اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

1000 عراقی مرگ را در آغوش کشیدند


هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) روز گذشته اعلام کرد طی ماه گذشته میلادی ٬ یک هزار و 119 عراقی کشته و یک هزار و 561 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری ایرنا: هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) روز گذشته اعلام کرد طی ماه گذشته میلادی ٬ یک هزار و 119 عراقی کشته و یک هزار و 561 تن دیگر زخمی شدند.

یونامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد در ماه مارس گذشته ، بر اثر حملات تروریستی ، خشونت و درگیری های مسلحانه در این کشور٬ یک هزار و 119 عراقی کشته و بیش از هزار و561 تن دیگر زخمی شدند.

این بیانیه افزود: 575 تن از کشته های ماه مارس ( اسفند) گذشته غیر نظامی بودند که 45 تن آنها از اعضای خانواده نیروهای پلیس ، وابستگان نیروهای شوراهای بیداری ، نزدیکان محافظان و پلیس حفاظت از تاسیسات وآتش نشانی بودند.

این بیانیه افزود:شمار زخمی های غیر نظامیان نیز بالغ بر یک هزار و196 تن است که 50 نفر از آنان ٬ از جمله اعضای خانواده های پلیس فدرال و وابستگان دفاع مدنی ونیروهای شورای بیداری و نزدیکان پلیس حفاظت از تاسیسات وآتش نشانی هستند.

این بیانیه افزود: 544 تن ازکشته شدگان ٬ از جمله نیروهای امنیتی و نظامی و شبه نظامی عراق بودند وطی این مدت 365 تن از نظامیان و شبه نظامیان نیز کشته شدند.

یونامی تاکید کرد آمار قربانیان تروریسم در مارس گذشته نسبت به ماه فوریه ( بهمن) شاهد افزایش بود.

در ماه فوریه 670 تن کشته ویک هزار و 290 تن زخمی شدند بود.

بر اساس این گزارش ٬ استان بغداد بیشتر از دیگر استان ها آسیب دیده است به گونه ای که شمار قربانیان این شهر بالغ بر یک هزار و 29 تن( 259 کشته و770 زخمی ) است.

عراق از 19 خرداد ماه سال گذشته (93) تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروه تروریستی تکفیری داعش مواجه بوده است.

نیروهای مردمی و ارتش عراق طی چند ماه اخیر موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.


ویدیو مرتبط :
شهادت دردناک مجاهد عراقی در آغوش دوستش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات تصادف اتوبوس حامل اتباع عراقی/مرگ 16 تن



جزئیات تصادف اتوبوس حامل اتباع عراقی/مرگ 16 تن

سرپرست پلیس‌راه لرستان جزئیات تصادف صبح امروز اتوبوس حامل زائران عراقی را اعلام کرد

سرهنگ دالوند روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در تشریح این حادثه گفت: ساعت 2:40 بامداد سه‌شنبه در محور اراک به بروجرد هفت کیلومتر قبل از بروجرد یک دستگاه اتوبوس که از قم به سمت خوزستان به صورت دربستی اجاره شده بود و همه مسافران آن زائران اتباع عراقی بودند واژگون می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد علت حادثه خستگی و خواب‌آلودگی راننده بود، افزود: متاسفانه در این حادثه 16 تن از اتباع عراقی کشته و 20 تن به بیمارستان منتقل شده‌اند که حال مجروحان این حادثه نیز مساعد نیست.

دالوند از تشکیل تیم ویژه کارشناسی بررسی صحنه تصادف خبرداد و گفت: تیم کارشناسان عالی تصادفات به سرپرستی جانشین فرمانده پلیس‌راه کشور هم‌اکنون در محل حادثه در حال بررسی موضوع هستند.

وی با اشاره به صورت وضعیت صادره برای این اتوبوس گفت: این اتوبوس متعلق به شرکت جهان‌مهر گلستان اسلامشهر بود و بر اساس گزارشات دریافتی راننده و کمک راننده در بین مجروحان حادثه نیستند.

دالوند تاکید کرد: بدیهی است با روشن‌شدن ابعاد جدید این حادثه جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

ایسنا