اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

13 سال جست‌وجو برای دستگیری کلاهبرداران افغان



 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

مردی که در جریان معامله با جنایتکاران افغان 700 سکه تقلبی طلا از آنها خریده بود، پس از 13 سال آنها را شناسایی کرد.

 به گزارش جام‌جم ، روز سه‌شنبه مردی با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، از اعضای یک باند سرقت و کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به بازپرس سعید احمدبیگی گفت: سال 1382 در یکی از محله‌های تهران طلافروش بودم. یک روز مردی که راننده آژانسی در محله‌مان بود، سراغم آمد و گفت دوستان افغانی دارد که در زمینه فروش سکه‌های طلا و عتیقه فعالیت دارند و از من خواست با آنها معامله کنم. من هم برای بررسی سکه‌ها و معامله با این افراد به دیدن آنها در غرب تهران رفتم.

وی اضافه کرد: در جریان این ملاقات آنها ابتدا سه سکه طلا را به من فروختند که پس از ذوب کردن طلاها متوجه شدم عیار آن 22 بوده و سکه‌ها اصل است. اعتمادم به فروشنده افغان و دوستانش بیشتر شد. آنها به من گفتند که می‌توانند 700 سکه طلای دیگر به من بفروشند. تصمیم به معامله با آنها گرفتم. هفته بعد همراه همان راننده آژانس به خانه‌ای در جنت‌آباد شمالی رفتیم.

مالباخته تصریح کرد: در آنجا فروشنده اصلی و چهار همدستش منتظرم بودند. غلام سرکرده باند می‌گفت که سکه‌های بسیاری دارد و با دو نفر دیگر هم معامله کرده و به یکی از آنها 3000 و به دیگری 2000 سکه طلا فروخته است. فروشنده سکه می‌گفت حتی اورانیوم، سنگ قبر عتیقه، مومیایی و شمشیر 2000 ساله هم دارد و درحال یافتن مشتری برای فروش این اموال است.

وی ادامه داد: 11 میلیون و 500 هزار تومان پول به غلام پرداخت کردم و او کیفی را که حاوی سکه‌ها بود، تحویلم داد. کیف را برداشتم و به سمت راننده آژانس رفتم. زمانی که در کیف را باز کردم، متوجه شدم سکه‌ها تقلبی است. سراسیمه به سمت همان ساختمان رفتم که متوجه شدم غلام و همدستانش از در پشتی ساختمان گریخته‌اند.

مالباخته تصریح کرد: در این 13 سال در جست‌وجوی این کلاهبرداران بودم و برای پیدا کردن آنها به شهرهای کرمانشاه، اصفهان و تایباد هم رفتم.

وی گفت: سرانجام چند روز پیش به طور اتفاقی در روزنامه‌ای، خبری درباره دستگیری اعضای باند فروش سکه‌های تقلبی خواندم. زمانی که به پلیس آگاهی رفتم، غلام را از روی فرم لب‌ها و صدایش شناسایی کردم. او در این 13 سال تغییری نکرده بود. اگر آن زمان من با افغان‌ها درگیر می‌شدم، به قتل می‌رسیدم.

با شکایت وی روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

اعضای این باند که همگی افغان هستند، به بهانه فروش سکه‌های عتیقه طعمه‌های خود را فریب داده و با بستن دست و پاهایشان، اموال و پول‌هایشان را سرقت می‌کردند. اعضای این باند در جریان این سرقت‌ها، دو مرد را به قتل رساندند. این افراد تحت تعقیب پلیس بودند تا این که اسفند سال گذشته دستگیر شدند. آنها به سرقت‌های سریالی و قتل دو مرد در جریان معامله سکه‌های عتیقه اعتراف کردند.

 

 اخبار  حوادث  - جام جم 


ویدیو مرتبط :
آموزش جست وجو در یک سایت(سایت معلم ایرانی 98teacher.ir)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

2 ركورد ملی رده سنی 13 و 14 سال جابجا شد



 

 

2 ركورد ملی رده سنی 13 و 14 سال جابجا شد

در جریان انجام مسابقات دو ركورد ملی جا به جا شد.

در 200 متر آزاد آرین علیایی شناگر تیم فارس با ثبت ركورد 2 دقیقه و 7 ثانیه و 75 صدم ثانیه، 50 صدم ثانیه ركورد قبلی این ماده كه در اختیار احمدرضا جلالی از استان فارس بود را بهبود بخشید.

همچنین در 50 متر قورباغه محمدجواد عباسی از تیم كرمانشاه ركورد 32 ثانیه و 78 صدم ثانیه را از خود به جای گذاشت تا ركورد قبلی این ماده كه در اختیار سپهر افجه ای از تهران بود را 32 صدم ثانیه بهبود بخشد.

مسابقات شنای قهرمانی كشور (11 و 12سال) و (13 و 14سال) در روز سوم در استخر انقلاب شیراز دنبال می شود.