اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10 گلزن برتر استقلال در تاریخ لیگ برتر


استقلال در جدول رده بندی تاریخ لیگ برتر، قهرمان است و صاحب بهترین خط حمله با 530 گل. آنها تنها تیم لیگ برتر هستند که بیش از 1/5 گل در هر بازی شان زده اند.لیست زیر، 10 گلزن برتر استقلال است از برهانی و عنایتی و فرهاد مجیدی تا نیکبخت و کاظمی و فرزاد مجیدی.

تماشا: استقلال در جدول رده بندی تاریخ لیگ برتر، قهرمان است و صاحب بهترین خط حمله با 530 گل. آنها تنها تیم لیگ برتر هستند که بیش از 1/5 گل در هر بازی شان زده اند. لیست زیر، 10 گلزن برتر استقلال است از برهانی و عنایتی و فرهاد مجیدی تا نیکبخت و کاظمی و فرزاد مجیدی.

بعد از آنها هم، 6 بازیکن دیگر با بیش از 10 گل زده حاضر هستند. پیروز قربانی، یدا... اکبری و مهدی سیدصالحی با 12 گل. محمد نوازی، فراز فاطمی و امیرحسین صادقی با 11 گل. صادقی این فرصت را دارد تا به جمع 10 گلزن برتر استقلال وارد شود.

1) آرش برهانی

بهترین گلزن استقلال و نفر دوم گلزنان تاریخ لیگ برتر که مقابل راه آهن صدو پنجاهمین بازی اش برای استقلال در لیگ برتر است. برهانی از نظر میانگین گل به بازی نفر دوم است. برهانی در لیگ هشتم با زدن 21 گل، آقای گل لیگ شد.



روز رویایی: بازی با پیکان در لیگ هشتم، برهانی ظرف تنها هفت دقیقه هت تریک کرد و استقلال با گل های او از باخت یک – صفر به پیروزی 3- یک رسید.

2) رضا عنایتی

دومین گلزن برتر استقلال و بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر که ممکن است موفق نشود صدمین بازی اش را برای استقلال انجام دهد. عنایتی در لیگ های چهارم و پنجم با 20 و 21 گل، آقای گل لیگ شد. از نظر میانگین گل به بازی، او بهترین گلزن استقلال در لیگ برتر است. او رکورددار هت تریک با پیراهن استقلال است.

روز رویایی: در لیگ چهارم، استقلال با یک گل از صبا در ورزشگاه آزادی عقب بود. پیروز قربانی دقیقه 64 اخراج شد ولی ناگهان رضا عنایتی هت تریک کرد. استقلال این بازی را 3- یک برد.

3) فرهاد مجیدی

کمتر تردیدی در انتخاب او به عنوان محبوبترین بازیکن استقلال در این چند سال اخیر وجود دارد. مجیدی به طور میانگین هر فصل 8 گل برای استقلال زد. آمار می گوید شماره 7 هر سه بازی، یک گل می زد. رکورد او در استقلال، زدن 7 گل در 6 بازی پیاپی است.



روز رویایی: دربی رفت لیگ دهم. مجیدی در دقایق اضافه دروازه پرسپولیس را باز کرد. این اولین گل او در دربی و اولین برد مظلومی بود.




4) سیاوش اکبرپور

یک مهاجم دوم کامل که در لیگ های چهارم، پنجم و هشتم موفق شد بازیکن کناری اش را آقای گل کند. قلعه نویی از او کمتر از بقیه مهاجمانش توقع گلزنی دارد. او می تواند این فصل به رکورد مجیدی برسد و پشت سر زوج هایش در خط حمله استقلال قرار بگیرد.

روز رویایی: لیگ پنجم، بازی با ملوان در انزلی. اکبرپور در آن بازی هت تریک کرد و هر پاسی که جباری داد را به تور دروازه رساند.

5) مجتبی جباری




گلزنترین هافبک استقلال در لیگ برتر، جباری البته بعید است این فصل از رتبه پنجمی تکان بخورد. شماره 8 به طور میانگین در هر 5 بازی یک گل زده. گل های 4 نفر اول این جدول تا حدود زیادی مدیون پاس های جباری است.

روز رویایی: بازی با شاهین در فصل قبل. جباری یک تنه استقلال را برنده کرد. آبی ها آن بازی را 3-2 بردند و هر سه گل را هم جباری زد. یک ضربه آزاد، یک پنالتی و یک شوت از زاویه بسته.

6) علی سامره


بعد از مجیدی، احتمالا او محبوبترین بازیکن این لیست است و البته به اندازه مجیدی، مغضوب قلعه نویی بوده. سامره فقط 58 بازی برای استقلال در لیگ برتر انجام داد و هر سه بازی در میان گل زد.

روز رویایی: استقلال در لیگ سوم با دو گل از پیکان عقب افتاده بود. سامره وارد زمین شد و در کمتر از 18 دقیقه دو بار دروازه واعظی را باز کرد. بعد از بازی برایش تیتر زدند «بازگشت با سوپر سامره».

7) فرزاد مجیدی

حضورش در فهرست 10 گلزن برتر استقلال در تاریخ لیگ برتر عجیب است. درخشش مجیدی در لیگ ششم بود که او تبدیل به موتور گلسازی تیم مرفاوی شده بود و کم پاس گل نداد.
روز رویایی: روزی که مقابل فولاد در لیگ ششم، سه پاس گل داد. روزی که در لیگ چهارم و در دقیقه 3+90، یک سانتر استثنایی کرد تا استقلال گل سومش را هم به پرسپولیس بزند.

8) حسین کاظمی

یکی از آن هافبک دفاعی هایی که قلعه نویی عاشق بازی شان است. از نظر میانگین گل به بازی، او بدترین رکورد را در بین 10 گلزن برتر استقلال دارد.

روز رویایی: دو هفته مانده به پایان لیگ پنجم. با یک شوت استثنایی دروازه ابراهیم میرزاپور را باز کرد و دوربین تلویزیونی به طرز کنایه آمیزی بعد از این ضربه، چهره برانکو ایوانکوویچ را نشان داد.

9) میلاد میداودی




از نظر میانگین گل به بازی، او چهارمین نفر این فهرست است. میداودی در استقلال، هیچ گاه یک فصل کامل بازی نکرده و نیم بیشتر هر فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده. شماره 10 این فصل می تواند تا پله پنجم این فهرست بالا بیاید.

روز رویایی: در اولین بازی اش با پیراهن استقلال، دو بار دروازه شهرداری را در تبریز باز کرد. در دوئل کلاسیک استقلال با سپاهان قلعه نویی، دو گل محشر زد تا دیگر افشین قطبی، بهانه ای برای دعوت نکردن او به تیم ملی نداشته باشد. یک گل کاملا کریس رونالدویی هم به پیکان و میرزاپور زد.

10) علیرضا نیکبخت


قدیمی ترین بازیکن این فهرست. بازیکن محبوبی که قدر خودش را در فوتبال ایران ندانست. 94 بار پیراهن استقلال را پوشید و اگر به الوصل نمی رفت، قطعا به باشگاه صدتایی ها می رسید.

روز رویایی: در افتتاحیه لیگ پنجم، نمایش باشکوهی داشت. او در پیروزی 4- یک استقلال مقابل صبا، یک گل عالی با ضربه روی پایش زد و دو پاس گل هم داد.


ویدیو مرتبط :
10 گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 گلزن برتر تاریخ لیگ برتر


در 13 فصل سپری شده از لیگ برتر ، 833 نفر نام خود را در بین گلزنان ثبت کرده اند که از این میان فقط 21 نفر بیش از 50 گل به ثمر رسانده اند.

خبرآنلاین: در 13 فصل سپری شده از لیگ برتر ، 833 نفر نام خود را در بین گلزنان ثبت کرده اند که از این میان فقط 21 نفر بیش از 50 گل به ثمر رسانده اند.

در آستانه آغاز فصل چهاردهم لیگ برتر، 10 گلزن برتر تاریخ این لیگ را زیر ذره بین برده ایم:

1. رضا عنایتی (128 گل): مهاجم 38 ساله مشهدی که برای آخرین سال فوتبالش به شهر خود برگشته است، 55 گل برای استقلال، 31 گل برای صبای قم، 28 گل برای ابومسلم، 10 گل برای مس کرمان و 4 گل نیز برای سپاهان زده است. عنایتی از اولین فصل لیگ برتر در این مسابقات حاضر بوده است و البته 3 فصل را نیز به دلیل حضور در امارات غایب بوده است.

2. آرش برهانی (111 گل): به جز فصل 80 و یک نیم فصل حضور در امارات، در سایر ادوار لیگ برتر حضور داشته و 76 گل برای استقلال و 35 گل برای پاس تهران زده است. او فصل گذشته کمترین گل را در دوران حضورش در لیگ برتر زد، اما امسال در بازی های پیش فصل آماده نشان داده است، اما همچنان بعید است در این فصل بتواند رکورد عنایتی را بشکند.

3. مهدی رجب زاده (94 گل): او نیز از قدیمی های لیگ برتر است که به جز یک و نیم فصل، در همه ادوار حاضر بوده و امیدوار است سومین صد گله لیگ برتر لقب بگیرد. رجب زاده اکنون 36 ساله است و شاید در آخرین فرصت برای سه رقمی کردن گل هایش. او 71 گل برای ذوب آهن، 13 گل برای سپاسی و 10 گل برای مس زده است.

4. فریدون فضلی (85 گل): تا قبل از بازگشت عنایتی، برترین گلزن لیگ برتر بود اما اکنون خداحافظی کرده است و فرصتی برای افزایش آمار گل ندارد. فضلی 31 گل برای صبا، 30 گل برای استقلال اهواز، 22 گل برای ابومسلم، و 2 گل برای تراکتورسازی زده است.

5. کریم انصاری فرد (77 گل): جوان ترین گلزن در لیست برترین گلزنان لیگ برتر 55 گل برای سایپا، 14 گل برای تراکتورسازی و 8 گل برای پرسپولیس زده است و در صورت تداوم حضور در این مسابقات می تواند در دو یا سه فصل آینده رکورد عنایتی را هم بشکند.

6. عماد رضا (70 گل): مهاجم عراقی سابق تیم های سپاهان، فولاد و شاهین بوشهر برترین گلزن خارجی لیگ برتر است که 59 گلش را برای سپاهان زده و برترین گلزن تاریخ این تیم محسوب می شود.

7. سیاوش اکبرپور (68 گل): او هم از قدیمی های لیگ برتر است که 42 گل برای استقلال، 12 گل برای سپاسی، 9 گل برای استیل آذین و 5 گل برای تراکتورسازی زده است.

8. جلال رافخایی (67 گل): برترین گلزن ملوان در تاریخ لیگ برتر و آقای گل دو فصل قبل لیگ برتر است که 63 گلش را با پیراهن ملوان و 4 گل نیز برای ذوب آهن زده است.

9. محسن بیاتی نیا (61 گل): مهاجم کهنه کار لیگ برتر که برای تیم های پیکان، صبا، پاس، مس و ذوب آهن گلزنی کرده است، بعید است شانسی برای افزایش گل هایش داشته باشد.

10. ابراهیم توره و محمد غلامی (60 گل): دو مهاجم سابق سپاهان با 60 گل دهمین گلزنان برتر تاریخ لیگ برتر هستند. توره برای سپاهان، پیکان و پرسپولیس گل زده است و غلامی نیز برای ملوان، پاس، استیل آذین، داماش و سپاهان. غلامی در این فصل برای راه آهن بازی می کند.