اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

11 پایگاه جعلی در فهرست سیاه وزارت علوم


مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم درباره فهرست پایگاه های علمی جعلی گفت:: ۱۱پایگاه علمی و ۲۴۱ نشریه نامعتبر در فهرست سیاه وزارت علوم قرار گرفته اند.

خبرگزاری صدا و سیما: محسن شریفی  مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم  گفت: تخلفات علمی به دو دسته تقسیم بندی می شود که بخش نخست آن ( دانشگاه ها ) در محدوده وزارت علوم و بخش دوم آن (موسساتی که اقدام به خرید و فروش پایان نامه ها و مقالات علمی می کنند) خارج از محدوده وزارت علوم است.

وی اضافه کرد: برای تخلفاتی که در محدوده وزارت علوم قرار گرفته اند ( پایان نامه ها و مقالات علمی ) اقدامات پیشگیرانه با تعیین بخشنامه ای صورت گرفته که در کمیته های مصادیق تخلفات علمی تعیین و این بخشنامه به دانشگاه ها ابلاغ شده است .

شریفی افزود: بخش دوم تخلفات علمی درصورتی مربوط به دانشجویان و استادان دانشگاهی است که با آگاهی اقدام به انجام دادن تخلفات علمی کرده اند که بر اساس این بخشنامه میزان تخلف آنها شناسایی و بر اساس مقررات تعیین شده با دانشجویان و استادان متخلف برخورد می شود.

شریفی گفت: هم اکنون از تخلفات صورت گرفته از استادان و دانشجویان به دلیل تنوع بالای تخلفات، آماری در دست نیست .

وی به میزان تخلفات نشریات که بخشی از تخلفات علمی محسوب می شود اشاره کرد و افزود: در بخش تخلفات نشریات علمی، 241 نشریه نامعتبر خارجی درطول یکسال و نیم و 11پایگاه جعلی شناسایی شده  که در فهرست سیاه وزارت علوم قرار گرفته اند.

شریفی درخصوص تخلفات نشریات داخلی گفت: نشریات داخلی در سال 93 بررسی و رتبه بندی شده اند.


ویدیو مرتبط :
کشف پایگاه باستانی بیگانگان در سیاره مریخ (جعلی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت وزارت علوم از دانشگاه‌ تك‌جنسیتی



 

 

 

 

دانشگاه

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از حمایت وزارت علوم از تأسیس دانشگاه‌های تك‌جنسیتی خبر داد.

 

غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به تشریح سیاست‌های این وزارتخانه در خصوص دانشگاه‌های تك جنسیتی پرداخت و اظهار داشت: یكی از مواردی كه از سوی مردم درخواست می‌شود، موضوع دانشگاه‌های تك جنسیتی یا دانشگاه‌هایی است كه در آن دختران و بانوان بتوانند فعالیت راحت‌تری داشته باشند.

وی این موضوع را یكی از مطالبات خانواده‌های ایرانی خواند و افزود: سیاست وزارت علوم هم این است كه محیطی را به وجود آورد تا خانم‌ها بتوانند راحت‌تر فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود را ادامه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینكه پیش از این تلاش كرده‌ایم در برخی دانشگاه‌های كشور،‌ باشگاه‌های ویژه دختران تاسیس كنیم، گفت: این باشگاه‌های دخترانه در جهت ارتقاء علمی و اخلاقی دختران دانشجو و كمك به راحتی آنها تاسیس شده است.

خواجه سروی با بیان اینكه این موارد در سند دانشگاه اسلامی نیز مورد تاكید قرار گرفته است، یادآور شد: در همین زمینه اگر فردی درخواست تاسیس دانشگاه غیردولتی یا غیرانتفاعی تك‌جنسیتی داشته باشد، وزارت علوم از آن حمایت كرده و تسهیلات بیشتری هم ارائه می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: وجود چنین دانشگاه‌هایی یك نیاز در جامعه اسلامی ایران است و برخی از تجربیات گذشته نیز در این زمینه موفق بوده است..../تحلیل:عصرایران