اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

2 عضو پارلمان رژیم صهیونیستی:نتانیاهو بایداستعفا دهد



2 عضو پارلمان رژیم صهیونیستی:

اسرائیل پرچم سفید راجلوی مقاومت بالابرد/نتانیاهو بایداستعفا دهد

 دو تن از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی توافقنامه آتش بس را به منزله بالا بردن پرچم سفید جلوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دانستند و از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواستند که استعفا کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گردانهای القدس، میخائیل بن آری و ارییه الداد دو عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در واکنش به توافقنامه آتش بس گفتند: آتش بس به منزله بالابردن پرچم سفید جلوی حماس است.

این دو نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی افزودند: به جای اجازه دادن به ارتش اسرائیل برای انهدام حماس، دولت بنیامین نتانیاهو از این حمله - بدون اینکه هیچ یک از اهداف عملیات نظامی را محقق کند- با خفت و خواری بیرون آمد.

بن آری و الداد در موضعگیری خود همچنین بر ضرورت این نکته تاکید کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید از قدرت کناره گیری کند.

محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر چهارشنبه شب اعلام کرد که توافقنامه آتش بس در غزه از ساعت 9 به وقت قاهره برقرار می شود که این توافقنامه شب گذشته جنبه اجرایی به خود گرفت و درگیری ها متوقف شد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
مسخره کردن نتانیاهو در پارلمان رژیم صهیونیستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گسترش مخالفت ها با نتانیاهو در رژیم صهیونیستی



گسترش مخالفت ها با نتانیاهو در رژیم صهیونیستی

مخالفت معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مواضع نتانیاهو در قبال ایران، تلاش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای انکار هرگونه اختلاف میان این رژیم و آمریکا، ادامه انتقادات به اقدام دولت کانادا در قطع روابط با ایران و اقدام جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه برنامه هسته ای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

مخالفت معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مواضع نتانیاهو در قبال ایران، تلاش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای انکار هرگونه اختلاف میان این رژیم و آمریکا، ادامه انتقادات به اقدام دولت کانادا در قطع روابط با ایران و اقدام جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه برنامه هسته ای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، با گذشت چند روز از اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ضروررت تعیین ضرب الاجل درباره ایران و مخالفت دولت آمریکا با این اقدام، مباحثات در این زمینه همچنان ادامه داشته و مخالفت ها با مواضع نتانیاهو رو به گسترش است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اما به نوشته «رویترز»، این بار این مخالفت ها تنها به دولت آمریکا و مقامات این کشور محدود نشده و به میان نزدیک ترین افراد به نتانیاهو در حلقه مقامات رژیم صهیونیستی نیز گسترش یافته است. بر این اساس، «دن مریدور»، معاون نخست وزیر این رژیم در امور اطلاعاتی و اتمی، به طور علنی مخالفت خود را با تعیین «خط قرمز» برای ایران ابراز داشته است. رویترز می نویسد اظهارات مریدور نشان دهنده مباحثات موجود در حلقه های درونی رهبری اسرائیل و همچنین نگرانی مقامات این رژیم از افزایش شکاف ها با دولت آمریکاست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این در حالی است که مقامات جنگ طلب اسرائیلی همچنان با سماجت در پی وانمود کردن این امر هستند که شکافی میان آمریکا و اسرائیل در زمینه موضع آن ها نسبت به ایران وجود ندارد. به نوشته «جروزالم پست»، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن انکار تفاوت ها میان موضع آمریکا و اسرائیل، مدعی شده هر دو طرف بر ضرورت جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته ای اتفاق نظر دارند. وی با بیان اینکه ایالات متحده به حق اسرائیل برای تصمیم گیری مستقل درباره موضوعات امنیت خودش احترام می گذارد، بار دیگر مدعی شده تنها تفاوت موجود با آمریکا، بر سر زمان مناسب برای اقدام علیه ایران است.

اما موضوع تعیین «خط قرمز» و ضرب الاجل برای ایران، تنها موضوعی نیست که با گذشت چند روز همچنان مورد توجه مطبوعات بین المللی است. موضوع اقدام یکجانبه دولت کانادا در قطع روابط سیاسی با ایران و انتقادها به این تصمیم نیز هنوز یکی از بحث های داغ رسانه ای است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزنامه «تورنتو استار» با انتشار مطلبی در این رابطه، بار دیگر انتقادات خود را متوجه دولت کانادا کرده و از مقامات این کشور خواسته درباره علت واقعی قطع روابط با ایران به شهروندان این کشور توضیح دهد. «تیم هارپر»، تحلیلگر این روزنامه در این رابطه می نویسد: «اگر استفن هارپر (نخست وزیر) و جان برد (وزیر خارجه) ذره ای به توانایی کانادایی ها برای جذب اطلاعات و رسیدن به قضاوت های منطقی اطمینان داشتند، ما پس از یک هفته هنوز مشغول طرح سوال درباره تعطیل شدن سفارتمان در تهران نبودیم».

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اما در نهایت، در میان خبرهای امروز مطبوعات جهان، اقدام شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در تصویب قطعنامه ای جدید علیه ایران، از جمله دیگر مطالبی است که مورد توجه شمار زیادی از رسانه ها قرار گرفته است. از جمله، «نیویورک تایمز» با اشاره به این قطعنامه نوشته اعضای آژانس «نگرانی جدی» خود را نسبت به برنامه هسته ای ایران ابراز داشته است. به نوشته این روزنامه، تنها کوبا علیه این قطعنامه رأی داده و سه کشور دیگر، از جمله مصر نیز به آن رأی ممتنع داده اند. آفریقای جنوبی نیز اصلاحیه ای را وارد این قطعنامه کرده که اشاره می کند کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، برنامه هسته ای ایران را ضرورتاً تلاشی برای به دست آوردن بمب ارزیابی نمی کنند./تابناک