اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

117 تروریست بوکوحرام کشته شدند



اخبار,اخباربین الملل,بوکوحرام

117تروریست بوکوحرام در درگیری با نیروهای ارتش نیجریه کشته شدند.

به گزارش فارس به نقل از حبرگزاری فرانسه، 117 تروریست بوکوحرام در درگیری با نیروهای ارتش نیجریه در منطقه «دیکوا» کشته شدند.

 دو روز پیش هم در عملیات نظامیان نیجر در منطقه «دیفا» که  هم مرز نیجریه است، نظامیان این کشور توانستند 160 عضو گروه تروریستی بوکوحرام را دستگیر کنند.

افزایش فعالیت گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، نه فقط امنیت داخلی این کشور را به چالش کشیده، بلکه سبب نگرانی همسایگان این کشور نیز شده است.

صدها نفر از عناصر گروه تروریستی بوکوحرام شهرهای «چیبوک»، «هونگ» و «گومبی» را در ایالت «آداماوا» در شمال شرق نیجریه به اشغال خود در آورده و به شهر «ابوجا» پایتخت نیجریه نزدیک شده اند.

بوکوحرام در بیست و پنجم فروردین امسال، حدود 300 دانش آموز دختر را از مدرسه ای در همین شهر ربود. ده ها نفر از این دانش آموزان توانستند از چنگ تروریست ها بگریزند، اما همچنان 219 نفرشان در بند بوکوحرام هستند.

گروه بوکوحرام از سال 2010 میلادی تاکنون مسئولیت حملاتی را که به کشته شدن بیش از هزار تن منجر شده برعهده گرفته است.


 اخبار بین الملل  -  فارس 
 


ویدیو مرتبط :
الی جهنم تروریست (117)...سوریه.............

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

31 تروریست «بوکوحرام» در «نیجر» کشته شد


نیروهای ارتش نیجر اعلام کردند که 31 عنصر تروریستی بوکوحرام را در جریان یک عملیات کشته‌اند.

خبرگزاری فارس: ارتش نیجر 31 عنصر وابسته به گروه تروریستی «بوکوحرام» را از پای درآورد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، ارتش نیجر امروز یکشنبه اعلام کرد که این عملیات را در اواسط هفته جاری انجام داده است.

«مصطفی لیدرو» سخنگوی ارتش نیجر اظهار داشت که نیروهای مسلح این عملیات را در واکنش به حمله گروه تروریستی بوکوحرام به یکی از روستاهای این کشور انجام داده است که در پی آن 15 نفر کشته شدند.

وی با اشاره به اینکه 31 نفر از عناصر بوکوحرام در این حمله کشته شدند، از بازداشت یکی از مسئولان بلندپایه این گروه تروریستی خبر داد.

گروه تکفیری بوکوحرام ژانویه گذشته حملاتی را در نیجر انجام داد که آمار قربانیان آن به بیش از 50 نفر رسید.