسهیلات و تمهیدات ویژه ای صورت گرفته است.

وی گفت:بااین پرداختهاجمع پرداختی ما ازابتدای امسال تاكنون برای یارانه بلیت اتوبوس و مترو در تهران حدود 290 میلیارد ریال خواهد شد.

ارشاد منش افزود:سه هزار دستگاه اتوبوس سفارش داده شده بود كه سه ماه پیش 285 دستگاه آن به شهرهای مختلف تحویل داده شد كه از آن جمله تحویل 200 دستگاه به شهر تهران بود.

ارشادمنش افزود:سری دوم این اتوبوس ها كه بیش از 420 دستگاه اتوبوس است از فردا یكشنبه 28 آذرحداكثر به مدت 10 روز تحویل شهرداری های كشورخواهد شد.

وی تاكیدكرد:حدود 150 دستگاه از این اتوبوسهابرای شهر تهران درنظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی وزیركشور گفت:دربخش مینی بوس قرار است یك هزار و 500 دستگاه با یارانه 65 درصد پرداختی سهم دولت بین شهرهای مختلف كشور توزیع شود.

وی افزود: در این بخش هم علاوه بر 300 دستگاهی كه قبلا توزیع شده بود 300 دستگاه دیگر نیز برای شهرستانهای استانهای تهران و البرز در نظر گرفته شده كه بزودی توزیع می شود.

ارشادمنش گفت: شهرداریها با پرداخت سهم 35 درصدی برای هر دستگاه مینی بوس از فردا 28 آذر می توانند به مدت 10 روز این خودروها را تحویل بگیرند.

وی افزود: در بخش ون هم حدود 750 دستگاه خودروی ون قرارشده بود كه واگذار شود كه 100 دستگاه آن برای حومه تهران در نظر گرفته شده است.

ارشاد منش گفت: حداكثر تا پایان هفته آینده این خودروها در سراسر كشور و تهران تحویل داده خواهد شد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
میزان یارانه در بودجه سال آینده برابر با یارانه پرداختی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یارانه تمام استان ها تا چند روز آینده پرداخت می شود



 

 

یارانه تمام استان ها تا چند روز آینده پرداخت می شود

 

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این پرسش كه یارانه تمام استان ها چه زمانی پرداخت می شود، گفت: یارانه تمام استان ها تا چند روز آینده پرداخت می شود.

 

سید شمس الدین حسینی در حاشیه سی و هفتمین اجلاس شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان یكی از متولیان اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها چه تدابیری اندیشیده است تا كالاهایی كه مشمول این طرح نیستند افزایش قیمت پیدا نكنند، گفت: برای اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها بسته های سیاستی متعددی تدوین شده و اقداماتی در دست انجام است.

 

وی در ادامه افزود: وزارت بازرگانی بحث تقویت نهادهای نظارتی را انجام داده و با توجه به اینكه در بازار ضرایب سود مشخص است و اتحادیه ها و اصناف نیز در تعیین آن نقش دارند لذا با همكاری اصناف نظارت برای پرهیز و پیشگیری از هر گونه اختلال انجام می شود.

 

حسینی با اشاره به اینكه مقابله با برخی از مشكلات در بازار اقتصاد باید با ابزارهای اقتصادی صورت گیرد، گفت: وزارت بازرگانی ذخایر مناسبی در خصوص كالاهای اساسی انجام داده كه در صورت نیاز آنها نیز عرضه می شود.

 

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این پرسش كه مبلغ 81 هزار تومان یارانه برای چه مدت است، بیان داشت: برای مدت خوبی است و در زمان مقرر توضیحات بیشتر اعلام خواهد شد.

 

وی در خصوص قانون 3 درصد ارزش افزوده، گفت: قانون روشن است كه این ارزش افزوده به چه كسانی تعلق می گیرد و چه كسانی معاف هستند.

 

حسینی خاطرنشان كرد: كالاهایی كه مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند مشخص شده اند و فعالان اقتصادی باید متناسب با ثبت نام ها مالیات این بخش را بپردازند.

 

حسینی با اشاره به اینكه در اكثر بخش ها سرمایه گذاری خارجی داشته ایم، تصریح كرد: سال گذشته بالغ بر 3 میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری خارجی وارد شد.

خبرگزارى فارس