اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

20 چهره ناکام مجلس نهم در دور دوم انتخابات


در دور دوم انتخابات مجلس نهم که 15 اردیبهشت ماه در 18 استان کشور برگزار شد تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس هشتم و برخی از کاندیداهای شاخص و مطرح جواز ورود به مجلس نهم را کسب نکرده و متوقف شدند.

خبرآنلاین: دور دوم انتخابات مجلس نهم چهره های ناکام زیادی دارد. حسین فدایی، زهره الهیان، پرویز سروری تعدادی از چهره هایی هستند که از راهیابی به مجلس نهم بازمانده اند .

در دور دوم انتخابات مجلس نهم که 15 اردیبهشت ماه در 18 استان کشور برگزار شد تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس هشتم و برخی از کاندیداهای شاخص و مطرح جواز ورود به مجلس نهم را کسب نکرده و متوقف شدند.

‌حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی عضو فعلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم کاندیدای حوزه اردبیل بود که به مجلس نهم راه نیافت.

در حوزه انتخابیه رشت نیز سید‌علی آقازاده که اکنون عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم است، در دور دوم انتخابات مجلس نهم متوقف شد و از ورود به مجلس آینده بازماند.

حسن ونایی نیز کاندیدای مجلس نهم در ملایر بود که آرای اکثریت را کسب نکرد. ونایی عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه مجلس هشتم است.

عفت شریعتی عضو کمیسیون اجتماعی و جواد آرین‌منش نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم نیز از ورود به مجلس نهم از ‌حوزه انتخابیه مشهد بازماندند.

محسن کوهکن سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هشتم نیز یکی دیگر از جاماندگان مجلس نهم است که کاندیدای حوزه انتخابیه لنجان بود.

بهروز جعفری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و کاندیدای حوزه سمیرم، محمد‌کاظم حجازی عضو کمیسیون عمران مجلس و کاندیدای حوزه انتخابیه ‌همدان، داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم و کاندیدای ایلام نیز جواز ورود به مجلس نهم را دریافت نکردند.

جهانبخش امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم از کرمانشاه، بهمن محمدیاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم از تالش، هاشم سواری عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم از دشت آزادگان، احمدعلی کیخا عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس فعلی از زابل، زهک و هیرمند و هادی مقدسی عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم از بروجرد نیز دیگر کاندیداهای مطرح دور دوم انتخابات مجلس نهم بودند که از راهیابی به مجلس آینده بازماندند.

مرتضی طلایی رییس پلیس سابق تهران بزرگ و عضو شورای شهر تهران که کاندیدای حوزه انتخابیه ‌اصفهان بود، در ورود به مجلس نهم ناکام ماند.

‌‌‌عشرت شایق نماینده مجلس هفتم و عضو کمیسیون اصل 90 این دوره مجلس یکی از این افراد است که کاندیدای انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه تبریز بود اما در کسب آرای اکثریت مردم ناکام ماند.

شبیب جویجری نماینده فعلی اهواز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم نیز در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز شرکت کرده بود که از ورود به مجلس نهم بازماند.     


ویدیو مرتبط :
تا انتخابات مجلس نهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمزمه های انتخاباتی از انتخابات مجلس نهم  



اخبار انتخابات

اخبار انتخابات-هر روز اخبار مختلفی درباره انتخابات در وبلاگ ها و سایت ها در مورد انتخابات بر اساس منابع معتبر و موثق پخش می شود که شنیدن و خواندن آنها خالی از لطف نیست.

اقدام غیرمعمول یك نشریه در انتشار اسامی داوطلبان


در حالی كه سوم اسفندماه به عنوان زمان انتشار آگهی اسامی نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جدول برگزاری انتخابات پیش بینی شده است، یك نشریه در غرب كشور اقدامی غیرمعمول در این زمینه داشته است.

اقدام این هفته نامه در انتشار اسامی تمامی داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان به واسطه این كه تمامی این افراد مجاز به رقابت انتخاباتی نیستند، سوال برانگیز است.

هنوز در هیچ لیستی نهایی نشده ام


انتشار شایعه هایی مبنی بر این كه تنها نام یك نماینده كنونی مجلس وجه مشترك لیست تنظیم شده از سوی جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری انقلاب اسلامی تا مرحله كنونی است، واكنش این نماینده را به دنبال داشته است.

وی كه هم اكنون ریاست یك كمیسیون تخصصی مجلس هشتم را برعهده دارد، گفته است: تاكنون در هیچ فهرستی كه برخی از جبهه های اصولگرایان نام من را به عنوان سرلیست انتخاباتی خود قرار داده اند نهایی نشده ام.

وی وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش رو را لازم و ضروری خوانده و با نوید دادن خبرهای خوش در این زمینه در آینده نزدیك یادآور شده است: خیلی از طیف ها و جناح ها هستند كه دوست ندارند اصولگرایان به وحدت برسند.

مولودی خوانی به صرف شام و تبلیغات


آیین مولودی خوانی در یكی از شهرستان ها به صحنه تبلیغات انتخاباتی تبدیل شد.

میزبان این مراسم جمع زیادی از مردم را به بهانه مولودی خوانی به منزل شخصی خود دعوت كرده بود اما هنوز اندكی از حضور دعوت شدگان به این مولودی خوانی نگذشته بود كه حضور دو نامزد انتخابات مجلس، فضای جلسه را تغییر داد.

در پایان این جلسه شام مفصلی نیز به دعوت شدگان داده شد و رییس شورای شهر مذكور و یك عضو دیگر این شورا به تبلیغ این دو نامزد انتخاباتی پرداختند.

چهره پر سر و صدا در لیست اصولگرایان اصلاح طلب


یك فعال سیاسی از حضور یك چهره پر سر و صدا و نماینده كنونی مجلس در لیست اصولگرایان اصلاح طلب خبر داده است.    

این نماینده كنونی تهران ابتدا از حوزه انتخابیه ای در جنوب كشور ثبت نام كرده بود كه اخیرا با استفاده از فرصت قانونی تغییر حوزه انتخابیه، مجددا از پایتخت در رقابت 12 اسفند 90 حضور خواهد داشت.

منبع مذكور گفته كه تاكنون اسامی 14 نفر در لیست تهران قطعی شده است و شماری از نمایندگان كنونی مجلس در این لیست حضور دارند.

سخنان انتخاباتی لاریجانی در قم/ عده ای در مجلس دنبال دعوا بودند

سخنان رییس مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای اتحادیه های كارگری قم در فاصله كمتر از یك ماه به انتخابات، با طرح نكات جالب توجهی همراه بوده است.

علی لاریجانی گفته است: در شرایطی كه رهبرمعظم انقلاب بر وحدت و تلاش برای رفع مشكلات كشور تاكید دارند، نباید ما هركسی را با بهانه و انگ خاصی از صحنه خارج كنیم.

نماینده مردم قم در مجلس با ریشه یابی مشكلات موجود در ارتباط قوای مقننه و مجریه گفت: عده ای در مجلس شورای اسلامی دنبال دعوا بودند ولی ما تنها رفع مشكلات مردم را دنبال می كردیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حضور نامزدهای مختلف درصحنه برای نظام مغتنم است، گروه ها و جریان های سیاسی باید با هم رقابت داشته باشند و مشاجره نكنند تا مردم فرد مورد نظرشان را انتخاب كنند.

عزل قاطعانه فرماندار پرحاشیه


استاندار یك استان در غرب كشور در اقدامی قاطعانه، فرماندار پرحاشیه یك شهرستان را عزل كرده است؛ اقدامی كه از عزم راسخ مسوولان دولتی بر رعایت بی طرفی و احترام به قانون در فرایند برگزاری انتخابات حكایت دارد.

فرماندار معزول پیش از این مسایل و حواشی زیادی را در زمینه برگزاری انتخابات ایجاد كرده بود كه استاندار در راستای تضمین سلامت انتخابات، وی را بركنار كرد.

گفته می شود استاندار این استان در دوران مدیریت خود در سیستان و بلوچستان و كرمان نیز چنین اقدامات ویژه ای را برای حفظ سلامت انتخابات انجام داده است.

ائتلاف عشایر برای انتخابات/ تبلیغات در كوه و صحرا


خبر رسیده كه طوایف مختلف عشایری در یكی از استان های پهناور كشور ائتلاف كرده اند تا نامزدهای مورد حمایت خود را راهی بهارستان كنند.  

این طوایف عشایری كه لر زبان و ترك زبان هستند جلسات تبلیغاتی و آمادگی ورود به صحنه رقابت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خود را در چادرهای عشایری و در كوه و صحرا برگزار كرده اند.

یك منبع آگاه در این استان به 'خبرهای یك' ایرنا گفته كه اكثر داوطلبان طوایف عشایری تایید صلاحیت شده اند.

عقب ماندن صد دقیقه ای نمایندگان از ساعت رسمی كشور/ انتخابات؛ ساعت نمایندگان را كند كرد


تهران- امروز (یكشنبه) نمایندگان با تاخیر یكصد دقیقه ای در آغاز مجلس شورای اسلامی عملا ثابت كردند كه ساعتشان با انتخابات كوك شده است و انتخابات ساعت آنان را كند كرده است.

جلسه علنی امروز مجلس با یكصد دقیقه تاخیر در ساعت 9:40 دقیقه به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

لاریجانی در ابتدای جلسه خواست كه اسامی متاخرین و غایبین خوانده شود و به آنان تاكید كرد تا به موقع در مجلس حضور یابند.

به نظر می رسد در فاصله 4 هفته تا برگزاری انتخابات مجلس نهم؛ رقابت‌های انتخاباتی در روند كار مجلس به صورت طبیعی اخلال ایجاد خواهد كرد.

این درحالی است كه هفته گذشته نیز جلسات علنی مجلس بارها از حد نصاب افتاد.

**تذكرات پی در پی لاریجانی برای عدم مشاركت نمایندگان در رای گیری ها از همان ابتدای جلسه امروز آغاز شد، وی بارها از نمایندگان خواست كه از مجلس خارج نشوند از راهروها به سمت صندلی های خود مراجعه كنند و رای دهند.

این تذكرات زمانی كه محمدرضا باهنر بر مسند ریاست مجلس نشست نیز ادامه یافت و او بارها از نمایندگان خواست كه رای دهند.

** علی لاریجانی از نیمه كار امروز مجلس ریاست جلسه را به باهنر سپرد و برای بازدید از نمایشگاه عكس یكی از خبرگزاری ها به تالار آفتاب رفت.

**بعد از اینكه باهنر نائب رئیس مجلس زنگ پایان جلسه علنی را به صدا درآورد، مصطفی كواكبیان خطاب به باهنر گفت: چرا اجازه طرح تذكرات شفاهی در پایان جلسه به نمایندگان داده نشد.

باهنر پاسخ داد: شما در نطق، تذكر، نوبت موافق و مخالف و در كل در همه بحث‌ها به صورت ششدانگ الحمدلله رب العالمین شركت می‌كنید؛ خسته نباشید..../ ایرنا