اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

105 میلیون تومان درآمد هفتگی قاچاقیان


قاچاق موادمخدر و به طور خاص مخدر شیشه این روزها جذابیت بسیار بالایی برای قاچاقچیان دارد به طوری‌كه بسیاری از آنها راه‌اندازی لابراتوار و تولید این ماده مخدر را در دستور كار قرار داده‌اند

روزنامه شرق: قاچاق موادمخدر و به طور خاص مخدر شیشه این روزها جذابیت بسیار بالایی برای قاچاقچیان دارد به طوری‌كه بسیاری از آنها راه‌اندازی لابراتوار و تولید این ماده مخدر را در دستور كار قرار داده‌اند؛ اقدامی كه به گفته یكی از تولید‌كنندگان این ماده مخدر، سود پنج‌میلیون‌تومانی در تولید هر كیلوگرم شیشه فعالیت در این حوزه را به شكل غیرقابل باوری گسترش داده است. وی سود كارگاه كوچك خود با تولید 14كیلوگرم ماده مخدر شیشه در هفته را بیش از 105میلیون‌تومان اعلام كرد و گفت: این سود بسته به كیفیت جنس تولیدشده متغیر است.



ساعتی گپ و گفت با این تولید‌كننده ماده مخدر شیشه بهانه‌ای شد تا گزارشی از چگونگی ورود مواد اولیه مورد نیاز و تولید آن تهیه كنیم. با ما همراه شوید تا برای تهیه این گزارش سفری به یكی از شهرهای مرزی غرب كشور داشته باشیم؛ جایی كیلومترها دورتر از پایتخت با ترافیك نفسگیر و گرد و خاك موجود در هوایش. بانه، شهری در چند قدمی نقطه صفر مرزی كه ندای اقتصاد برای مردمش از آن‌سوی مرز می‌آید. شهری كه تاریخ دشوار و پررنجی داشته و چندین بار بر اثر طاعون، تخلیه شده و در جایی دورتر بنا شده است. جنگ جهانی اول و دوم با آتش‌سوزی‌های شدید و جنگ ایران و عراق با همه تلخی‌هایش بر مردم این شهر‌ گران نیامد. «بانه» شهری كوچك كه امروز حكایت غریبی به خود گرفته است؛ حكایتی كه از دل آن بخش اعظم واقعیت‌های اقتصاد ایران بیرون می‌آید؛ شهری كه در معادلات فرهنگی و اقتصادی جای زیادی ندارد. بانه شهر زیبایی‌است كه در آینده‌ای نه‌چندان دور كوچه‌های در هم لولیده و خانه‌های پهلو به پهلو و هم‌قدش همراه با آن درهای آبی كه دریایی از چوب را در كوچه جاری ساخته‌اند، زیر بار پاساژها دفن خواهند شد و تمام زیبایی‌اش در پس‌كوچه‌ها به حاشیه خواهند رفت. شهری كه تا قبل از دهه 70، اثری از پاساژ یا بازار در آن نبود، امروز اما خیل عظیم مسافران برای خرید از پاساژهای قد و نیم‌قدش راهی این شهر می‌شوند. پاساژهایی كه ازدیاد آنها دلیلی جز قاچاق كالا و استقبال مردم از خرید كالای قاچاق ندارد. واژه «قاچاق» برای من و تو كه در پایتخت نشسته‌ایم، پلیس، دادگاه و زندان را تداعی می‌كند؛ در بانه اما این واژه تداعی‌كننده درآمد و رونق اقتصادی شهر و مردمان آن است كه هیچ‌گاه سهم قابل ملاحظه‌ای از سرمایه‌های مولد اقتصادی كشور نداشته‌اند. شهری توسعه‌نیافته كه در سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه توسعه اقتصادی كمتر دیده شده و همین سرمایه‌گذاری كم جوابی است كه در چرایی رونق قاچاق مطرح می‌شود. مردم این شهر دلیل عدم توجه و سرمایه‌گذاری را بومی نبودن مسوولان و مدیران می‌دانند. امنیت حاكم در منطقه نه‌تنها برای مردم و مسافران اطمینان‌بخش بوده بلكه برای وارد‌كنندگان كالا نیز قوت قلب شده و با آرامشی مثال‌زدنی، بدون استرس به كار خویش مشغولند. شب‌هنگام با یكی از اهالی برای اطلاع از چگونگی ورود كالا به داخل كشور به نقطه صفر مرزی رفتم؛ مكانی كه برای ورود كالا انتخاب شده بود. این امكان را به افراد می‌داد تا بدون كوچك‌ترین مشكلی وارد كشور عراق و ایران شوند. انتقال كالا توسط احشام و چگونگی ورود آن به بازارچه بانه را از زبان مسوولان و خبرنگارانی كه به منطقه سفر كرده‌اند، شنیده‌ایم اما نكته‌ای كه هیچ گاه به آن پرداخته نشده امنیت بسیار بالای واردكنندگان اجناس قاچاق است كه به واسطه این امنیت با آرامش خاطر و بدون دغدغه این كار را انجام می‌دهند. تهیه كالای قاچاق در این شهر به راحتی هرچه تمام‌تر صورت می‌گیرد مخصوصا كه دنبال كالای خاص و فرد خاصی باشی. «افدرین» كالای موردنظر و علی فردی كه تولید‌كننده شیشه مخدر در تهران آن را معرفی كرده است.

جست‌وجوی زیادی لازم نیست. با چند تماس تلفنی، رستورانی در دامنه كوه برای ملاقات تعیین می‌شود. پس از دادن نشانی‌های اعلام‌شده از طرف سعید (تولید‌كننده ماده مخدر شیشه در تهران) با علی همراه می‌شویم. علی یكی از توزیع‌كنندگان بزرگ افدرین در این شهر است و تقریبا 90‌درصد «افدرین» واردشده را به تهران ارسال می‌كند. انباری در دل كوه با تدابیر خاص امنیتی كه مملو بود از سطل‌های سفیدرنگ پر از افدرین با برند «میلك» آلمان. سطل‌های 10 و 20كیلیویی كه به گفته علی هر كیلوگرم از آن دو‌میلیون و 500‌هزار‌تومان در بانه فاكتور می‌شود. تایید جنس و خرید در بانه یكی از گزینه‌های شما است و در صورتی كه بخواهید با پرداخت بیعانه، جنس در ازای هر كیلوگرم 150‌هزار‌تومان و در نهایت به قیمت دو‌میلیون و 650‌هزار‌تومان در تهران تحویل داده خواهد شد. ظاهرا معامله در این صنف با ضمانت بیشتری همراه است چراكه علی می‌گوید «الباقی پول جنس در تهران پس از تایید خریدار دریافت می‌شود و بیعانه دریافت‌شده تنها برای حسن انجام كار است.» یك روز همراهی با بزرگ‌ترین توزیع‌كننده افدرین در بانه پرده از واقعیت تلخی برداشت و آن هم چیزی نبود جز فروش روزانه 200 كیلوگرم از ماده «افدرین» آن هم توسط یك توزیع‌كننده خرده‌پا و كسب روزانه حداقل 20‌میلیون‌تومان سود خالص؛ سودی كه تنها از فروش 200 كیلوگرم از این ماده كسب می‌شود و درآمد حاصل از ترانزیت آن به تهران و همچنین ترانزیت ماده مخدر شیشه به عراق در آن‌جایی ندارد. در این نقطه از كشور ترس معنایی ندارد و در برخی از بومی‌ها و البته غیربومی‌های مستقر در این شهر بدون هیچ دغدغه‌ای به واردات غیررسمی مواد اولیه برای ساخت ماده مخدر شیشه و همچنین صادرات غیر رسمی شیشه مخدر به عراق برای انتقال آن به كشورهای آسیای شرقی و اروپا مشغولند. برخلاف كسب حداقل 20‌میلیون‌تومان درآمد در روز، علی زندگی چندان مرفه و نشان‌داری ندارد و تمامی درآمد خود را صرف سرمایه‌گذاری در كردستان عراق كرده است تا روزگار بازنشستگی خود از این حرفه را در آرامش آن‌سوی مرزها سپری كند. همراه ماشین حمل مواد كه نه، بلكه پشت سر آن از بانه تا تهران مسیر را طی می‌كنیم و با مسیرهای ویژه تردد خودروهای حاوی كالای قاچاق آشنا می‌شویم. برخلاف تصور خودروی حامل 20 كیلوگرم «افدرین» بدون هیچ مشكلی وارد تهران می‌شود. در ورودی یكی از اتوبان‌های داخل شهر تهران تاكسی زردرنگی انتظار رسیدن محموله را می‌كشد. تاكسی‌ای كه پس از تحویل، در طول مسیر جابه‌جایی مسافر را نیز فراموش نمی‌كند. جایی در اطراف تهران در درون باغی كه سعید آن را اجاره كرده است كارگاه نسبتا بزرگ و منظمی برپاست و با رسیدن خوراك یك هفته لابراتوار، جنب و جوش عجیبی راه می‌افتد. خودرو دیگری كارتن‌های كوچك بسته‌بندی شده با برچسب یكی از محصولات شناخته‌شده آرایشی بهداشتی را بارگیری كرده و مسیر بانه را در پیش می‌گیرد.

جنس‌های رسیده پس از تست شدن وارد لابراتوار می‌شوند و سعید و دو دوست دیگرش آماده تولید شیشه مخدر. سعید با خنده، از ارسال محموله جدید به بانه برای عبور از مرز و تحویل در یكی از شهرهای كردستان عراق ابراز رضایت می‌كند. در این كارگاه از هر كیلوگرم افدرین، 700 گرم شیشه تولید و 50‌درصد آن برای ارسال به اروپا آماده می‌شود و 50‌درصد دیگر آن نیز برای عرضه در بازار داخل مهیا می‌شود. قیمت هر گرم شیشه براساس كیفیت و منطقه توزیع تعیین می‌شود و بین شش تا 14‌هزار‌تومان به فروش می‌رسد. به طور متوسط تولید شیشه مخدر در باغی كه به ماهانه دو‌میلیون‌تومان اجاره شده است بیش از صدمیلیون‌تومان سود در هر هفته نصیب سعید و دوستانش می‌كند؛ سودی كه 70‌میلیون‌تومان آن از فروش هفت كیلوگرم از محصول نهایی به خریداری در عراق و 30‌میلیون‌تومان آن از فروش هفت كیلوگرم به یكی از توزیع‌كنندگان داخلی كسب می‌شود. سعید اما برخلاف علی درآمد ماهانه 400‌میلیون‌تومانی خود را در تهران هزینه می‌كند و این مهم را می‌توان از بنز اس‌500 وی و البته از ساعت رولكس و گردنبند طلای 150گرمی وی فهمید.

.



ویدیو مرتبط :
*کسب درآمد از اینترنت روزانه 1/5 میلیون تومان و ماهانه 30 الی 40 میلیون تومان با

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درآمد هفتگی 70 میلیون تومان با خوابیدن!



محققان کانادایی با چسبناک کردن انتهای رشته DNA و اتصال آنها به نانوذرات طلا موفق به ارائه راهبرد جدیدی برای تولید نانوساختارهای سه بعدی شدند. از این ساختارها می‌توان برای درمان سرطان استفاده کرد.

شاید برایتان خنده دار باشد اما این یک مطلب کاملا جدی است. همین دوروبر خودمان آدم هایی زندگی می کنند که صاحب مشاغلی عجیب هستند. اغلب این مشاغل خنده دار به نظر می رسند اما خیلی ها به صورت کاملا جدی آنها را انجام می دهند.
 
نگهداری از پاندا
آیا تا به حال فکر کرده‌اید چگونه می‌توان با یک کار آسان به درآمد 32 هزار دلار در سال رسید؟ شاید جالب باشد بدانید که نگه داری از پانداها در چین می تواند شما را به یک همچنین درآمدی برساند.
 
در مرکز نگه داری و تحقیقات بر روی پانداها در چین برخی از کارمندان آنها فقط وظیفه نگه داری از پانداها را دارند و باید 365 روز سال خود را با این موجودات دوست داشتنی سپری کنند افرادی که مایل به داشتن چنین شغلی هستند باید دارای حداقل 22 سال سن و داشتن اطلاعات کافی راجع به  پانداها باشند.
 
استاد اسباب بازی لگو
دانشگاه کمبریج به همراه بنیاد لگو دست به همکاری جالبی زدند و آنها به دنبال یافتن افرادی مناسب برای شرکت لگو هستند، به تازگی دانشگاه کمریج پذیرفته اند که در راه اندازی یک مرکز تحقیقات و توسعه در زمینه ساخت انواع اسباب بازی لگو با آنها همکاری کنند و افراد مناسب را در آنجا استخدام کند و جالب است بدانید  افرادی که به عنوان پروفسور لگو دراین مرکز شروع به فعالیت می‌کنند و می‌توانند درآمدی معادل 4 میلیون دلار در سال داشته باشند و وظیفه آنها تحقیق و توسعه در مورد علایق کودکان و شرایط بنیاد لگو در مقابل رقبا است.

دکترا تخصصی شکلات شناسی
دانشمندان و طرفداران فرصت این را دارند که بتوانند در زمینه شکلات در مقطع دکترا به ادامه تحصیل بپردازند. آنها باید بیشتر در زمینه‌های  بخش مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی تحقیق کنند و وظیفه آنها بهتر کردن طعم شکلات‌ها و بهبود کیفیت این ماده غذایی پر ارزش است و از این راه می‌توانند درآمد بسیار زیادی را کسب کنند.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,خوابیدن


خوابیدن
 درو لاوینسکی 28 ساله یک شغل جالب و نا معمول دارد که علاوه بر کمک به عمل می‌تواند برای ردآمد خوبی به همراه داشته باشد. در سال 2014 لاوینسکی بخشی از یکی از برنامه‌های تحقیقاتی ناسا بود که در مدت یک هفته درآمدی برابر 18 هزار دلار برای او به همراه داشت.
 
طبق پروژه‌ی ناسا او باید به مدت 70 روز دراز بکشد یا بخوابد و از جای خود بلند نشود و هدف از این کار کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت استخوان‌ها و عضلات فضا نوردان در فضا بود این شغل آنقدر برای او جذاب بود که لاوینسکی شغل خود را رها کرد و به انجام پروژه‌های تحقیقاتی به ناسا پیوست و از این کار بسیار راضی است او برای بدست آوردن این شغل 25 هزار نفر را پشت سر گذاشتند.
 
خریدار اتومبیل فراری
مارسل ماسینی یک فرد شناخته شده در میان کلکسونر های خودرو است و دلیلش این است او تعداد بسیار زیادی از این اتومبیل‌ها ایتالیایی را تحت تملک خود دارد در واقع شغل او خرید اتومبیل‌های فراری است شغلی که شاید بسیار جالب به نظر بیاید. ماسینی پول زیادی برای خرید این اتومبیل‌های خود خرج می‌کند البته بعد از فروش آنها درآمد عالی کسب می‌کند او برای خرید یکی از اتومبیل‌های کلاسیک خود مبلغی برابر یک میلیون دلار پول پرداخت مبلغی برابر یک میلیون دلار پول پرداخت کرده است.

میزبان تخت هتل
در گذشته در بریتانیا شغل عجیبی وجود داشت که در فصول زمستان و پاییز رواج بسیار زیادی داشت که البته این کار بیشتر برای افراد ثروتمند و اشراف زادگان انجام می‌شد. جالب است بدانید که این شغل یعنی "گرم کردن رختخواب" هنوز در برخی از هتل‌های این کشور رواج  دارد یعنی برخی برای گرم کردن رختخواب شما حقوق دریافت می‌کنند واین کار به این صورت است که آنها 30 دقیقه  قبل از خوابیدن شما به رختخواب شما می‌روند و آنجا را برای شما گرم می‌کنند.

اخبار گوناگون - فرادید