اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10 سال زندان مجازات زن همسرکش



10 سال زندان مجازات زن همسرکش

زنی که متهم است همسر خود را با ضربه کارد به قتل رسانده است با رضایت فرزندش به 10 سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه متهم است 16 مرداد سال 87 همسر خود به نام علی را در بخش گلستان رباط کریم به قتل رسانده است. او پس از دستگیری در جریان تحقیقات گفت : همسرم با چاقو به طرف من و پسرم حمله کرد که در دفاع از خود چاقو را از او گرفته و در سینه‌اش فرو کردم.

پس از تکمیل تحقیقات پرونده با صور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.دیروز جلسه دادگاه به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد که پسر مقتول به عنوان تنها اولیای دم رضایت خود را اعلام کرد.

در ادامه نیز متهم در دفاع از خود گفت : من و همسرم مدت‌ها بود با هم اختلاف داشتیم. شب حادثه او من و پسرم را برای شام به رستوران دعوت کرد. در راه بازگشت با هم دوباره درگیری پیدا کردیم. مدتی بود می‌خواستم از او جدا شوم اما علی با طلاق مخالفت می‌کرد. آن شب به طرف آشپزخنه رفت تا از آنجا چاقویی بردارد من هم چون از نیتش خبر داشتم سریعتر از او خود را به آشپزخانه رسانده و کاردی را در سینه‌اش فرو کردم. همسرم عاشق من بود. هر وقت دعوا می‌کردیم من از خانه خارج می‌شدم و به خانه همسایه‌ها می‌رفتم او هم برای اینکه مرا راضی به آشتی کند چای و غذا درست می کرد و به دنبالم می‌آمد. اگر علی می‌گذاشت شب حادثه خانه ترک کنم هیچ وقت این جنایت رخ نمی‌داد.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه وارد شور شده و ملیحه را به ده سال زندان محکوم کردند که با سپری کردن 50 ماه از زندان خود بقیه دوره محکومیتش معلق شده و آزاد شود. با این حکم متهم دو ماه دیگر از زندان آزاد خواهد شد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
كاهش مجازات زندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 سال زندان مجازات قتل خواهر



10 سال زندان مجازات قتل خواهر

پسر جوان که به خاطر سوءظن خواهرش را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم به 10 سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۰ زنگ کلانتری گاندی به صدا درآمد و افسر نگهبان از قتل دختر ۲۱ ساله ای به نام نگین باخبر شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد نگین قربانی یک جنایت خانوادگی شده است. چند روز بعد کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که حاکی از آن بود که فرشاد برادر مقتول، عامل این جنایت است. به این ترتیب وی بازداشت شد و اتهامش را پذیرفت.

در همین حال نتیجه گزارش پزشکی قانونی نشان داد مقتول با ضربه چاقو کشته شده است. در حالی که پرونده برای محاکمه به دادگاه فرستاده بود، پدر و مادر نگین با حضور در دادگاه رضایت خود را اعلام کردند و به این ترتیب فرشاد هفته گذشته برای محاکمه از نظر جنبه عمومی جرم به دادگاه منتقل شد.

مادر مقتول در جلسه دادگاه گفت: پسرم به اندازه کافی عذاب کشیده و تنبیه شده است.

در ادامه جلسه، متهم در جایگاه حاضر شد و درباره انگیزه خود از کشتن خواهرش گفت: مدتی بود به خواهرم سوءظن داشتم. چند بار در این باره با او صحبت کردم اما فایده ای نداشت. از سوی دیگر تبعیض های پدر و مادر به اختلافات ما دامن می زد. همان روزی که این اتفاق افتاد من برای دادن کرایه ماشین پول نداشتم اما نگین خودروی شخصی داشت.

با پایان جلسه ۵ قاضی دادگاه وارد شور شده و پسر جوان را به 10 سال زندان محکوم کردند که پنج سال آن به صورت تعلیقی است./مهر