اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

155 کشته‌ و 321 مفقودی از ایران/ برکناری وزیر حج عربستان/ بی‌خبری از خبرنگاران مفقود شده



اخبار,اخباراجتماعی, حادثه سرزمین  منا

سازمان حج و زیارت در تازه‌ترین اخبار مربوط به سرنوشت زائران ایرانی در فاجعه منا اعلام کرد، شمار کشته‌شدگان ایرانی به 155 نفر افزایش یافته و تعداد مفقودین نیز به 321 نفر رسیده است.

خبری از خبرنگاران مفقودی نیست
  رییس ستاد حج و زیارت سازمان صداوسیما اعلام کرد: تاکنون خبری از سلامت خبرنگاران مفقود صداوسیما به دست نیاورده‌ایم.

به گزارش ایسنا، «حسن گروسی» درباره آخرین وضعیت خبرنگاران مفقود صداوسیما در فاجعه منا توضیح داد: چند نفر از اعضای گروه رسانه در جریان حادثه دچار جراحت شدند و تحت درمان قرار گرفتند اما تاکنون خبری از سلامتی سید حمیدرضا حسینی (خبرنگار شبکه خبر) و سید حمید میرزاده (گوینده و مدیرتولید رادیو عربی) به دست نیاورده‌ایم.

رد شایعه تغییر مسیر 300 زائر ایرانی
  وزیر ارشاد شایعه تغییر مسیر 300 زائر ایرانی در سفر منتهی به جمرات را رد کرد و توضیح داد: این شایعه را عربستان می‌سازد، به نمایندگان هم توضیح دادم که چند مسیر به جمرات منتهی می‌شود، اما سعودی‌ها همه مسیرها را جز یک مسیر بسته بودند. در این مسیر نیز به دلیل جمعیت زیاد و فشار، زوار زیر دست و پا افتادند و بسیاری به دلیل تنگی‌نفس کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه محمد جواد ظریف در نیویورک مسئله را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشور در نیویورک درخواست ملاقات با وزیر امور خارجه عربستان داشته که این درخواست با سردی و عدم موافقت این مقام سعودی مواجه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شایعه دیپلمات‌های مفقود شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: هیچ دیپلماتی کشته نشده است، فقط غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان جزو مفقودین که هنوز سرنوشت آن مشخص نشده است.

وزیر حج عربستان برکنار شد
  پادشاه عربستان امروز (یکشنبه) در پی فاجعه منا وزیر حج عربستان و پنج مسوول دیگر سعودی را برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، «ملک سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان طی حکمی «بندر بن حجار»، وزیر حج عربستان و پنج تن از مسوولان این وزارتخانه و سازمان امنیت این کشور را از سمت‌هایشان برکنار کرد.

به گزارش این سایت خبری، این اقدام ملک سلمان در پی فاجعه منا بوده که به مرگ صدها تن از حجاج خانه خدا منجر شد.

 

 اخباراجتماعی  -  ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
وزیر حج عربستان برکنار شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست جدید ایران از وزیر حج عربستان



اخبار,اخبار اجتماعی,سهمیه‌ی ایران در حج


اخبار اجتماعی - درخواست جدید ایران از وزیر حج عربستان

سعید اوحدی گفت: پیش‌تر در نامه‌ای، افزایش سهمیه‌ی ایران در حج آینده را تقاضا کرده بودیم و در نامه‌ی جدیدی نیز دوباره این درخواست را مطرح کردیم.

رییس سازمان حج و زیارت بار دیگر با فرستادن نامه‌ای به وزارت حج عربستان، افزایش دوهزار نفر سهمیه برای جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع امسال را درخواست کرد.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی گفت: پیش‌تر در نامه‌ای، افزایش سهمیه‌ی ایران در حج آینده را تقاضا کرده بودیم و در نامه‌ی جدیدی نیز دوباره این درخواست را مطرح کردیم.

او ادامه داد: امیدوارم در صورت مساعدت وزارت حج عربستان، سهمیه‌ی ایران در حج سال ۹۳ حدود دوهزار نفر افزایش یابد.

اوحدی با بیان این‌که اکنون سهمیه‌ی ایران در حج ۹۳ مانند سال گذشته و نزدیک به ۶۴هزار نفر است و هیچ تغییری نسبت به سال قبل نکرده است، افزود: در حال حاضر یک‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر در صف انتظار تشرف به حج تمتع و شش‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر در نوبت انتظار تشرف به عمره‌ی مفرده هستند.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت، هزینه‌ی سفر به حج سال ۱۳۹۳ هفت‌میلیون و ۷۰۰هزار تا ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان است که در دو قسط از زائران گرفته می‌شود. قسط نخست، اسفندماه سال گذشته به مبلغ پنج‌میلیون تومان از زائران گرفته شد و زمان پرداخت قسط دوم نیز هفته‌ی اول اردیبهشت ماه امسال است. مبلغ قسط دوم، مابه‌التفاوت قسط اول با گروه قیمتی کاروان انتخابی است. 

اخبار اجتماعی - ایسنا