اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

23 میلیون نفر شب اقامت در 5 ماه اول سال


معاون گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ثبت بیش از 23 میلیون نفر شب اقامت از 16 فروردین تا پایان مردادماه امسال خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مرتضی رحمانی‌موحد در چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به میزبانی جمعیت هلال احمر تشکیل شد، گفت: قصد داریم با تکیه بر عملکرد ستاد سفر در نوروز ۹۴، مدلی مورد توافق در نوروز ۹۵ برای ارزیابی اقدامات دستگا‌ه‌ها و بررسی منصفانه فعالیت آن‌ها طراحی و اجرایی کنیم.

وی به بحث اسکان مسافران در اقامتگاه‌های رسمی کشور اشاره کرد و افزود: به جز اسکان مسافران نوروزی، در طول ۵ ماهه‌ی نخست امسال، از ۱۶ فروردین تا پایان مردادماه، بیش از ۲۳ میلیون نفر شب اقامت در هتل‌ها، کمپ‌ها و واحدهای آموزشی اسکان یافته‌اند و در طول این ایام تمام اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز هر یک در چارچوب وظایف سازمانی و در قالب تعامل فرابخشی به ارائه خدمت پرداخته‌اند.

رحمانی‌موحد در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با عناوین فیلم، عکس، خاطره‌نویسی و ایده‌های نو اظهار کرد: برگزیدگان این جشنواره با مشارکت و حمایت دستگاه‌های همکار خارج و داخل ستاد، پنجم مهرماه همزمان با روز جهانی گردشگری معرفی خواهند شد.

معاون گردشگری اضافه کرد: در کنار این جشنواره، نمایشگاه اختصاصی مشارکت‌های ملی گردشگری و معرفی اقوام و فرهنگ‌های ایران‌زمین از دوم تا پنجم مهر در محل بوستان نوروز واقع در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد تهران برگزار خواهد شد.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین با بیان این‌که سازمان جوانان هلال‌احمر نقش موثری در ستاد سفر داشته است، بیان کرد: مبتنی بر استماع گزارش اقدامات برخی از دستگاه‌ها و نظرات اخذ شده از سوی ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها، محورهای پیشنهادی مرتبط با سازمان هلال احمر برای طرح در چهارمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گردآوری و در 11 بند قابل طرح است.

وی اظهار کرد: «ضرورت برنامه‌ریزی برای گسترش و استقرار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران و همچنین پایگاه‌های امداد و نجات و مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در محل جاذبه‌های پر بازدید به خصوص مناطق طبیعت‌گردی»، «نیاز به تمرکز و تجمیع پایگاه‌های مختلفی که دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی و ستاد نهادها و دستگاه‌های خدماتی ایجاد می‌کنند در یک مکان مشخص در مبادی ورودی و محورهای مواصلاتی»، «ضرورت تمرکزسازی تهیه و چاپ اقلام اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران» و « نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برای نیروهای داوطلب و افتخاری» بخشی از رئوس سرفصل‌های کاری مشترک مورد نیاز ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها با سازمان جمعیت هلال احمر به شمار می‌آید.

رحمانی‌موحد سپس با اشاره به اجرایی شدن مصوبه جلسه پیشین این ستاد با موضوع نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های سراسر کشور، گفت: با بسیج عموم ستادهای استانی به منظور تحقق بند مذکور، از بین بیش از 3 هزار بازدید انجام گرفته در سطح کشور استان آذربایجان شرقی با تعداد 21 اکیپ و 400 مرکز، 627 بازدید انجام شده و 120 بازدید در حال انجام، بالاترین آمار اخذ شده را به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه‌ی این نشست، برخی از دستگاه‌ها در ارتباط با سفرهای تابستانه به خصوص دهه آخر شهریورماه اقدامات خود را شرح دادند، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راهور ناجا و وزارت بهداشت به نمایندگی از سایر اعضا، به ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته در دهه آخر شهریورماه پرداختند.

نمایندگان حاضر در چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از سازمان‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، هواپیمایی کشوری، محیط زیست، هواشناسی، تعزیرات حکومتی کشور و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعیت هلال احمر، راهور ناجا، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، صدا و سیما، راه آهن، شرکت فرودگاه‌های کشور و شورای عالی مناطق آزاد حضور داشتند.

طبق جمع‌بندی نهایی در این جلسه، تقویم جلسات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سه ماهه فصل پاییز نیز به تصویب رسید.


ویدیو مرتبط :
شب 23 ماه رمضان / قسمت دوم / فضیلت شب قدر / فضیلت شب 23

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیشب پرنورترین شب سال بود/ تصاویری از بزرگترین و زردترین ماه



اخبار,اخبار علمی,تصاویر ماه

اخبار علمی - دیشب پرنورترین شب سال بود/ تصاویری از بزرگترین و زردترین ماه

شب گذشته مورخ 10 آگوست سال 2014 میلادی و مصادف با 19 مرداد ماه سال 1393 ، ماه پرنورترین و زردترین شب خود را تجربه کرد.

شب گذشته ماه در نزدیکترین فاصله خود به زمین قرار گرفت تا کمی بزرگتر و همینطور زرد رنگ تر از شب های دیگر در آسمان ظاهر شود. ماه نیز همانند سیاره های منظومه شمسی در مدار بیضی شکل به دور خورشید می گردد و برخلاف مدارهای دایروی فاصله جرم گردش كننده در مدارهای بیضوی از جرم مرکزی ثابت نیست به طوری که گاهی در فاصله ی دورتر از جسم مرکزی و گاهی در فاصله ی نزدیکتری نسبت به آن قرار می گیرد. نزدیکترین فاصله را نقطه حضیض و دورترین فاصله را نقطه اوج مداری می‌ گویند. ماه از فردا صبح در حضیض مداری قرار می گیرد.


شب گذشته، ماه روشن و پر نوری در سراسر جهان قابل رویت بود. بنا به گزارشات منتشر شده، ماه 30 درصد روشن تر از حد معمول و همینطور 14 درصد بزرگتر از اندازه واقعی خود در آسمان به زمین تابید.

تصاویری از ماه در آسمان کشورهای مختلف را مشاهده می کنید:


ماه در آسمان سیدنی استرالیا

اخبار,اخبار علمی,تصاویر ماه

 

ماه در آسمان اوکلند واقع در نیوزلند

اخبار,اخبار علمی,تصاویر ماه

 

ماه در  آسمان ژاپن

اخبار,اخبار علمی,تصاویر ماه

 

ماه در آسمان هنگ کنگ

اخبار,اخبار علمی,تصاویر ماه

 

ماه در آسمان چین

اخبار,اخبار علمی,تصاویر ماه

 

ماه در آسمان ریودوژانیرو در برزیل 

اخبار,اخبار علمی,تصاویر ماه

 
اخبار علمی - مهر