اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

20 کشور به گروه تروریستی داعش اسلحه فروخته اند



 اخبار بین الملل  ,خبرهای  بین الملل,گروه تروریستی تکفیری داعش

 پایگاه خبری عربی 'البوابه' امروز (یکشنبه) نوشت: 51 شرکت از 20 کشور مختلف جهان از جمله ترکیه، برزیل و آمریکا، سلاح های تولیدی خود را شامل بیش از 700 نوع تجهیزات نظامی در اختیار گروه تروریستی تکفیری داعش قرار داده اند.

به گزارش ایرنا، در این تحقیق که از سوی سازمان تحقیقات سلاح موسوم به (کار) و به درخواست اتحادیه اروپا صورت گرفته، آمده است: این شرکت ها انواع مختلف بمب و دیگر تجهیزات نظامی و قطعات مورد نیاز برای ساخت بمب های دست ساز را به این گروه تروریستی فروخته اند.


جیمز بیوان مدیر اجرایی این موسسه تحقیقاتی در این باره گفت: بررسی ها نشان می دهد که 13 شرکت ترکیه ای نقش اساسی در میان این شرکت ها در زمینه فروش سلاح به گروه تروریستی داعش داشته و هند نیز با هفت شرکت در رتبه بعدی قرار دارد.


در این تحقیق آمده است: گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه از این سلاح ها و کالاهای راهبردی که به آسانی و بصورت محلی آن را بدست می آورند، استفاده می کنند.


موسسه تحقیقاتی 'کار' می افزاید، داعش قطعات ساخت بمب های دست ساز را به دلیل اینکه تحت نظارت دولت ها قرار ندارند خیلی آسان و ارزان بدست می آورد و زمان درخواست تا تحویل آنها حتی به کمتر از یک ماه نیز می رسد.


به گفته جیمز بیوان، دولت ترکیه همکاری برای تحقیق در این زمینه را با این موسسه رد کرده و مسوولان دولتی این کشور هیچگونه پاسخی برای این موضوع ارایه نکردند.


براساس این خبر، این موسسه توانسته اطلاعات خود را از طریق کردها در سوریه، پلیس عراق و نیروهای سازمان امنیت کردستان عراق در جبهه های اصلی در اطراف شهرهای ربیعه، کرکوک، موصل، تکریت و شهر کوبانی سوریه بدست آورد.


کشورهای برزیل، رومانی، روسیه، هلند، چین، سوییس، اتریش و چک از جمله کشورهایی هستند که اسامی آنها در این تحقیق به عنوان فروشنده سلاح به گروه تروریستی داعش ذکر شده است.


برخی گزارش ها حاکی است که بخش عمده ای از تسلیحات در اختیار گروه تروریستی داعش توسط عربستان سعودی از کرواسی خریداری و از طریق مرزهای مشترک این کشور با اردن به سوریه قاچاق شده است.


گروه تروریستی تکفیری داعش در طول سال های گذشته با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی توانسته بخش هایی از خاک سوریه و عراق را اشغال و هزاران نفر را سربریده و جمعیت زیادی را از این منطقه کوچانده است .


  اخبار بین الملل -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
اعلام حمایت شبکه‌های وهابی از گروه تروریستی داعش و حملات تروریستی اخیر در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات ظریف درباره گروه‌های تروریستی داعش



اخبار,اخبار سیاست خارجی, ظریف


 اخبارسیاست خارجی - ظریف: داعش تهدیدی برای همه جهان است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) تهدیدی برای همه جهان است.

به گزارش ایسنا محمد جواد ظریف گروه تروریستی داعش را تهدیدی برای منطقه و جهان دانست و خواستار پرهیز از هرگونه سرمایه‌گذاری سیاسی روی گروه‌های تروریستی شد.

وی گفت: به اعتقاد ما، داعش به عنوان یک گروه تکفیری افراطی، تهدیدی برای همه منطقه و کل جهان است و خواستار پرهیز از هرگونه سرمایه‌گذاری سیاسی روی گروه‌های تروریستی هستیم.

ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه العالم در وین پایتخت اتریش، تاکید کرد: به اعتقاد ما، دولت و ملت عراق قادر هستند که با این گروه که منفور همه گروه‌های مذهبی و قومی در عراق است، مقابله کنند.

وی تصریح کرد: اکثر قربانیان داعش در عراق و سوریه را اهل سنت تشکیل می دهند. این گروه یک گروه ضد بشری است.
  اخبار سیاست خارجی - ایسنا