اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

20 مورد از عجایب حیات وحش



حیوانات عجیب و خارق العاده زیادی در طبیعت وجود دارند که هنوز کشف نشده اند و یا شرایطی فراهم نمی شود تا انسان موفق به دیدن آنها شود.

برخی حیوانات بنا به شرایط زیستگاهی که دارند در مکان هایی زندگی می کنند که شاید هیچوقت انسانی موفق به مشاهده آنها نشود، به عنوان مثال در اعماق اقیانوس ها ماهی ها و آبزیان عجیبی زندگی می کنند که هیچوقت به مناطق کم عمق تر نمی آیند.

دراین گزارش برخی حیواناتی که تاکنون کمتر دیده شده اند مانند گرگ یال دار، دیو کوسه، آی آی ، پرنده چتری، اسفنج چنگکی ، انگل زبان خوار، ماهی سنگی، میمون دماغ سربالا ، خرگوش پاتاگونی ، موش صحرایی برهنه ، مارماهی دهان گرد، آهوی گورخری، آهوی کاکلی، سوندای پرنده ، خوک آهو، دلفین نهنگی، گوزن جنوبی، فوسا ، آرمادیلوی صورتی و کیوایدا آمده است.

*** گرگ یالدار

عجایب حیات وحش

گرگ یالدار بزرگترین گونه سگ سانان در آمریکای جنوبی است، این گونه گرگ مانند اغلب گرگ ها گوشت خوار است، محل سکونت این پستاندار محیط های باز و نیمه باز به خصوص چمنزارهاست، این جانور شباهت هایی به روباه قرمز دارد هرچند که باید توجه داشت که از دسته متفاوتی است. گونه بالغ این حیوان 67 تا 107 سانتی متر قد دارد.

*** دیو کوسه

عجایب حیات وحش

دیو کوسه یک گونه کمیاب کوسه است که اطلاعات کمی از آن در دسترس است و در ژرفای دریا زندگی می کند. این کوسه گاهی با نام ' سنگواره زنده' نامیده می شود زیرا تنها بازمانده خانواده Mitsukurinidae که تبار برخی از آنان به 125 میلیون سال پیش برمی گردد، است.

این کوسه با پوزه ای کشیده و تخت و آرواره ای بسیار برآمده همراه با دندان های برجسته و ناخن مانند صورتی، مانند هیچ کوسه دیگری نیست. این کوسه معمولا هنگامی که بالغ می شود به طول 3 تا 4 متر می رسد البته می تواند به شکل قابل توجهی بزرگتر از این نیز بشود.

دیو کوسه در سراسر جهان در کناره فلات قاره ها و در آبکوه ها و دره های زیر دریایی تا ژرفای 100 متر زندگی می کند، البته کوسه های بالغ را می توان در ژرفای بیشتری نسبت به نوجوانان یافت.

*** آی آی

عجایب حیات وحش

این پستاندار از راسته خیس بینیان است و در جنگل های ماداگاسکار زندگی می کند.غذای این میمون حشراتی هستند که چوب ها را سوراخ می کنند. این جانور دارای یک انگشت بلند است که به وسیله آن و با ضربه زدن به پوست درختان از وجود کرم ها و حشرات زیر پوست درخت آگاه شده و جالب تر اینکه به وسیله همین انگشت مخصوص که بیشتر شبیه یک تکه چوب خشک چنگک مانند است، لارو حشرات و کرم ها را از زیر پوست درختان بیرون کشیده و از آنها تغذیه می کند.

*** پرنده چتری

عجایب حیات وحش

قد نوع نر این پرنده به حدود 51 سانتی متر می رسد و ماده ها معمولا نصف این اندازه هستند. این پرنده ها معمولا خیلی ساکت هستند ولی در فصل جفت گیری نرها صدای بلندی از خودشان تولید می کنند.

*** اسفنج چنگکی

عجایب حیات وحش

این جاندار در اعماق دریا زندگی می کند و گوشتخوار است، مدت زیادی را بی حرکت می ماند تا در لحظه مناسب به شکارش حمله کند.

*** انگل زبان خوار

عجایب حیات وحش

این انگل پس از آنکه وارد دهان ماهی شود به سرعت از زبان ماهی تغذیه کرده و خودش را جایگزین زبان آن می کند. در همان جا فرزندش را به دنیا آورده و فرزندش از بدن ماهی تغذیه می کند تا زمانی که ماهی کشته شود.

*** ماهی سنگی

عجایب حیات وحش

این ماهی در اعماق دریاها زندگی می کند و حدود 10 سانتی متر طول دارد. بیشتر در اعماق اقیانوس اطلس دیده می شود.

*** میمون دماغ سربالا

عجایب حیات وحش

این میمون یکی از هنرمندترین ها در بین میمون ها لقب گرفته است و می توان آن را به صورت ذاتی یک خواننده حرفه ای قلمداد کرد. جیغ و داد این میمون ها صدایی دلنواز بوده و ریتم خاصی دارد، این میمون ها در گروه های بزرگ 600 تایی زندگی می کنند.

*** خرگوش پاتاگونی

عجایب حیات وحش

خرگوش پاتاگونی یک حیوان جونده درشت هیکل بومی آمریکای جنوبی است که هم شبیه خرگوش و هم شبیه یک الاغ است.

*** موش صحرایی برهنه

عجایب حیات وحش

این موش نقش مهمی در مطالعات پزشکی و تحقیقات در مورد سرطان دارد. یکی از خصوصیت های عجیب این جاندار مقاومت در مقابل همه بیماری ها است و تا 28 سال عمر می کند.

*** مارماهی دهان گرد

عجایب حیات وحش

این ماهی دهانی قیف مانند و مکنده دارند که در آن دندان هایشان قرار دارد. برخی از گونه های دهان گرد ماهی دهان خود را مانند مته وارد بدن دیگر ماهیان می کنند و خون آنها را می مکند، در جانورشناسی جانوران این خانواده را ماهیان واقعی نمی دانند زیرا ریخت شناسی آنها تفاوت زیادی با بقیه ماهیان دارد. این جانوران نخستین جانوران مهره دار زمین بوده اند.

*** آهوی گورخری

عجایب حیات وحش

این جانور از خانواده آهوها شمرده می شود و به جز شکل ظاهری هیچ شباهتی به گورخرها ندارد و در جنگل های آفریقا به فراوانی دیده می شود.

*** آهوی کاکلی

عجایب حیات وحش

این نوع آهو بیشتر در چین دیده می شود و بسیار کمرو و منزوی است.

*** سوندای پرنده

عجایب حیات وحش

سوندای پرنده توانایی پرواز کردن را ندارد ولی به طرز اعجاب انگیزی بین درختان به پرواز در می آید. این جاندار گیاهخوار بوده و در غرب آسیا دیده می شود.

*** خوک آهو

عجایب حیات وحش

این جانور از خانواده خوک ها شمرده شده و بیشتر در جزایر اندونزی دیده می شود.

*** دلفین نهنگی

عجایب حیات وحش

سر این دلفین به شکلی گرد و بدون نوک است و بیشتر در آسیای شرقی دیده می شود. طول این دلفین نزدیک 1 متر در هنگام تولد و 2٫3 متر در هنگام بلوغ کامل است. وزن بچه های تازه متولد شده در حدود 10 کیلوگرم است که در دلفین های بالغ به بیش از 130 کیلوگرم می رسد. میانگین طول عمرشان 30 سال است. این دلفین با سرعت نسبتا کندی شنا می کند.

*** گوزن جنوبی

عجایب حیات وحش

این حیوان را می توان یکی از عجیب ترین ها دانست. با وجود ظاهرش که مانند گوزن است، اینطور به نظر می رسد که گیاهخوار باشد ولی این جانور از تخم پرنده ها و حتی گوشت حیوانات کوچک و لاشه ها تغذیه می کند. شاید ظاهری آرام داشته باشد ولی به اندازه سگ ها وحشی و درنده است.

*** فوسا

عجایب حیات وحش

پستانداری گوشتخوار است که شبیه گربه است، این جاندار بسیار نادر و کمیاب بومی کشور ماداگاسکار است. این گونه شکارچیان بسیار درنده خویی هستند و دم بسیار بلندی دارند.

غذای مورد علاقه این حیوان میمونی با نام لمور موشی خاکستری است، فوسا برای شکار این نوع میمون ها به تعقیب و گریز آن بر روی درختها می پردازد و مانند خود میمون ها از یک شاخه درخت به شاخه ای دیگر می پرد. دم بلند فوسا به او در حفظ تعادل کمک می کند.

*** آرمادیلوی صورتی

عجایب حیات وحش

آرمادیلوی صورتی پستانداری از خانواده پشمینه پایان است که در آرژانتین و آمریکای مرکزی یافت شده و در دشت های بی آب و شنی پوشیده از کاکتوس ها و بوته های خاردار سکونت دارد.

*** کیوایدا

عجایب حیات وحش

این جاندار از خانواده خرچنگ ها شمرده می شود و در مناطق سرد دیده می شود.

اخبارگوناگون - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
شتر رپر عجایب حیات وحش عجیب اما واقعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برندگان مسابقه عکاسی حیات‌وحش بریتانیا


برندگان جایزه عکاسی حیات وحش بریتانیا 2014 معرفی شدند.