اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

24 هزار بیمار دیالیزی در کشور


سالانه 3 میلیون و 600 هزار جلسه درمان دیالیز در کشور صورت می گیرد که حدود یک میلیون جلسه در تهران است.

خبرگزاری صدا و سیما: مشاور دیالیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۲۴ هزار بیمار دیالیزی در کشور از خدمات درمانی بهره مند می شوند.

دکتر عبدی گفت: 8 هزار نفر از این بیماران در تهران درمان می شوند.

وی افزود: هر بیمار در هفته به سه بار دیالیز نیاز دارد که تنها 10 درصد از کار کلیه های طبیعی را انجام می دهند.

عبدی اضافه کرد: سالانه 3 میلیون و 600 هزار جلسه درمان دیالیز در کشور صورت می گیرد که حدود یک میلیون جلسه در تهران است.

وی گفت: 400 تخت دیالیز در کشور به بیماران خدمات ارائه می کند که 75 تخت آن در تهران است.

عبدی اضافه کرد: هزینه هر جلسه دیالیز در مراکز خصوصی حدود 247 هزار تومان و در مراکز دولتی حدود 190 هزار تومان است.


ویدیو مرتبط :
مرد هزار چهره بیمار تومور مغزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوزستان: مراجعه 24 هزار بیمار تنفسی به بیمارستان به دلیل باران



اخبار,اخبار اجتماعی , مشکلات تنفسی  در خوزستان

در سال 92 از ابتدای بارندگی‌های پاییزی تا پایان سال در مجموع 23 هزار بیمار با علائم مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند. این رقم در مدت مشابه سال 93 در مجموع به 18 هزار نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه 24 هزار و 800 بیمار تنفسی به اورژانس‌های بیمارستانی خوزستان از ابتدای بارندگی‌ها تاکنون خبر داد.

دکتر ایرج نظری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای بارندگی‌های پاییزی تا روز گذشته(19 آبان ماه) حدود 24 هزار و 800 نفر با علائم مشکلات تنفسی به اورژانس‌های بیمارستانی خوزستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد حدود 600 نفر بستری شده‌اند.

وی افزود: اکنون آمار مراجعان نسبت به نخستین باران کاهش یافته و از حد معمول مراجعات، مختصری بیشتر است که احتمالا مراجعان باقی‌مانده بیمارانی هستند که تحریکات تنفسی بیشتر یا بیماری‌های زمینه‌ای شدیدتری دارند.

نظری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که از این پس تعداد مراجعان با مشکلات تنفسی به دلیل بارندگی‌ها عادی شود. هرچند در زمستان نیز با افزایش سرما خوردگی‌ها و بیماری‌های فصل زمستان، مراجعاتی خواهیم داشت ولی عاملی که با بارندگی‌ها و آلاینده‌های هوا ارتباط دارد، باید اکنون دیگر با باران شسته شده باشد و اگر این روند مانند سال‌های گذشته باشد، از این پس باید منتظر کاهش مراجعان باشیم مگر این‌که اتفاق دیگری بیافتد.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران تنفسی پس از بارندگی در سال جاری در خوزستان تصریح کرد: در سال 92 از ابتدای بارندگی‌های پاییزی تا پایان سال در مجموع 23 هزار بیمار با علائم مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند. این رقم در مدت مشابه سال 93 در مجموع به 18 هزار نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپورا هواز گفت: این در حالی است که امسال تنها در دو هفته گذشته، 24 هزار و 800 بیمار با مشکلات تنفسی پس از بارندگی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که این آمار، بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است.

وی عنوان کرد: هنوز عامل ایجادکننده مشکلات تنفسی پس از باران در خوزستان مشخص نشده و تحقیقات همچنان در حال انجام است.


 اخباراجتماعی  -   ایسنا