اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

25 ایرانی در جمع دانشمندان پراستناد جهان


تعداد محققان ایرانی در فهرست یک درصد پراستنادترین دانشمندان علوم پزشکی جهان در نظام رتبه‌بندی ESI -‌ Essential Science Indicators - به 25 نفر افزایش یافت.

خبرگزاری ایسنا: تعداد محققان ایرانی در فهرست یک درصد پراستنادترین دانشمندان علوم پزشکی جهان در نظام رتبه‌بندی ESI -‌ Essential Science Indicators - به 25 نفر افزایش یافت.

براساس رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا در ژانویه 2015 تعداد 14 نفر از 25 محقق برتر ایرانی راه یافته به این فهرست از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

دکتر محمد عبدالهی، دکتر رضا ملک‌زاده، دکتر مرتضی محمودی، دکتر باقر لاریجانی و دکتر نیما رضایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر فریدون عزیزی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر فرشاد فرزاد فر و دکتر عباس شفیعی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر اسماعیل زاده از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر رسول دیناروند از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین حسین زاده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمدرضا زرین‌دست و دکتر احمدرضا دهپور از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر رویا گلیشادی و دکتر لیلا آزادبخت از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر اصغر آقامحمدی و دکتر روجا رحیمی از دانشگاه علوم پزشکی تهران‎، دکتر علی منتظری از جهاد دانشگاهی، دکتر شکوفه نیک فر از سازمان غذا و دارو، دکتر مهرداد حمیدی از دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دکتر مصطفی معین و دکتر فاطمه اطیابی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پدرام رفیعی از علوم پزشکی شیراز، دکتر محمد برزگر جلالی از علوم پزشکی تبریز و دکتر امیر آزادی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشمندان ایرانی حاضر در فهرست یک درصد اول پراستنادترین محققان علوم پزشکی جهان را تشکیل می دهند.

دکتر عبدالهی - نفر اول دانشمندان ایرانی در این فهرست - با کسب 12.32 مورد استناد به ازای هر مقاله در رتبه 20 هزار و 162 دنیا - در تمام حوزه ها - قرار دارد. وی با 204 مقاله در حوزه فارماکولوژی و سم شناسی که دو هزار و 568 بار مورد استناد قرار گرفته اند (12.59 استناد به ازای هر مقاله) در این حوزه تخصصی، رتبه 145 را در بین دانشمندان دنیا کسب کرده که بالاترین رتبه محققان ایرانی در یک حوزه تخصصی و همچنین مجموع حوزه‌هاست.

گفتنی است، مبنای این رتبه‌بندی گردآوری و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI Web of Sciences در بازه 10 سال و 10 ماهه ژانویه 2004 تا پایان اکتبر 2014 بوده که اطلاعات آن هر دو ماه یک‌بار روزآمد می‌شود.


ویدیو مرتبط :
دانلود داستان های دانشمندان بزرگ قسمت 25

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

170 ایرانی در جمع برترین دانشمندان جهان



اخبار,اخبار علمی,برترین دانشمندان جهان

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:حدود 170 دانشمند کشور در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

دکتر محسن شریفی امروز یکشنبه در نشست خبری که در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: در سال 2012 تعداد دانشمندان کشور که در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته بودند بسیار کم بود اما اکنون حدود 170 دانشمند کشور در لیست یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار دارند.

وی افزود: همچنین تعداد دانشگاه های کشور که در لیست یک درصد برتر دانشگاه های جهان قرار دارند بر اساس پایگاه ISI برای سال 2012 آماری وجود نداشت اما در سال 2014 تعداد 12 دانشگاه و در سال 2015 تعداد 13 دانشگاه کشور در فهرست یک درصد دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند.

اخبار علمی - ایرنا