اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10 شرط انصارالله برای مذاکره درباره بحران یمن


اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن در دیدار با عبد ربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی وفراری این کشور در ریاض، از همکاری مشروط انصار الله با قطعنامه 2216 شورای امنیت خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن در دیدار با عبد ربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی وفراری این کشور در ریاض، از همکاری مشروط انصار الله با قطعنامه 2216 شورای امنیت خبر داد.

شیخ احمد در این دیدار ضمن اعلام 10 شرط جنبش انصارالله برای موافقت با قطعنامه شورای امنیت گفت: هیات انصار الله در مسقط آمادگی مشروط خود را برای تعامل مثبت با دیگر طرفهای درگیر در بحران یمن و اجرای قطعنامه 2216 اعلام کرد.

ولد شیخ بدون اشاره به 10 شرط انصار الله مهمترین آن را حضور ناظران بین المللی در خاک یمن ذکر کرد .
منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن در این دیدار گفت: بدون پذیرش قطعنامه 2216 هیچ گفت و گوی یمنی- یمنی را نمی پذیرم.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین کرده اند، جلوگیری کند.

عمان بارها برای حل بحران یمن بین گروه های درگیر در این کشور میانجیگری کرده و میزبانی گفت وگوهای یمنی را برعهده گرفته، اما کارشکنی های عربستان مانع به نتیجه رسیدن این میانجیگری ها شده است.


ویدیو مرتبط :
انصارالله یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ انصارالله به طرح ایران درباره بحران یمن


عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با المیادین از طرح ایران برای حل بحران این کشور استقبال کرد و این طرح را طرحی قابل قبول برای بررسی دانست.

خبرگزاری تسنیم: «علی العماد» عضو شورای سیاسی انصارالله در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین از طرح ایران برای حل بحران این کشور استقبال کرد و این طرح را قابل بررسی توصیف کرد.

وی افزود: در طرح ایران مسئله غیرقابل پذیرش وجود ندارد بنابراین می‌توان بر آن برای حل بحران تکیه کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان طرحی 4 ماده‌ای ایران برای توقف جنگ در یمن را ارائه کرد. این طرح شامل آتش بس، کمک بشردوستانه، گفتگوی داخلی یمن و تشکیل یک دولت فراگیر است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته با طرح تعدیل شده کشورهای عربی علیه یمن موافقت کردند و 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل به‌نفع این پیش‌نویس رأی دادند و این در حالی است که روسیه نیز به این طرح رأی ممتنع داد.

بر اساس این طرح، شورای امنیت تحریم‌هایی علیه رهبر انصار الله  از جمله ممنوعیت سفر وی اعمال کرد. در این قطعنامه همچنین از انصار الله خواسته شده است از آنچه تحریک و تهدید کشورهای همسایه خوانده، دست بردارد. بر اساس این طرح، هرگونه ارسال سلاح برای نیروهای انصار الله ممنوع خواهد بود. شورای امنیت همچنین از انصار الله خواسته است که از صنعا و دیگر مناطق این کشور عقب‌نشینی کند.

شورای امنیت از کشورهای عضو خواسته است کشتی‌هایی را که به یمن می‌روند بازرسی کنند. این شورا با حمایت از دخالت نظامی عربستان در یمن همچنین از مشروعیت عبدربه منصور هادی نیز حمایت کرد.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.