اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

20 نفر مثل فرجی دانا معرفی شود رای ندارد


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از این خط قرمر عبور نمی‌کنیم و اگر 20 نفر دیگر معرفی شوند که ویژگی‌های دانش آشتیانی و نیلی منفرد و فرجی دانا را داشته باشد مجلس به آنها رای نمی‌دهد.

خبرگزاری مهر: نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزرای علوم بویی از اعتدال نبرده‌اند و همه عضو حزب مشارکت هستند گفت: انتظار داریم فردی خارج از این چنبره به مجلس معرفی شود.

در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی سید حسین نقوی حسینی در جلسه رای اعتماد به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: آقای رئیس جمهور زمانی که دولت شما بر آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان با اختلاف 250 هزار رای پیروز انتخابات شد خط بطلانی بر فتنه گران کشیده شد که ثابت کرد نظام امانت‌دار آرای ملت است.

وی افزود: به محض رای آوردن دولت شما، نمایندگان مجلس کاندیداهای انتخابات و جبهه اصولگرا به شما تبریک گفتند و نشان دادند برای منافع کشور پای دولت هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی کابینه شما معرفی شد بالاترین آرا را وزرای شما در بین کابینه‌های دولت های دیگر کسب کردند.

نقوی حسینی به آرای برخی وزرا همچون وزیر خارجه، بهداشت، اطلاعات، نیرو و کشور اشاره کرد و ادامه داد: بالاترین آمار رای در بین کابینه ها را این مجلس اصولگرا به دولت شما داد.

نماینده مردم ورامین گفت: در وزارت علوم فقط سه وزیر شما رای نیاوردند که دلایل آن ذکر شد. هم افکار عمومی هم دولتی اعتراف کردند که اسناد ارائه شده درست است.

نقوی حسینی افزود: آقای رئیس جمهور در وزارت علوم شما از چهار نفر اسم بردید؛ اما من نام پنج نفر را می برم، نیلی منفرد به مجلس معرفی شد که اسناد و مدارک سوابق وی را نشان داد؛ رهبری فرمودند فتنه خط قرمز ماست.

وی ادامه داد: ما از این خط قرمر عبور نمی‌کنیم و اگر 20 نفر دیگر معرفی شوند که ویژگی‌های دانش آشتیانی و نیلی منفرد و فرجی دانا را داشته باشد مجلس به آنها رای نمی‌دهد.

عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: توفیقی سرپرست وزارت علوم شد. در مدت سرپرستی خود چه کارها و تغییراتی انجام داد که امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی سرپرستی آن سرپرست‌ها را نمی پذیرد.

این نماینده مجلس به معرفی فرجی دانا به عنوان گزینه بعدی اشاره کرد و افزود: در نشست های کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس مطالبی به فرجی دانا ارائه شد که وی قول داد اصلاح می کنم اما نکرد، از سوی مقامات مسئول و شورای عالی انقلاب فرهنگی به وی تذکر داده شد اما وی عمل نکرد. استیضاح وی کلید خورد که رئیس مجلس برای آن وقت گرفت. فرجی دانا قول داد که اصلاح کند اما نکرد.

نقوی حسینی گفت: چه کسی اجازه می دهد که این گزینه ها در وزارت علوم اصلاح نکنند. چه حلقه ای در وزارت علوم حاکم است، ما عمل را می‌بینیم چرا همه کسانی که معرفی می‌شوند از یک حلقه هستند.

نماینده ورامین گفت: بعد از آن نیلی احمد آبادی معرفی شد که اسناد آن هم موجود است؛ مجلس اعتقاد دارد شعارهای دولت شما باید حفظ شود زیرا مردم به این شعارها رای دادند.

نقوی حسینی افزود: همه حلقه‌های معرفی شده برای وزارت علوم بویی از اعتدال نبرده و همه عضو حزب مشارکت هستند، انتظار داریم فردی خارج از این چنبره به مجلس معرفی شود.


ویدیو مرتبط :
استیضاح فرجی دانا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرجی‌دانا، فانی و صالحی‌امیری برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شدند



فرجی‌دانا، فانی و صالحی‌امیری

سبحانی‌نیا :
فرجی‌دانا، فانی و صالحی‌امیری برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شدند

عضو هیئت رئیسه مجلس از معرفی فرجی‌دانا برای تصدی وزارت علوم، فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و صالحی‌امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به منظور اخذ رای اعتماد به مجلس خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین سبحا‌نی نیا نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه رئیس جمهور به مجلس برای معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، اظهار داشت: رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم، علی‌اصغر فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و سیدرضا صالحی‌امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به منظور کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

وی افزود: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت دارد صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را با حضور آنان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه سپس جلسه رای اعتماد به سه وزیر، یکشنبه هفته آینده 5 آبان برگزار می‌شود.
/فارس