اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

24 درصد قیمت خودرو به دولت می‌رسد



 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, خودروسازان

مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: حدود 24 درصد قیمت هر خودروی تولیدی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مانند پرداخت مالیات ارزش افزوده، هزینه گمرکی، مالیات عملکرد، تامین اجتماعی و غیره به دولت پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، داوود میرخانی رشتی در میزگرد بررسی چشم‌انداز صنعت خودرو که عصر روز سه‌شنبه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد اظهار کرد: دولت با سیاست‌هایی چون تثبیت قیمت‌ها باعث می‌شود تولید‌کنندگان تبدیل به وارد‌کننده شده و قطعات را از چین وارد کنند.

وی با بیان این‌که متاسفانه خودروسازان به صنایع قطعه‌سازی بال و پر نداده‌اند و این صنایع کوچک مانده‌اند، خاطر نشان کرد: حدود 2000 قطعه‌ساز کوچک در کشور فعال هستند که توان مالی محدودی داشته و توانایی خرید دانش فنی را ندارند به همین دلیل الزام به کپی‌کاری کرده و کیفیت قطعات تولیدی در کشور دارای نوسان است.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: دخالت‌های بیرونی در صنعت خودروسازی از مشکلات اصلی این صنعت است. به عنوان مثال مدیر عامل یکی از شرکت های خودروسازی می‌گفت ما حدود 7000 سفارش‌نامه برای استخدام اشخاص در شرکت داشته‌ایم که بعضا در این سفارش‌نامه‌ها پست مربوطه برای استخدام را نیز تعیین می‌کند.

وی افزود: همچنین در گذشته سایت‌های تولید خودرو در خارج از کشور مانند ونزوئلا با سفارش‌های برخی افراد ساخته شد در حالی که فعالیت این سایت‌ها توجیح اقتصادی ندارد.

میرخانی رشتی با بیان این‌که ماشین‌آلات تولیدی در شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی قدیمی بوده و باید به روز شود، تصریح کرد: اما به دلیل سیاست تثبیت قیمت‌ها در سال‌های گذشته سرمایه لازم برای این کار وجود ندارد.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: ساختار صنعت قطعه‌سازی کشور بر پایه قطعه‌سازان کوچک شکل گرفته و مربوط به زمان آقای خیامی در قبل از انقلاب اسلامی است به همین دلیل حدود 10 سال زمان می‌برد تا قطعات یک خودرو در کشور داخلی‌سازی شود.

وی تصریح کرد: در دنیا کشوری وجود ندارد که 30 شرکت خودروسازی در آن فعال باشند اما در ایران 30 شرکت با ظرفیت پایین فعال هستند و به همین دلیل قیمت تمام شده تولید خودروها بالا است.
 


ویدیو مرتبط :
اعطای وام ، 80 درصد قیمت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس کمیسیون صنایع و معادن:خودروسازان‌ در نکاح دولت هستند/قیمت خودرو تا حدود ۲۰ درصد می تواند کاهش یابد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

خودروسازان‌ در نکاح دولت هستند

صنعت خودرو خصوصی اما با مدیریت دولتی اداره می شود

عصرخودرو: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه صنعت خودرو از نبوداستراتژی رنج می‌برد، گفت: در حالی که خودروسازان کشور بر اساس قانون تجارت خصوصی محسوب می شوند اما مدیریت صنعت خودرو کشور دولتی است.

به گزارش «عصرخودرو» رضا رحمانی با بیان اینکه باید تصمیماتی که برای خودرو گرفته می شود شفاف و ناظر بر آینده باشد، تصریح کرد: یکی از آفت های تصمیم های اقتصادی تصمیم گیری های بدون برنامه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: خودرو یک صنعت مادر است و تصمیماتی که در این خصوص اتخاذ می شود نیز باید تثبیت شده باشد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه خودروساز باید برنامه بدهند و دولت نیز باید از خودوساز برنامه بخواهد، ادامه داد: اما متاسفانه مدیریت خودوسازان بر عهده دولت است و این یک مشکل است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در حالی که خودروسازان ما بر اساس قانون تجارت خصوصی محسوب می شوند اما مدیریت صنعت خودرو کشور دولتی است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه خودروسازان باید یک برنامه میان‌مدت و بلندمدت برای تولید، تنوع، کمیت و کیفیت ارائه دهند، افزود: خودروسازان باید قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو که خیلی خوب عملی نمی شود را اجرایی کنند.

رحمانی با اشاره به تعیین قیمت خودرو نیز افزود: به نظر بنده در خصوص قیمت گذاری خودرو باید قاطع تر تصمیم گیری شود.

وی با یادآوری افزایش قابل توجه قیمت خودرو و کاهش دستوری ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیونی قیمت خودرو ادامه داد: این نوع افزایش و کاهش قیمت مبنای منطقی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: باید علت افزایش قیمت خودرو مشخص شود و تاثیر موارد مختلف از جمله نوسانات ارزی باید دقیقا آنالیز شود و سپس نسبت به تعیین قیمت خودرو تصمیم گیری شود.

رحمانی با اشاره به اینکه شان ملت ایران خودروی بهتر، با کیفیت و ارزان تر از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد، گفت: کشور ایران در مسائل پیچیده تر از خودرو موفق است و در خودرو نیز باید بپذیرم که کشور ایران خودروساز شده اما متاسفانه تثبیت شده نیست.

وی با بیان این که صنعت خودرو در کنار دولتی بودن تصمیماتی که اتخاذ می شود از عدم یک استراتژی و راهبرد مشخص رنج می برد، اظهار کرد:‌ دولت باید به عنوان یک ناظر عمل کند و از خودروساز توضیح بخواهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه قیمت از وضع موجود می تواند کمتر باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس محاسباتی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس انجام داده ایم قیمت خودرو تا حدود ۲۰ درصد می تواند کاهش یابد./عصرخودرو

 

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران