اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

12 کشته در انفجار بمب در نزدیکی دمشق


انفجار روز سه شنبه یك خودرو تاكسی بمب گذاری شده در منطقه جرمانا در استان 'ریف دمشق' و در منطقه ای در نزدیكی دمشق 12 كشته و 48 زخمی بر جا گذاشت.

خبرگزاری ایرنا:  انفجار روز سه شنبه یك خودرو تاكسی بمب گذاری شده در منطقه جرمانا در استان 'ریف دمشق' و در منطقه ای در نزدیكی دمشق 12 كشته و 48 زخمی بر جا گذاشت.

 این بمب هنگامی منفجر شد كه مردم در حال تشییع جنازه دو فرد در یكی از قبرستان های جرمانا بودند.

بر اثر این انفجار چندین دستگاه خودرو نیز منهدم و به خانه ها و مغازه های نزدیك آن خسارت های زیادی وارد شد.

در منطقه الغوطه الشرقیه در استان ریف دمشق نیروهای ارتش سوریه در جریان تعقیب افراد مسلح شمار زیادی از آنان را كشته و یا زخمی كردند و مقادیری لوازم و تجهیزات ارتباطی و دستگاه های پیشرفته به دست ارتش افتاد.

شماری از افراد مسلح نیز در جریان تلاش برای ورود به مناطق البندره، الشرفیه، سیف سعید، سیف الدوله و السكری در شهر حلب در درگیری با نیروهای نظامی ارتش سوریه كشته شدند.

برخی از افراد كشته شده از اتباع كشورهای خارجی هستند.

در خیابان میزر در شهر حلب نیز ارتش سوریه در یك درگیری چهار دستگاه خودرو افراد مسلح مجهز به مسلسل را منهدم كرد و علاوه بر نفرات مستقر در آنها ده ها فرد مسلح دیگر را هم كشت.

در مناطق كلجبرین، بشقاتین و الزریه در اطراف شهر حلب نیز نیروهای امنیتی سوری در درگیری با افراد مسلح شمار زیادی از آنان را كشتند.

واحدهای ارتش سوریه همچنین در جریان یك عملیات كیفی در منطقه الاذاعه و ساختمان رادیو در شهر حلب دو فرد مسلح را دستگیر و مقادیر سلاح از آنها ضبط كردند و شماری دیگری از این افراد را كشتند.

در منطقه الموظفین در شهر دیرالزور در شرق سوریه نیز در یك درگیری بین افراد مسلح و نیروهای سوری شماری از این افراد از جمله برخی از اتباع خارجی كشته شدند.

در منطقه قدور بیك در شهر قامشلی در شمال شرق سوریه هم نیروهای امنیتی یك مخفیگاه افراد مسلح را شناسایی كردند و در درگیری با افراد مستقر در آن ، شماری كشته و 11 نفر دستگیر شدند.

افراد مسلح در اطراف شهر حمص در مركز سوریه با شلیك خمپاره به محله المشرفه شماری از شهروندان را كشته و یا زخمی كردند.

در منطقه السمك در شهر حماه نیز شماری از افراد مسلح هنگام كارگذاشتن یك بمب بر اثر انفجار آن كشته شدند.

دولت سوریه به دنبال ادامه ناآرامی ها در این كشور و مهاجرت مردم به دیگر مناطق و كشورهای همجوار با تشكیل كمیته وزارتی پیگیری امور مهاجرین از آنان خواست به منازل و خانه های خود بازگردند.    


ویدیو مرتبط :
سوریه - ((18+)) کشته ها و اسارت 10 ها تروریست القاعده در نزدیکی دمشق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

12 کشته و زخمی در انفجار بمب در بغداد


منابع امنیتی عراق از کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر بر اثر انفجار بمب در شهرستان «المحمودیه» واقع در جنوب بغداد خبر دادند.

خبرگزاری فارس: به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، یک بمب امروز(چهارشنبه) در شهرستان «المحمودیه» واقع در جنوب پایتخت این کشور منفجر شد.

منابع امنیتی عراق گزارش دادند که بر اثر این انفجار دو نفر از شهروندان عراقی کشته و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

چندین انفجار نیز امروز در بغداد پایتخت این کشور رخ داد که در پی آن دستکم 15 نفر کشته و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.