اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

20 هزار پزشک عمومی کشور دوشغله‌ اند


عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان گفت: 15 تا 20 هزار پزشک عمومی دوشغله در کشور وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان گفت: 15 تا 20 هزار پزشک عمومی دوشغله در کشور وجود دارد.
 
دکتر علی کائیدی اظهار کرد: درآمد و حقوق پزشکان عمومی پائین بوده و این موضوع در شأن یک پزشک که از دانشجویان نخبه است، نیست.
 
وی با بیان اینکه پزشکانی که در انتقال خون، بهزیستی و پزشکی قانونی با چند سال سابقه فعالیت دارند تنها 800 هزار تومان در ماه حقوق دریافت می‎کنند، تصریح کرد: این امر آزاردهنده بوده و انگیزه را از آنان می‎گیرد و مجبورند برای امرار معاش به شغل‎های دیگر به‎ جز درمان روی آورند.
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس یادآور شد: در حال حاضر 15 تا 20 هزار پزشک عمومی دوشغله در کشور وجود دارد و این در حالیست که در دورافتاده‎ترین تقاط لرستان، سیستان و بلوچستان و ایلام با کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم.
 
دکتر کائیدی اضافه کرد: نیاز است دولت حقوق این قشر را ارتقا دهد و برای آنان فکر اساسی کند.
 
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان افزود: یک مهندس ناظر چندین برابر یک پزشک عمومی درآمد دارد و این امر باعث شده که خیلی از نخبگان رغبت نکنند رشته پزشکی را انتخاب کنند.
 
وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید فکری اساسی برای پزشکان عمومی کنند، یادآور شد: حتی پرستاران و ماماها نیز با توجه به فعالیتی که انجام می‎دهند حقوق نمی‎گیرند.


ویدیو مرتبط :
صادرات تخم مرغ کشور از 20 هزار تن فراتر رفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنزل شان پزشکان عمومی در کشور/ 120 هزار پزشک در سطح کشور فعال هستند



وضعیت پزشکان عمومی در کشور,وضعیت پزشکان درایران,درآمد پزشکان شهری

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد
تنزل شان پزشکان عمومی در کشور/ 120 هزار پزشک در سطح کشور فعال هستند

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروزه شان پزشکان عمومی در کشور تزلزل یافته است.

فاطمه رخشانی امروز در گفت‌وگو با  فارس در زاهدان اظهار داشت: یکی از مشکلات فعلی آن است که پزشکان عمومی در کشور ما در جایگاه واقعی خود قرار ندارند.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: امروزه شان پزشکان عمومی در کشور تنزل یافته است.

این مسئول افزود: مردم بر خلاف گذشته، حتی در زمینه درمان سطحی بیماری‌های  برای مراجعه به پزشکان عمومی اقبال ندارند. از طرفی کشور هزینه‌های بسیار برای تربیت پزشکان صرف میٌ‌کند آما آنطور که باید از علم آنها استفاده نمی‌شود.

رخشانی خاطرنشان کرد: اختلاف بین دریافتی‌های پزشکان عمومی با مختصص، در شکور نجومی است.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مهم سبب شده است که پزشکان عمومی سعی در ادامه تحصیل و گرفتن مدارج تخصصی باشند.

وجود 120 هزار پزشک در کشور
این مسئول از فعالیت 120 هزار پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص، و غیره در سطح کشور خبر داد ، تخصص گرایی در کشور ما در حوزه پزشکی زیاد شده است و این تنها به ضرر مردم است و هزینه‌های درمان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط نقش پزشک عمومی و متخصص هر دو مخدوش می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر مردم برای درمان بیماری خود حتی به چند متخصص مراجعه می‌کنند که این بی اعتمادی جای تامل دارد.
رخشانی تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که در انتخاب پزشک به مردم درست مشاوره نمی‌شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مردم برای انتخاب پزشک یا از دوستان و آشنایان راهنمایی می‌کنید و یا از خود انتخاب می‌کنند که این اشتباه بوده و قطعا مراحل درمان را با مشکل مواجه کرده و سبب می‌شود که دوباره به یک پزشک دیگر مراجعه کنند.

این مسئول یادآور شد: در تمام دنیا برای اینکه بیمار دچار سرگردانی نشده و این نابسامانی را حل کنند، نظام ارجاع را که همان پزشک خانواده است را پیش گرفته‌اند.
وی ادامه داد: در این نظام، بیمار ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کرده و در صورت لزوم به پزشک متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شوند، در حالیکه ما این نظام را آنطور که باید نداریم، هم اکنون نداریم و شان پزشکان عمومی حفظ نشده و بیمار مستقیما اول به پزشک متخصص مراجعه می‌کند و این سبب شده پزشک عمومی از ارائه مهارت‌های خود بازبماند.

اختلاف درآمد پزشکان شهری و روستایی بسیار زیاد است
رخشانی اذعان داشت: در کشور ما درآمد پزشکان شهری بسیار بیشتر از درآمد پزشکان روستایی است که این خود نیز سبب بروز مشکلاتی شده است که برای رفع این مورد به دنبال بررسی این موضوع هستیم.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برنامه پزشک خانواده در استان‌ها در حال اجرا قرار دارد اما در سیستان و بلوچستان پیشرفت چشمگیری ندارد.

فارس