اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

22 سفارتخانه آمریکا تعطیل شد / بسته شدن مراکز دیپلماتیک فرانسه، انگلیس و آلمان



تعطیلی سفارتخانه های آمریکا,علت تعطیلی سفارتخانه های آمریکا,بسته شدن مراکز دیپلماتیک فرانسه

22 سفارتخانه آمریکا تعطیل شد / بسته شدن مراکز دیپلماتیک فرانسه، انگلیس و آلمان

22 سفارتخانه و کنسولگری آمریکا و سفارت‌خانه‌های فرانسه، انگلیس و آلمان در یمن و چند کشور آفریقایی و خاورمیانه به دلیل تهدیدهای امنیتی تعطیل شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز شنبه شبکه خبری سی بی اس در گزارشی به نقل از یک منبع موثق اطلاعاتی گزارش داد که توطئه بزرگی در شرف وقوع است و تیم اجرای این توطئه انتخاب شده و کار خود را آغاز کرده است.

فرانسوا اولاند،‌ رئیس جمهوری فرانسه نیز گفت: ما دلایل و شواهدی در دست داریم که ثابت می‌کند تهدید بسیار جدی است و دیگر کشورها نیز گام‌های مشابه برداشته‌اند. بنابراین سفارت فرانسه در یمن برای چند روز بسته خواهد بود. ما همچنین باید حداکثر هوشیاری خود را در هفته‌های آینده حفظ کنیم به خصوص برای افرادی که به این منطقه مسافرت می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با تایید این اقدام تنها اعلام کرد که سفارت این کشور روز چهارم اوت(یکشنبه) تعطیل خواهد شد.
در اقدامی دیگر اینترپل، آژانس پلیس بین‌الملل روز شنبه در هشدار امنیتی جهانی به کشورهای عضو درخصوص فرار زندانیان القاعده از زندان‌های عراق، لیبی و پاکستان هشدار داد.


اتحادیه اروپا نیز از بکار بستن احتیاط‌های لازم در این خصوص خبر داد.
براساس گزارش خبرگزاری هند، آمریکا تدابیر امنیتی را در تمام فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار اصلی این کشور افزایش داده اتخاذ کرده و به دلیل تهدید "بسیار خاص" القاعده در شبه جزیره عرب اقدامات ویژه از جمله تعطیلی موقت 22 دفتر و هیات دیپلماتیک خود را به اجرا گذاشته است.

به دنبال تهدیدهای تروریستی وزارت امنیت ملی آمریکا تدابیر امنیتی را در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و دیگر مراکز حمل و نقل افزایش داده است. این وزارتخانه همچنین بازرسی دقیق از مسافرانی را که وارد آمریکا می‌شوند گسترش داده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
فیلمی دیده نشده از درون سفارتخانه انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در یمن بسته شد



اخبار,اخباربین الملل,رهبر انصارالله یمن

در حالی که رهبر انصارالله یمن در سخنانی نگرانی خارجی را از اوضاع یمن غیرقابل توجیه خواند، وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد، ناامنی‌های سیاسی در یمن بر قدرت این کشور در مبارزه با تروریسم تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد، ناامنی‌های سیاسی در یمن بر قدرت این کشور در مبارزه با تروریسم تاثیر خواهد گذاشت.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد، بدون شک ناآرامی‌های سیاسی در صنعاء بر قدرت‌ واشنگتن در مبارزه با تروریسم تاثیر خواهد گذاشت. ما امروز آموزش‌های خود را ادامه می‌دهیم و هنوز در صورت نیاز توانایی انجام عملیات مبارزه با تروریسم داخل یمن را داریم.

در همین حال مقامات آمریکا تصریح کردند: سفارت آمریکا در صنعاء به دلیل اوضاع امنیتی نابسامان در یمن بسته شده است.

وزارت خارجه انگلیس هم به دلیل نگرانی‌های امنیتی سفارتخانه خود در صنعا را بست و دیپلمات‌های خود را از یمن خارج کرد.

پیشتر عبدالملک حوثی نگرانی برخی کشورها را غیرقابل توجیه خواند و تاکید کرده بود: در صورت برانگیختن آشوب داخلی به منافع آنها آسیب وارد خواهد شد.

وی گفت: هیات‌های دیپلماتیک که از یمن فراری هستند موجب برانگیختن ترس و وحشت می‌شوند. آنها می‌دانند که اوضاع امنیتی با ثباتی را شاهد هستند و این چیز واضحی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: این هیات‌ها اهدافی سیاسی را برای اعمال فشار بر ما دنبال می‌کنند اما این امر سودی برای آنها نخواهد داشت.


  اخبار بین الملل  -  ایسنا