اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

2 جان برای عشق نافرجام پسر جوان



2 جان برای عشق نافرجام پسر جوان

پسر جوانی که متهم است در جریان نزاع دست به سلاح برده و با شلیک گلوله فردی را به قتل رسانده است با تایید حکم قصاص از سوی دیوانعالی کشور به مرگ نزدیک شد. متهم و مقتول یکدیگر را نمی‌شناختند و گلوله‌ای سرگردان این جنایت را رقم زد.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شیراز از اواسط شهریور سال87 وظیفه پیگیری این جنایت را برعهده گرفتند. آنان از کشف جسدی در خیابان مطلع شدند و وقتی به آنجا رفتند جنازه مرد میانسالی را مشاهده کردند که هدف گلوله قرار گرفته و از پا درآمده بود. آنان هویت مقتول به نام علی را به دست آوردند و در ادامه با توجه به اینکه سرقتی از وی انجام نشده بود احتمال دادند او قربانی کینه‌جویی شده است.

ماموران خانواده علی را شناسایی کردند. آنها گفتند این مرد با هیچ شخصی اختلاف و درگیری نداشت و نمی‌دانند او به چه دلیلی به قتل رسیده است. در همین حال پزشکی‌قانونی علت مرگ مقتول را خونریزی ناشی از شلیک گلوله تشخیص داد.

پلیس در حالی به پیگیری این پرونده ادامه داد که موضوع به شکل معما درآمده بود و هیچ سرنخی از قاتل یا قاتلان وجود نداشت. بررسی فهرست مکالمات تلفنی مقتول نیز نتوانست راهگشا باشد.

 

کارآگاهان سرانجام با مرور برنامه‌های علی در روز قتل به این نتیجه رسیدند که وی کار خاصی در محل حادثه نداشت و فقط به‌عنوان رهگذر در حال عبور از آن منطقه بود. به این ترتیب فرضیه‌ای شکل گرفت مبنی بر اینکه علی به اشتباه کشته شده است و عامل یا عاملان جنایت قصد داشتند فرد دیگری را قربانی کنند.

کارآگاهان به تحقیقات خود در محل وقوع جرم ادامه دادند و فهمیدند یکی از ساکنان آن محل با پسر جوانی به نام کاوه به‌شدت اختلاف داشت. پس از آن فاش شد کاوه روز حادثه در آن محله درگیری‌هایی را ایجاد کرده بود و چند نفر از دوستانش نیز وی را در این غایله همراهی می‌کردند.

شرکت‌کنندگان در نزاع به‌عنوان مظنونان قتل علی شناخته شدند و تلاش‌ها برای شناسایی همه آنها و دستگیری این افراد ادامه یافت تا اینکه یکی از آنان به نام جواد بعد از دستگیری به شلیک مرگبار اعتراف کرد اما گفت اصلا مقتول را نمی‌شناخت و هیچ قصدی هم برای کشتن او نداشت. متهم گفت: «وقتی دعوا بالا گرفت من سلاحم را بیرون کشیدم و گلوله‌ای شلیک کردم که به مرد رهگذری اصابت کرد ما همگی از ترس فرار کردیم.»

پرونده بعد از اینکه چگونگی وقوع قتل فاش شد، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. جواد در بازپرسی نیز همان اعترافش را تکرار کرد و سرانجام برای محاکمه به دادگاه کیفری استان فارس معرفی شد. نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به این پرونده اتهام جواد را قتل عمد دانست و اولیای‌دم مقتول نیز اعلام کردند خواستار قصاص متهم هستند و رضایت نمی‌دهند.

جواد در ادامه جلسه دادگاه در جایگاه حاضر شد و خطاب به هیات قضات گفت: «دوستم کاوه به دختری علاقه‌مند شده و از او خواستگاری کرده بود اما پدر دختر با این ازدواج مخالف بود و می‌گفت به هیچ‌وجه حاضر نیست دخترش را به عقد کاوه درآورد. کاوه که به‌شدت به آن دختر دل بسته بود بارها به خواستگاری رفت و هردفعه جواب رد شنید تا اینکه بالاخره از پدر دختر کینه به دل گرفت.»

متهم به قتل ادامه داد: «کاوه می‌خواست از پدر دختر انتقام بگیرد و خشم خودش را خالی کند برای همین موضوع را با من و چند نفر دیگر از دوستانمان مطرح کرد و ما که در جریان علاقه کاوه به آن دختر بودیم و می‌دانستیم مخالفت‌های پدر دختر چه ضربه‌ای را به وی وارد کرده است، قبول کردیم کمکش کنیم.

 

روز حادثه صبح به خانه آن مرد رفتیم و با او درگیر شدیم اما دعوا هرطور که بود تمام شد و ما هم به خانه‌هایمان برگشتیم اما شب دوباره به پیشنهاد کاوه به آنجا رفتیم. من چون حدس می‌زدم دعوا بالا بگیرد سلاحی را که از قبل تهیه کرده بودم برداشتم. البته هدفم این نبود که با آن قتلی را انجام دهم و فقط می‌خواستم در صورت نیاز از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای ترساندن دیگران استفاده کنم.»


جواد در ادامه اظهاراتش گفت: «وقتی زدوخورد شدید شد من برای اینکه طرف مقابل دعوا را بترسانم تیری شلیک کردم که به علی اصابت کرد. زمان وقوع حادثه هوا تاریک بود و من اصلا متوجه عبور آن رهگذر نشدم و هیچ قصدی هم برای کشتن وی نداشتم.»

وکیل جواد در ادامه جلسه دادگاه به دفاع از موکلش پرداخت و سپس هیات قضات برای صدور رای وارد شور شدند. آنها جواد را در قتل عمد گناهکار دانستند و وی را به قصاص محکوم کردند. جواد که در زندان به‌سر می‌برد به رای صادره اعتراض کرد و پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شد.

 

قضات دیوانعالی هفته پیش حکم صادره را تایید کردند و نام جواد در فهرست اعدامیان ثبت شد. به این ترتیب اگر او نتواند رضایت اولیای‌دم مقتول را جلب کند به‌ دار آویخته خواهد شد اما اگر اولیای‌دم اعلام گذشت کنند جواد یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود تا میزان مجازاتش به لحاظ جنبه عمومی جرم مشخص شود./روزنامه شرق




ویدیو مرتبط :
داستان حقیقی عشق یک پسر و دختر جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان مرگبار خوشگذارنی مستانه 4 جوان/پسر 25 ساله در اتاق عمل جان داد



اخبار حوادث - پایان مرگبار خوشگذارنی مستانه 4 جوان/پسر 25 ساله در اتاق عمل جان داد

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت : در اثر وقوع درگیری ناشی از مصرف مشروبات الکلی جوانی 25 ساله به قتل رسید.

سرهنگ "صابر عباس زاده” در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: برابراعلام مرفوك شهرستان مبنی بر اینكه در اثر وقوع نزاع و درگیری یك نفر مصدوم به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال داده شده است عوامل انتظامی به محل مراجعه و مشاهده می نمایند شخصی به هویت فوق به علت ضربات چاقو مصدوم و تحت درمان می باشد كه در اثر شدت جراحات اقدامات پزشكی مثمر ثمر واقع نبوده و مصدوم در اتاق عمل فوت می نماید.
 
وی ادامه داد: ماموران كلانتری 12 این فرماندهی سه نفر را به مشخصات (ف - ی) ، (ج - ش) و (ر- ف) كه مظنون به قتل بوده اند به كلانتری انتقال دادند و عوامل پلیس آگاهی به محل حادثه مراجعه و طی تحقیقات محلی دریافتند نامبردگان در حال استعمال مشروبات الکلی باهم درگیر شدند كه (ف - ی) با چاقو (الف - ف) را مجروح نموده و از محل متواری شده اند.
 
این مقام انتظامی افزود: بر اساس اظهارات شاهدان و در پی بازجویی فنی كارآگاهان متهم (ف - ی) كه در بازجوییهای عومل كلانتری منكر موضوع بود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به قتل مقتول اقرار کرد. همچنین جسد توسط بازپرس ویژه قتل و پزشكی قانونی و اكیب تشخیص هویت فرستاده شد.
 
سرهنگ عباس زاده گفت: برابر اظهارات قاتل علت درگیری استعمال مشروبات الکلی توسط مقتول و دوستش "ج- ش "كه یكی از اراذل اوباش می باشد بوده است كه نامبردگان خودرو سواری دوست قاتل را گرفته بودند و از پس دادن آن خودداری می نمودند كه قاتل به حمایت از دوستش با نامبردگان درگیر شده است.

گفتنی است، در این خصوص پرونده تشكیل و به دادسرا ارسال و متهمان با قرار قانونی صادره روانه زندان شدند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران