اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

150 ضربه شلاق برای راننده زن سعودی


رسانه‌های خبری عربستان اعلام کردند که یکی از زنان این کشور به اتهام رانندگی به 150 ضربه شلاق و هشت ماه حبس محکوم شد.

خبرگزاری ایسنا:رسانه‌های خبری عربستان اعلام کردند که یکی از زنان این کشور به اتهام رانندگی به 150 ضربه شلاق و هشت ماه حبس محکوم شد.

این زن پس از آنکه به اتهام رانندگی دستگیر شد با چند مامور پلیس عربستان درگیر و سپس به 150 ضربه شلاق و هشت ماه حبس محکوم شد. طبق قوانین عربستان زنان این کشور از رانندگی کردن منع شده‌اند.

گزارش‌های خبری مختلف حاکی از آن است که حکم صادر شده برای این زن سنگین بوده زیرا اتهام به مقاومت در حین دستگیری و درگیرشدن با نیروهای پلیس متوجه متهم است.

به نقل از سایت نیوز، در حالی‌ که سایت‌های خبری عربستان این خبر را منتشر کرده‌اند، هیچ‌یک از مقامات عربستان آن را تایید نکرده و هویت متهم نیز فاش نشده است.


ویدیو مرتبط :
فیلم توقیف راننده زن توسط پلیس سعودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان سعودی: شلاق علنی یک وبلاگ نویس / 1000 ضربه هر هفته 50 ضربه




  اخبار  بین الملل  - عربستان سعودی: شلاق علنی یک وبلاگ نویس / 1000 ضربه هر هفته 50 ضربه

در بیانیه عفو بین الملل آمده است:‌ رائف البدوی از خودرو پایین آورده شد در حالی که دستانش بسته شده بودند. او به میدان عمومی در مقابل مسجد منتقل شد. شلاق زدن 50 ضربه ،‌15 دقیقه طول کشید. بعد از این او دوباره به خودرو منتقل شد.

یک وبلاگ نویس سعودی به جرم اهانت به اسلام در ملاء عام شلاق زده شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ "رائف بدوی" وبلاگ نویس جوان سعودی قبل از این به دلیل انتشار مطالبی در اینترنت،‌ به تحمل 1000 ضربه شلاق و 10 سال زندان محکوم شده بود.

براساس تصمیم مقامات قضایی سعودی،‌ قرار است هر هفته به این وبلاگ نویس،‌ 50 ضربه شلاق زده شود تا 1000 ضربه شلاق وی به پایان برسد.

قبل از این آمریکا درخواست کرده بود حکم شلاق این وبلاگ نویس سعودی لغو شود.

"رائف بدوی" مدیریت سایت "لیبرال سعودی" را برعهده داشت. وزارت خارجه آمریکا این مجازات را برای این وبلاگ نویس، وحشیانه توصیف کرده و خواستار تجدیدنظر در حکم این متهم شده بود.

او روز جمعه پس از برگزاری نماز جمعه، در یکی از میدان های شهر جده عربستان سعودی در ملاء عام شلاق زده شد.

سازمان عفو بین الملل هم اعلام کرد: او در سال 2012 بازداشت شده بود و به اتهاماتی شامل ارتکاب جرائم رایانه ای محاکمه شد.

دادستانی در جلسه دادگاه،‌ این وبلاگ نویس را به ارتداد متهم کرده بود. در عربستان سعودی مجازات این جرم،‌ اعدام است.


دادگاه این اتهام را قبول نکرد ولی او  را سال گذشته به اتهام اهانت به خدا گناهکار شناخت و تحمل 10 سال زندان، پرداخت جریمه یک میلیون ریال سعودی (266 هزار و 666 دلار) و 1000 ضربه شلاق محکوم کرد.


او در ابتدا به 7 سال زندان و 600 ضربه شلاق محکوم شده بود اما با اعتراض دادستان،‌ قاضی ،‌مجازات او را تغییر و افزایش داد.

اخبار,اخباراجتماعی ,وبلاگ نویس سعودی


سازمان عفو بین الملل به نقل از شاهد عینی گفت که حکم شلاق بعد از برگزاری نمازجمعه،‌ در مقابل امام جماعت مسجد الجفالی در شهر جده برگزار شد.

در بیانیه عفو بین الملل آمده است:‌ رائف البدوی از خودرو پایین آورده شد در حالی که دستانش بسته شده بودند. او به میدان عمومی در مقابل مسجد منتقل شد. شلاق زدن 50 ضربه ،‌15 دقیقه طول کشید. بعد از این او دوباره به خودرو منتقل شد.

بقیه ضربه های شلاق نیز در 50 هفته آینده اجرا خواهد شد.
 
 اخبار بین الملل -  عصر ایران