اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

1600000 عراقی به ایران آمدند


معاون گردشگری با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و ششصد هزار عراقی به ایران وارد شدند از پیشبرد ساماندهی ورود گردشگران و زائران عراقی با فعالیت دفاتر پیشگام خبر داد و گفت: با تهیه بسته‌های سفر حرفه‌ای و ارزان، شکل‌گیری سفرهای گروهی محقق می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: مرتضی رحمانی موحد در جلسه کارگروه ساماندهی گردشگران و زائران عراقی که با حضور مقامات و مسئولان ارشد بیش از بیست نهاد و دستگاه فرابخشی مرتبط در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ اظهار داشت: 10 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری پیشگام که به صورت مجزا از سوی دو کشور ایران و عراق معرفی شده اند وظیفه تورگردانی و تورسازی را به عهده دارند؛ به گونه ای که با تهیه بسته‌های سفر حرفه ای، متنوع و جامع بتوانند منطبق با نیاز مخاطبان خود تسریع در روند شکل گیری سفرهای گروهی را سبب شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت دفاتر منتخب به معنای انحصارگرایی نیست؛ تصریح کرد: بر مبنای فعالیت این مراکز بسته‌های تولید شده سفر باید با تاکید بر ارزان‌سازی به گونه ای باشد که در همه استان‌های ایران و عراق از طریق تمامی دفاتر مسافرتی فعال به فروش برسد و در نهایت ضمن ارائه خدمات شایسته و ایجاد فضای رقابتی لازم؛ رضایت گردشگران طرفین و همچنین ساماندهی سفرهای انفرادی و هدایت مسافران در قالب تورهای گروهی را فراهم آورد.

رحمانی موحد افزود: با ابلاغ و معرفی دفاتر پیشگام از سوی وزارت امور خارجه به سفارتخانه عراق و بالعکس فعالیت رسمی آنان منطبق با الگوی کارگروه ساماندهی گردشگران و زائران عراقی آغاز خواهد شد و با تعیین میزان مشوق‌های روادید مسیری هموار برای سفرهای گروهی ترسیم می‌شود.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون و ششصد هزار عراقی به ایران وارد شدند؛ عنوان کرد: اقدامات مربوط به طرح ساماندهی در تمامی دستگاه‌های عضو از جمله سازمان میراث فرهنگی در مسیر کاملاً مثبتی قرار دارد و این امر نشان دهنده توجه و اهتمام به امر تکریم و میزبانی از گردشگران و مسافران عراقی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گردشگران عراقی در قالب بالاترین میزان ورودی به کشور تنها برای زیارت به ایران سفر نمی‌کنند؛ اظهار کرد: امروز بهره مندی از جاذبه‌های گردشگری، طبیعت، امکانات درمانی و سلامت انگیزه عراقی‌ها جهت سفر به ایران به شمار می‌آید؛ لذا ساختار شورای راهبری گردشگری سلامت با گردهم آوردن 4 نهاد اجرایی فرابخشی به منظور ساماندهی تورهای مرتبط با این حوزه وارد عمل شده و تصمیم بر آن است با معرفی دفاتر خدمات مسافرتی معتبری که فاقد مجوز بند (ب) هستند و تجمیع آن مراکز معتبر از نظر سازمان میراث فرهنگی، ساماندهی گردشگران این حوزه نیز با جدیت هر چه تمام دنبال شود.

معاون گردشگری همچنین در ادامه اعلام گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کارگروه ساماندهی گردشگران و زائران عراقی گفت: طرح ایجاد مراکز اطلاع رسانی و خدمات گردشگری در مرزهای زمینی  نیز با جدیت هر چه تمام دنبال می شود ؛ به گونه ای که هم اکنون به صورت پایلوت ایجاد مرکز مذکور در مرز مهران با هدف افزایش خدمت رسانی و جلب رضایت بیشتر مسافران و  زائران عراقی  نهایی و به زودی راه اندازی می شود.

وی همچنین در راستای راه اندازی نمایندگی‌های اطلاع رسانی گردشگری خارج از کشور یاد آورد شد: در پی این اقدام که با هدف معرفی ظرفیت‌ها و امکانات گردشگری ایران در کشورهای مختلف در حال انجام است؛ هم اکنون یک نمایندگی در اربیل عراق راه اندازی شده است که درصدد افزایش آن در سایر شهرهای عراق نیز هستیم.

این مقام مسئول برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی و دوره ای گردشگری در عراق، برگزاری تورهای آشناسازی، تقویت خطوط هوایی و نیز تسهیل در اخذ روادید را نیز از دیگر برنامه‌ها و اقدامات در دست اجرا جهت ساماندهی گردشگران و زائران عراقی عنوان کرد.

به گزارش میراث فرهنگی،  در این این جلسه استانداران و معاونین استان‌های کشور از جمله ایلام، خراسان رضوی، قم، فارس، .... و مدیران ارشد و نمایندگان ارشد سایر نهادهای فرابخشی همچون وزارت کشور، وزارت امورخارجه، آستان مقدس حضرت معصومه (س)، تولیت عظمی آستان قدس رضوی، آستان مقدس شاهچراغ، سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه نمایندگی ولی فقیه (بعثه) در امور سازمان حج و زیارت، گمرک، سازمان هواپیمایی کشوری، جامعه المصطفی العالمیه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس مهاجرت ناجا، مرزبانی و نمایندگان معاونت بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب نیز حضور داشتند و به ارائه آخرین گزارش‌ها و اقدامات انجام گرفته نهاد مرتبط، در راستای اجرای دستور العمل ساماندهی ورود گردشگران و زائران عراقی پرداختند.


ویدیو مرتبط :
از کشور چک و اسلونی به ایران خوش آمدند قسمت یک (1392)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرانجام عراقی‌ها کوتاه آمدند / مالزی به جای ایران میزبان عربستان شد



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,عراق

یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عراق در گفت‌وگویی که با فرانس پرس داشت تاکید کرد که بازی تیم ملی فوتبال این کشور برابر عربستان در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به جای ایران در مالزی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه اسپورت عربستان، به نظر می‌رسید که فدراسیون فوتبال عراق بر خواست خود برای انتخاب ایران به عنوان میزبان دیدار با عربستان در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه اصرار دارد و وسوسه‌های سعودی و فشارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا تاثیر روی عراقی ها نخواهد داشت، اما این گونه نشد و در نهایت فدراسیون فوتبال عراق هم نتوانست مقاومت کند و مجبور شد میزبان خود را تغییر دهد.

پیش از این عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق و دیگر اعضای فدراسیون تاکید کرده بودند که تنها در ایران به مصاف عربستان می‌روند و فیفا هم از آنها حمایت کرده است، اما معلوم نیست که چه اتفاقی افتاده که به یک باره تغییر موضع داده‌اند.

یحیی کریم، عضو فدراسیون فوتبال عراق در گفت‌وگویی که با شبکه تلویزیونی فرانس پرس داشت تاکید کرد که کشورش مالزی را برای دیدار رفت برابر عربستان در انتخابی جام جهانی روسیه انتخاب کرده است.

او گفت: چند دلیل باعث شد تا مالزی را به عنوان میزبان دیدار با عربستان انتخاب کنیم؛ نخست این که عراقی‌ها زیادی در این کشور وجود دارند و دوم این که هواداران ما به راحتی می توانند وارد مالزی شوند و نیازی به ویزا ندارند. در اول سپتامبر بازی بسیار سختی برابر استرالیا در خاک این کشور داریم و بعد از آن هم در مالزی از عربستان پذیرایی خواهیم کرد.

فدراسیون فوتبال عربستان شهر مشهد را به عنوان میزبان دیگر بازی‌های خود به استثنای دیدار برابر عربستان انتخاب کرده است.