اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10 سال حبس، مجازات حمایت مالی از داعش


در پی فعالیت‌های گسترده برای جمع آوری‌ حمایت‌های مالی از عربستانی‌ها برای تروریست‌ها، وزارت کشور عربستان هشدار داد که حمایت مالی از گروه‌های تروریستی به ویژه "دولت اسلامی" (داعش) 10 سال حبس به دنبال خواهد داشت. خبرگزاری ایسنا: در پی فعالیت‌های گسترده برای جمع آوری‌ حمایت‌های مالی از عربستانی‌ها برای تروریست‌ها، وزارت کشور عربستان هشدار داد که حمایت مالی از گروه‌های تروریستی به ویژه "دولت اسلامی" (داعش) 10 سال حبس به دنبال خواهد داشت.

منابع آگاه در وزارت کشور عربستان اعلام کردند که مجازات این اتهام‌ها در چارچوب "مبارزه با تروریسم و حمایت مالی از آن" صورت می‌گیرد که مجازات این اتهام‌ها در صورت ثابت شدن، به 10 سال حبس و پرداخت جریمه‌ای به ارزش پنج میلیون ریال عربستان می‌رسد.


روزنامه الحیاة عربستان امروز (پنج شنبه) گزارش داد که اخیرا مطالبی در پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر دیده شده است که در آن یکی از اعضای داعش برای جمع‌ آوری حمایت‌های مالی از این گروه تروریستی تبلیغاتی کرده است.


ویدیو مرتبط :
حمایت مالی و نظامی عربستان از داعش در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 سال حبس، مجازات همدستی در قتل مرد بی‌گناه



پسر جوانی كه سه سال قبل به معاونت در قتل مردی میانسال متهم شده و با قرار وثیقه آزاد بود، صبح دیروز به تحمل 10 سال حبس محكوم و راهی زندان شد.

به گزارش جوان، متهم 27 ساله كه هوشنگ نام دارد به اتهام معاونت در قتل یك مرد میانسال صبح روز گذشته در دادگاه كیفری حاضر شد. د

ر ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده كه در شعبه 4 دادگاه كیفری شماره یك استان تهران تشكیل شد، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: هفتم مردادماه سال 91 بود كه مأموران پلیس از قتل مردی 55 ساله به نام كیومرث روی پل عابر پیاده در تهرانپارس باخبر و در محل حاضر شدند.

بررسی‌ها نشان داد كه این مرد بر اثر اصابت جسم سخت به سرش فوت شده است. بعد از آن مأموران چهار مرد را به عنوان مظنون ‌ بازداشت كردند.

نماینده دادستان ادامه داد: با ادامه بررسی‌ها دو نفر از مظنونان به مباشرت در قتل و دو نفر دیگر به معاونت در قتل اقرار كردند. بعد از اینكه پروند در دادگاه بررسی شد، متهمان ردیف‌ اول و دوم به قصاص و متهم ردیف سوم هم به حبس محكوم شد.

 این جلسه هم برای رسیدگی به اتهام هوشنگ تشكیل شده است كه برای او درخواست صدور حكم شایسته دارم.

پس از آن متهم به درخواست قاضی عبداللهی در جایگاه قرار گرفت و اتهامش را انكار كرد. او گفت: من راننده آژانس هستم. داریوش كه از مشتریان پروپاقرص آژانس است، تماس گرفت و گفت كه می‌خواهد با پیرمردی كه از بستگانشان است معامله كند. بعد با ماشین من به محل رفتیم و من فقط نقش راننده را داشتم. وقتی رسیدیم گفت كه با پیرمرد اختلاف و قصد ادب كردنش را دارد. درست است كه من چوب دستی را تهیه كردم اما اصلاً در زمان وقوع حادثه آنجا حضور نداشتم. من بعد از اینكه محل را ترك كرده بودم، این اتفاق افتاده بود. من هیچ نقشی در قتل ندارم.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما در اظهارات قبلی‌‌‌تان نزد بازپرس به جرم خود اقرار كرده و گفته‌‌اید كه قبل از وقوع قتل، چوب دستی را به متهمان تحویل داده‌اید و پس از روشن كردن موتور و نگه داشتن آن به صورت روشن (به طوری كه متهمان پس از ارتكاب قتل در زمان پایین آمدن از پله‌های پل عابر به راحتی سوار موتور شوند)، پنج دقیقه هم در محل حادثه حضور داشته‌اید و پس از اطمینان از كشته شدن پیرمرد محل را ترك كرده‌اید. . . در این باره چه توضیحی دارید؟ متهم جواب داد: قبول ندارم.

پس از آن هیئت قضایی فیلم ضبط شده از دوربین مدار‌بسته یك بانك كه نزدیك به محل حادثه بوده است را به متهم نشان داد و متهم باز هم جرم خود را انكار كرد و در مقام آخرین دفاع از خود اظهار بی‌اطلاعی كرد و گفت: من در قتل كیومرث نقشی ندارم.

قاضی عبداللهی بعد از ختم جلسه با اعضای دادگاه وارد شور شد. هیئت قضایی پس از آن متهم را به تحمل 10 سال حبس محكوم كرد.


اخبار  حوادث  -  جوان