اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

100بار دیگر همین تصمیم را می‌گیرم



اخبار حوادث -  گفت‌وگو با مردی که اعضای بدن دختر 6ساله‌اش را اهدا کرد
100بار دیگر همین تصمیم را می‌گیرم

مردی که اعضای بدن کودکش را اهدا کرده است می‌گوید از تصمیمی که گرفته، راضی است.

سیدمهدی اعلمی‌پور که ساکن تربت حیدریه است در گفت‌وگو با «شرق» ماجرا را توضیح داده است.


‌حادثه چگونه اتفاق افتاد؟
روز حادثه به سمت منطقه ییلاقی رودمعجن می‌رفتیم که ماشین چپ کرد. همسرم و دخترم غزل از ماشین به بیرون پرت شدند و به شدت صدمه دیدند. آنها را به بیمارستان رساندیم و هر دو بستری شدند. پزشکان وقتی دخترم را معاینه کردند گفتند او دچار ضربه‌مغزی شده است و بعد در بیمارستان مرگ مغزی شد. این حادثه دقیقا روز تولد شش‌سالگی غزل رخ داد. اتفاق خیلی تلخ و ناراحت‌کننده‌ای بود. همسرم هنوز هم کامل خوب نشده است.


‌چند فرزند داری؟
خودم 38ساله هستم. هشت‌سال قبل ازدواج کردم. ما همین یک فرزند را داشتیم.


‌چطور شد که تصمیم به اهدای عضو گرفتی؟
در همان لحظات که در بیمارستان بودیم به این نتیجه رسیدم. خواست خدا بود که این تصمیم را بگیرم. پنج‌دقیقه بعد از این‌که به من گفتند غزل مرگ مغزی شده است، پرسیدند می‌خواهی اعضای بدن او را اهدا کنید که من جواب مثبت دادم البته درباره روند کار پرسیدم و پزشکان هم همه‌چیز را دقیق توضیح دادند و من متوجه وضعیت دخترم شدم.


‌کدام اعضای بدن غزل را اهدا کردی؟
کبد و دو کلیه. یکی از بیماران در شیروان بود و دو نفر دیگر در بیرجند البته من با آنها ارتباطی ندارم فقط این اطلاعات را به من دادند. پدر یکی از آنها هم با من تماس گرفت و تشکر کرد و گفت همسرش هم شرایط روحی خوبی ندارد و نمی‌تواند صحبت کند اما او هم تشکر می‌کند.


‌قبل از این حادثه در میان اطرافیان‌تان اهدای عضو انجام شده بود؟
نه. کار خدا بود که این تصمیم را گرفتم. بر اساس چیزهایی که در رسانه‌ها دیده و شنیده بودم تصمیم به این کار گرفتم.


‌اهدای عضو را به افرادی که در وضعیت مشابه قرار دارند توصیه می‌کنی؟
کار خوبی است. کسی که مرگ‌مغزی شده و از نظر علم پزشکی مشخص است بازگشت ندارد می‌تواند دو، سه بیمار را نجات بدهد. من خودم اگر باز هم با حادثه مشابهی مواجه شوم همین کار را می‌کنم. اگر صددفعه دیگر هم این حادثه تکرار شود باز هم همین تصمیم را می‌گیرم.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
تصمیم به نماز می گیرم و بعد سست می شوم، چه کنم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فابرگاس: پس از جام‌جهانی تصمیم می‌گیرم



 

فابرگاس: پس از جام‌جهانی تصمیم می‌گیرم

 

ستاره‌ی تیم فوتبال آرسنال رفتنش به بارسلونا را رد كرد؛

فابرگاس: پس از جام‌جهانی تصمیم می‌گیرم

سسك فابرگاس هافبك تیم فوتبال آرسنال با رد شایعه‌ی پیوستنش به بارسلونا اعلام كرد پس از پایان جام جهانی درباره‌ی آینده‌ی كاری اش تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باشگاه بارسلونا كه مدت‌هاست علاقه‌ی خود را به جذب هافبك كاتالانی تیم آرسنال ابراز كرده است در بحبوحه‌ی جام جهانی بار دیگر خواهان به خدمت گرفتن این بازیكن شده است.

ساندرو راسل كه اخیرا ریاست باشگاه بارسلونا را برعهده گرفته است در سخنانی از علاقه‌ی این باشگاه به جذب هافبك 23 ساله‌ی آرسنال خبرداد.

سسك‌فابرگاس در گفت‌وگو با روزنامه‌ی میرر عنوان كرد: هیچ وقت نگفتم كه قطعا از آرسنال جدا خواهم شد. هنوز هیچ چیز مشخص نیست من آرسنال را دوست دارم و از اینكه كاپیتال این تیم هستم خیلی خوشحالم.

فابرگاس در ادامه افزود: فكر می‌كنم اكنون زمان مناسبی برای صحبت درباره‌ی نقل انتقالات نباشد. پس از پایان جام جهانی فرصت كافی برای تصمیم گیری خواهم داشت. اكنون می‌خواهم تمام تمركزم را معطوف تیم ملی اسپانیا كنم.

تیم ملی اسپانیا در آخرین دیدار از مرحله‌ی یك چهارم نهایی جام جهانی 2010 ، 12 تیرماه به مصاف پاراگوئه خواهد رفت.