اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

150 کشته در زلزله 6.1 ریشتری در چین



اخبار,اخبار حوادث ,زلزله در چین

 

اخبار حوادث - 150 کشته در زلزله 6.1 ریشتری در چین

رسانه های چین از کشته شدن دست کم 150 نفر بر اثر وقوع زلزله 6.1 ریشتری در استان یونان این کشور خبر دادند.د

به گزارش خبرگزاری​ها، وقوع زلزله ای به قدرت 6.1 تا 6.5 ریشتر در استان یونان واقع در جنوب غربی چین صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است. در حالی که برخی منابع شدت این زلزله را 6.1 و 6.3 ریشتر اعلام کرده اند مرکز زلزله نگاری چین قدرت آن را 6.5 ریشتر تخمین زده است.

بر این اساس مرکز این زلزله در 11 کیلومتری غرب شهر ون پینگ در عمق 10 کیلومتری زمین بوده است. بنا بر اعلام تلویزیون دولتی چین، در این زلزله به منطقه لودیان از توابع استان یونان خسارت وارد شده است. در همین حال مقامات استان یونان از اعزام 30 تیم امداد و نجات به مناطق آسیب دیده خبر دادند.

مرکز لرزه شناسی یونان این زلزله را شدیدترین زمین لرزه طی 18 سال اخیر در این استان ارزیابی کرده است، یونان از جمله زلزله خیزترین مناطق چین به شمار می رود. گزارش رسانه های محلی حاکی است در این زلزله ساختمان های زیادی از جمله مدارس و خانه ها ویران شده و صدها نفر کشته و مجروح شده اند. طبق آمارهای رسمی این زلزله دسمت کم 150 کشته داشته است.

بر اساس آخرین گزارش های رسمی، تعداد یکهزار و 300 نفر در این حادثه طبیعی زخمی شده اند. همچنین این حادثه علاوه بر کشته شدن دستکم 150 نفر، 160 تن دیگر نیز ناپدید شده اند که با توجه به این موضوع پیش بینی می شود در ساعات آینده بر شمار جانباختگان افزوده شود.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
لحظه زلزله 6.6 ریشتری چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله ۷.۷ ریشتری ۱ کشته و ۱۲ مجروح بر جای گذاشت



زلزله خاش و سراوان,اخبار زلزله سیستان و بلوچستان

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور:

زلزله ۷.۷ ریشتری ۱ کشته و ۱۲ مجروح بر جای گذاشت/مقاوم‌سازی باید در همه کشور انجام شود

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بر اثر زلزله و ریزش کوه در شهرستان‌های خاش و سراوان، یک نفر جان باخت و ۱۲ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس مرتضی اکبرپور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره تلفات زلزله 7.7 ریشتری امروز در شهرستان‌های سراوان و خاش اظهار داشت: خبر وقوع زلزله به دلیل وسعت آن نگران‌کننده بود و به دلیل اینکه عمق زلزله بالا بود در سطح زمین خسارت قابل توجهی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه یک نفر در اثر این زلزله و ریزش کوه جان باخت، اظهار داشت: 12 نفر مجروح شدند که 8 نفر تاکنون از بیمارستان مرخص شده‌اند و 4 نفر دیگر نیز تحت درمان هستند.

اکبرپور به اعزام نیرو به مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: با توجه به شدت زلزله نیروهای پیش‌رو اعزام شدند و دو بالگرد از سیستان و بلوچستان و کرمان نیز به مناطق اعزام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امداد و نجات به تمامی روستاهای منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند و سازمان مدیریت بحران از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست کرده است تا نیروهای خود را در مناطق حادثه‌دیده مستقر کند.

نارویی درباره اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان اظهار داشت: با توجه به پس‌لرزه‌های احتمالی که ممکن است خسارات بیشتری را به وجود بیاورد چادرهایی برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در دو ساعت اخیر پس‌لرزه‌هایی با کمتر از 5 ریشتر در سیستان و بلوچستان رخ داده است و از مردم این منطقه تقاضا شده است که امشب را بیرون از منازل خود به سر ببرند.

اکبرپور درباره پیش‌گیری از خسارت‌های زلزله اظهار داشت: باید باور کنیم که زلزله یکی از پدیده‌هایی است که تأثیرات و خسارات جانی و مالی بسیاری خواهد داشت.

وی گفت: قانون مدیریت بحران الزام کرده است که در دورافتاده‌ترین نقطه کشور نیز مدیریت و شورای بحران تشکیل شده باشد تا در حوادث طبیعی و پیشگیری از حوادث در منطقه اقدام کند.

وی گفت: با توجه به این زلزله مردم منطقه به دنبال این خواهند رفت که خانه‌های خود را مقاوم سازی و بازسازی کنند و بنیاد مسکن و شهرسازی نیز در این خصوص کمک‌ لازم را انجام می‌دهد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: مقاو‌م‌سازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های غیرمقاوم باید در تمامی نقاط کشور اتفاق بیفتد و این موضوع علاوه بر کمک‌های دولتی به عزم و اراده مردم نیز نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه زلزله در صورتی که پیشگیری شود کشنده نیست، گفت: از دو روز آینده دستگاه‌های تخصصی وارد مناطق زلزله‌زده می‌شوند و نقاط آسیب‌دیده را بازسازی می‌کنند./فارس