اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10 علت ریزش شاخص های جهانی بورس/چین آغازگر بحران دیگر اقتصادی خواهد بود؟



اخبار,اخباراقتصادی,بازار بورس

 مرتضی ایمانی راد تحلیل گر اقتصاد بین الملل در تحلیل شرایط جدید اقتصاد ایران و عواملی که به تعطیلی بازارهای سهام در چین منجر شد در تحلیل در کانال تلگرام موسسه بامداد نوشت: چین می تواند بحران جدید اقتصاد جهانی را شروع کند.

اول: اینكه بازارهاى مالى جهان با نوسان عجیبى در هفته اول سال نو را شروع كرد. این حركت شتاب آلود هر چند كه نشان دهنده هیجانات ابتداى سال است ولى در عین حال نشان مى دهد كه اقتصاد جهان در سال ٢٠١٦ همراه با نوسانات بالایى خواهد بود.

دوم : در بازارهاى جهانى در سال ٢٠١٦ پیش بینى یك اصلاح جدى در بازارهاى بورس مى شود كه زمزمه هاى آن را در هفته اول در بازار چین دیدید. این نوسانات ادامه خواهد داشت .

سوم : بازارهاى جهانى نشان دادند كه در همین یك هفته چقدر شكننده و ناپایدارند. این مطلب را در مصاحبه با خبر آنلاین مطرح كرده ام و به نظرم ثباتى كه به ظاهر به نظر می رسد ، بازارهاى جهانى فاقد آن هستند. افزایش قیمت طلا در بازارهاى جهانى نشان دهنده این شكنندگى است .

چهارم : روند تضعیف پولهاى كالا پایه رو به افزایش است . طبیعى است كه قیمت مواد اولیه هم  رو به كاهش است . نفت هم همانطور كه می بینید  هر روز كاهش پیدا می كند. احتمال شكستن قیمت نفت و افتادن در كانال بیست دلار زیاد است و در نتیجه هر پدیده ، وضعیت و یا كالایى كه مرتبط با نفت باشد همراه با تغییرات قابل توجه خواهد بود. البته این وضعیت ادامه دار نخواهد بود چون قیمت كالاها دارد به كف تاریخى خود می رسد.

 پنجم - طلا براى حفاظت سرمایه گذاران براى شرایط پر التهاب كنونى گزینه خوبى است و بنابراین تا موقعى كه نوسانات ارزى بالا باشد طلا بالا مى رود. به محض آرام شدن نوسانات ارزى طلا نیز شروع به كاهش خواهد كرد.

ششم- در شرایط فعلى یورو به عنوان یك funding currency عمل می كند. یعنى یورو در شرایط فعلى با توجه به نرخ بهره پایین ، تقاضا برایش زیاد مى شود ( این تقاضا عمدتا تقاضاى carry trade است ) و و این پول براى شورت كردن ( یا فروختن ) پولهایى مورد استفاده قرار می گیرد كه داراى نرخ بهره بالایى هستند. در نتیجه در كوتاه و حتى میان مدت ممكن است یورو افزایش داشته باشد و به تدریج كه نوسانات در بازار كمتر مى شود یورو كاهش خواهد داشت و از سقف فعلى هم ممكن است كمتر شود.

هفتم: شكست عجیب بازار بورس چین نشان داد كه چین بسیار شكننده تر از آن است كه عده اى باور می كردند. وقتى مدت پنج سال است كه در هر فصل تولید این كشور در حال كاهش است ، حتما یك مشكلى وجود دارد. در نتیجه شكست شاخص بورس در چین به معنى شكست مجدد قیمت مواد اولیه در سطح جهانى است . همراه با اینها ارزهاى كالا پایه نیز تضعیف خواهند شد.

 هشتم: تضعیف یكباره یوآن در یكهفته اول سال میلادى نشان مى دهد كه قیمت مواد اولیه و از جمله نفت استعداد بیشترى براى كاهش دارد. ولى اگر ساختار اقتصادى جهان ثابت بماند، احتمال به كف رسیدن قیمت ها در سال جارى میلادى بسیار زیاد است.

 نهم: بهترین ارز براى سرمایه گذارى در سال ٢٠١٦ به نظر میرسد ین ژاپن باشد. هر چند كه با تضعیف صادرات و تولید در ژاپن احتمال اینكه بانك مركزى ژاپن عرضه ین را براى پایین آوردن قیمت آن در بازار جهان زیاد كند خیلى زیاد است . ولى این بار اثر تزریق ین به بازارهاى جهانى قدرت سابق را نخواهد داشت و بیشتر به صورت یك شوك موقتى عمل خواهد كرد.

 دهم:  دلا رامریكا هم كماكان قدرت خود را حفظ خواهد كرد و احتمال اینكه فدرال رزرو امریكا مجددا نرخ بهره را بالا ببرد هست . دهم - با توجه به نوسان بازارها و مخصوصا در انتهاى هفته ها ، معقول است كه تا موقعى كه بازار آرام نشده است مدیریت نقدینگى خود را با حساسیت زیاد مراقبت كنند.


اخباراقتصادی  -  خبر  انلاین


ویدیو مرتبط :
علت افت شاخص بورس تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 علت اصلی ریزش مو



 

ریزش مو,بیماری های مو,نازک شدن موها

 

ویتامین ها و عناصر معدنی و رژیم متعادل داشتن باعث می شود که تمام بدن و اعضای داخلی تمام کارهایی که بر عهده شان است را به خوبی انجام دهند.

 

برخی اوقات ریزش مو در اثر عارضه جانبی برخی بیماری ها بوجود می آید و هنگامی که آن مشکل سلامتی برطرف شد، ریزش مو نیز خود به خود درمان می شود. هنگامی که ریزش مو به علت شرایط و بیماری های مو باشد، از قبیل آلوپسی، دائمی می باشد.

 

1- مشکلات تیروئید

یکی از عوارض بیماری هاشیموتو و یا پرکاری تیروئید، ریزش مو به علت عدم تعادل هورمونی می باشد.

هورمون ها، عملکردهای بدن از قبیل رشد موها را تنظیم می کنند.

اگر درمان مناسب داشته باشید، هورمون ها دوباره به حال تعادل می رسند و رویش موها نیز مجددا شروع می شود.

 

2 - بارداری

در بارداری و زمان زایمان، هورمون ها در حال نوسان هستند و ریزش مو عارض می شود.

بعد از بارداری، برای نرمال شدن میزان هورمون ها، سه ماه زمان لازم است.

ریزش مو در زمان بارداری موقتی است و بعدا دوباره رویش مو شروع می شود.

 

3 - داروها

عوارض جانبی برخی داروها، ریزش مو می باشد.

داروهای رقیق کننده خون، داروهای خوراکی ضدبارداری، داروهای ضدافسردگی، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، سدکننده های کلسیم و بتابلوکرها همه باعث نازک شدن موها و یا کچلی می گردند.

مصرف زیاد ویتامین A و داروی رتینوئید می تواند باعث ریزش مو شود.

برخی از داروهای شیمی درمانی که برای درمان سرطان به کار می روند نیز باعث از دست دادن کل موها می گردند، اما بعد از شیمی درمانی، رویش موها مجددا آغاز می شود.

هنگامی که شما داروهایی که گفته شد را تحت نظر پزشک قطع کنید، دوباره رویش موها آغاز می شود.

 

4 - آلوپسی

آلوپسی یکی از انواع ریزش موها می باشد.

دو نوع آلوپسی وجود دارد: آلوپسی آره تا و آلوپسی آندروژنیک (آندروژنتیک).

آلوپسی باعث از دست دادن موی سر و یا از دست دادن موی تمام بدن می شود.

در اثر آلوپسی، نازک شدن موها، از دست دادن تکه ای موها و یا کچلی کامل رخ می دهد که این علائم می تواند دائمی و یا موقتی باشد.

دلایل مختلفی برای این عارضه وجود دارد که یکی از آنها مسائل ژنتیکی می باشد.

 

5 - صدمات جسمی

هنگامی که بدن تحت تاثیر فشارهای جسمی قرار می گیرد، چرخه رویش و استراحت کردن مو تخریب می شود و باعث از دست دادن مو می گردد.

هر شوکی در بدن از قبیل: تصادف کردن، جراحی کردن، سوختگی شدید و یا سخت مریض شدن می تواند فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار دهد.

در برخی مواقع بعد از یک ماه که از شوک بدنی گذشت، ریزش و یا نازک شدن موها رخ می دهد.

 

6 - استرس های هیجانی

طلاق گرفتن ، ورشکستگی و مسائل و مشکلات مالی، از دست دادن خانه و یا از دست دادن عزیزی باعث تخریب چرخه رویش موها می گردد.

این ریزش موها موقتی است و هنگامی که استرس برطرف شد، ریزش مو نیز قطع می گردد.

 

7 - کمبودهای تغذیه ای

ویتامین ها و عناصر معدنی و رژیم متعادل داشتن باعث می شود که تمام بدن و اعضای داخلی تمام کارهایی که بر عهده شان است را به خوبی انجام دهند.

سوء تغذیه و یا رژیم های سخت داشتن باعث می شود که کمبود تغذیه ای ایجاد شود و نازک شدن و از دست دادن مو، از اشکال تکه ای تا طاسی را بوجود آورد.

 

8 - مراقبت زیاد مو

مدل مو می تواند باعث آسیب و شکستگی موها گردد و منجر به نازک شدن و از دست دان موها گردد.

بسیار زیاد شامپو زدن و یا خشک کردن موها با سشوار، کشیدن موها، دم اسبی کردن موها و یا به شدت مالیدن پوست سر باعث از دست دادن موها می گردد.

 

9 - عفونت

تعداد زیادی از عفونت ها و بیماری ها باعث ریزش موها می شوند.

عفونتی که باعث تب بالا، عفونت قارچی پوست و عفونت باکتریایی مانند سیفلیس شود، همه باعث طاسی و یا نازک شدن موها می گردد.

درمان این عفونت ها باعث رویش مجدد موها و جلوگیری از ریزش مو می گردد.

 

10 - بیماری های خودایمنی

اغلب آلوپسی آره تا (کچلی منطقه ای) وابسته به بیماری های خودایمنی می باشد.

دیابت و لوپوس، دو بیماری خودایمنی هستند که موجب از دست دادن موها می گردند.

از دست دادن موها به علت بیماری خودایمنی همیشه برگشت پذیر نمی باشد و در برخی مواقع، دائمی می باشد.

اما داروها و جراحی ترمیمی مو می تواند جبران‌کننده هر نوع ریزش مو باشد.

منبع : tebyan.net