اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

15 درصد جمعیت کشور دیابت دارند/بی‌اطلاعی 70 درصد افراد جامعه از دیابت خود



انجمن دیابت ایران ,دیابت

15 درصد جمعیت کشور دیابت دارند/بی‌اطلاعی 70 درصد افراد جامعه از دیابت خود

رئیس انجمن دیابت کشور با بیان اینکه 3.5 میلیون نفر جمعیت ایران زیرپوشش این انجمن هستند، گفت: 15 درصد جمعیت کشور دیابت دارند.

شکور امیدی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر به مناسبت هفته دیابت و تقارن آن با هفته بسیج، اظهار کرد: برطرف شدن مشکلات کشور نیازمند عزم بسیجی است.

وی که 43 ماه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت، افزود: هر کس ولایت و اهل بیت را دوست داشته باشد، بسیجی است.

رئیس انجمن دیابت کشور نماز جمعه را فریضه عبادی‌سیاسی خواند و گفت: مسایل و مشکلات کشور باید در نماز جمعه بیان شود.

وی با بیان اینکه 15 درصد جمعیت کشور دیابت دارند، تصریح کرد: دیابت ناشی از استرس است و حداقل 8 میلیون نفر در کشور دیابتی هستند.

امیدی انجمن دیابت را سازمانی مردم‌نهاد خواند و یادآور شد: مشکلات جامعه از طریق سمن‌ها بهتر برطرف می‌شود.

وی تربیت در خانواده را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح سبک زندگی در تغذیه مردم بسیار مهم است و نیاز به اصلاح دارد.

این مسئول به وجود 270 هزار نفر دیابتی در گیلان اشاره کرد و افزود: 43 هزار نفر دیابتی در گیلان شناسایی شدند و زیرپوشش انجمن دیابت هستند.

وی آموزش و اطلاع‌رسانی را از خدمات انجمن دیابت ذکر کرد و متذکر شد: 70 درصد افراد جامعه از بیماری دیابت خود اطلاع ندارند.

امیدی با تأکید بر ضرورت آزمایش تست قند خون، خاطرنشان کرد: بیمه‌های تکمیلی برای مداوای بیماران تاثیرگذار است.

به گفته وی، 3.5 میلیون نفر از جمعیت ایران زیر پوشش انجمن دیابت کشور هستند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
چگونه 70 درصد قاچاق از مسیرهای قانونی وارد کشور می‌شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش 70 درصد کنکوری‌های امسال در دانشگاه‌های کشور/اعلام نتایج اولیه تا 15 مرداد



پذیرش 70 درصد کنکوری‌های امسال در دانشگاه‌های کشور/اعلام نتایج اولیه تا 15 مرداد

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش 70 درصد داوطلبان کنکور 91 در دانشگاه‌های کشور خبر داد و زمان انتشار نتایج اولیه این آزمون را تا 15 مردادماه اعلام کرد.

ابراهیم خدایی سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینکه کنکور از فردا 8 تیرماه آغاز می‌شود، گفت: با توجه به تعداد داوطلبان و ظرفیت اعلام شده در کنکور 91 حدود 70 درصد از داوطلبان پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری کنکور 91 در روزهای 8، 9 و 10 تیرماه، خاطرنشان کرد: کنکور 91 در 346 شهرستان و 26 ح.زه خارج از کشور برگزار می‌شود.

به گفته سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور کنکور 91 با کنکور 90 از لحاظ مواد امتحانی و ضوابط و قوانین تفاوتی ندارد تنها تفاوت در حذف حوزه‌های امتحانی با کیفیت کمتر است.

وی زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 91 را تا 15 مرداد و زمان اعلام نتایج نهایی را بین روزهای 15 تا 17 شهریورماه اعلام کرد.

به گفته خدایی سوالات هر گروه آزمایشی کنکور سراسری 2 ساعت پس از برگزاری آزمون و کلید اولیه سوالات روز 11 تیرماه منتشر می‌شود./فارس