اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

12 هزار مسکن مهر در پرند معطل آب و برق!



اخبار ,اخبار اقتصادی ,مسکن مهر

 

اخبار اقتصادی - 12 هزار مسکن مهر در پرند معطل آب و برق!

هاشم‌زهی گفت: برخی از سازنده‌ها و تعاونی‌های مسکن مهر را به دلیل تاخیر در تکمیل و واگذاری مسکن مهر جریمه کردیم که البته این جریمه دیرکرد نیز طبق شرایط خاصی صورت گرفته است.

مدیرعامل شهر جدید پرند گفت: 12 هزار واحد مسکونی مهر تکمیل شده و منتظر نصب انشعاب آب و برق هستند.

باران هاشم‌‌زهی در گفت‌و‌گو با فارس اعلام کرد: 12 هزار واحد مسکونی دیگر نیز قرار است در شهریور ماه واگذار شوند که این واحدها نیز منتظر نصب انشعاب آب، برق و گاز هستند.

وی همچنین اعلام کرد: 20 هزار واحد مسکونی مهر به علت تاخیر در تکمیل و واگذاری، مشمول جریمه دیرکرد شدند.

هاشم‌زهی گفت: برخی از سازنده‌ها و تعاونی‌های مسکن مهر را به دلیل تاخیر در تکمیل و واگذاری مسکن مهر جریمه کردیم که البته این جریمه دیرکرد نیز طبق شرایط خاصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اعمال جریمه پیمانکارانی که در تحویل واحدها تاخیر داشته‌اند به این صورت بوده که دولت مبلغی را که متقاضیان به‌عنوان مابه‌التفاوت افزایش قیمت مسکن مهر پرداخت کرده بودند از مطالبات پیمانکاران کم‌کار کسر کرده و مجددا با سازنده‌ها به نفع متقاضیان قرارداد بسته شده است.
اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
قطع آب،برق وگاز مسکن مهر کلاله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسکن مهر بدون انشعابات برق، گاز، آب، تلفن، آسانسور و کابینت؛ متری ۳۰۰٬۰۰۰



 

 

مسکن مهر بدون انشعابات برق، گاز، آب، تلفن، آسانسور و کابینت؛ متری ۳۰۰٬۰۰۰

 

واحدهای مسكن مهر در برخی شهرهای جدید استان تهران پیش فروش می‌شوند و اولویت با متقاضیانی است كه آورده آنها آماده باشد.

ایرج رهبر- رییس كانون سراسری انبوه‌سازان - در گفت و گو با ایسنا اظهار كرد: بنا به قانون پیش‌فروش كه تصویب شده، دولت فروشنده است و باید بین متقاضی و سازنده قراردادی امضا شود.

رهبر قیمت این واحد‌ها را متری 300 هزار تومان بدون انشعابات برق، گاز، آب و تلفن همچنین آسانسور و كابینت اعلام و تصریح كرد: دولت وظیفه رساندن تاسیسات زیربنایی را تا پای بلوك دارد اما هزینه انشعابات را متقاضی باید پرداخت كند بنابراین باتوجه به امكانات، نرخ این واحد‌ها از متری 300 هزار تومان بیشتر می‌شود.

وی زمان تحویل این واحدها را از دو ماه تا یك‌سال و وابسته به مرحله فعلی ساخت اعلام و خاطرنشان كرد: در ابتدای این طرح ثبت‌نام متقاضیان برعهده وزارت تعاون بود اما به‌تدریج این روش تغییر كرد و هنوز ثبت‌نام متقاضیان مسكن مهر به پایان نرسیده است.

رهبر در پاسخ به این سوال كه چه میزان متقاضی برای واحدهای مسكن مهر شهری وجود دارد؟ تصریح كرد: كلیه این واحد‌ها متقاضی دارند اما متقاضیانی كه آورده آنها آماده باشد در اولویت تحویل واحد‌های مسكن مهر قرار می‌گیرند.

رییس كانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه با بیان این‌كه طی 10 سال آینده پانزده میلیون واحد مسكونی نیاز داریم، گفت: سالانه حدود 800 هزار ازدواج صورت می‌گیرد و این به معنای نیاز شدید كشور به مسكن است.... / تحلیل : عصر ایران