اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10هزار بدهكار مالیاتی ممنوع‌الخروج شدند


سازمان امور مالیاتی می تواند كسانی كه بدهی مالیاتی بیش از یك میلیون تومان داشته باشند را اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ممنوع الخروج كند. ایرنا: رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور از ممنوع الخروج شدن 10 هزار بدهكار مالیاتی در زمان حاضر خبر داد و گفت: بسیاری از مؤدیان مالیاتی از ممنوع الخروج شدنشان مطلع نمی شوند.

علی عسكری روز جمعه با اشاره به ماده 202 قانون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی ، ‌افزود: سازمان امور مالیاتی می تواند كسانی كه بدهی مالیاتی بیش از یك میلیون تومان داشته باشند را اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ممنوع الخروج كند.

به گفته وی، سازمان امور مالیاتی سال گذشته از ممنوع الخروج كردن بدهكاران مالیاتی 76 میلیارد تومان درآمد مالیاتی كسب كرد.

عسكری تاكید كرد كه ممنوع الخروج شدن بدهكاران مالیاتی به آخرین نشانی فعالیت اقتصادی آنها اعلام می شود.

**دریافت مالیات از بنیاد های وابسته به نهادهای حاكمیتی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: علاوه بر آنكه بنیادها بر اساس قانون به پرداخت مالیات مكلفند، بنیادهای وابسته به نهادهای حاكمیتی نیز مشمول پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان اینكه از تمامی بنیادها مالیات دریافت می شود و هیچ مشكلی در این رابطه وجود ندارد، ابراز امیدواری كرد، روزی برسد كه هیچ یك از مؤدیان مالیاتی بدهكار نباشند.

**فرار مالیاتی


رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور در خصوص فرار مالیاتی نیز گفت: در فعالیت 20 تا 30 درصد فعالان اقتصادی كشور فرار مالیاتی مشاهده می شود.

عسكری با بیان اینكه ظرفیت درآمدهای مالیاتی كشور بیش از درآمدهای فعلی است، افزود: بخشی از فعالیت های اقتصادی شناسایی نشده اند و برخی هم درباره درآمدهایی كه باید ابراز كنند، انحراف دارند.

وی با بیان اینكه بسیاری از فعالان اقتصادی در نظام مالیاتی مشكل ندارند، ‌اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی در رسیدگی مالیات ها با مشكل خاصی مواجه نیست و تطابق درآمدهای ابراز شده با آنچه تشخیص می دهیم ، انحراف معنی داری ندارد اما در پاره ای موارد انحراف و فرار مالیاتی در اقتصاد وجود دارد.

عسكری پیاده سازی نظام یكپارچه مالیاتی را از اقدامات سازمان امور مالیاتی كشور برای تحقق عدالت مالیاتی عنوان كرد و افزود: با بستر سازی برای اجرای طرح جامع مالیاتی ، دسترسی به اطلاعات اقتصادی فعالان و با استفاده از ظرفیت های قانونی كه در برنامه پنجم توسعه برای ایجاد پایگاه اطلاعات اقتصادی فعالان اقتصادی در كشور وجود دارد و سازمان امور مالیاتی متولی آن شده است، به اجرای عدالت مالیاتی نزدیكتر می شویم.


ویدیو مرتبط :
کیروش ممنوع الخروج شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كفاشیان: قطبی با وجود مشكل مالیاتی هم ممنوع‌الخروج نمی‌شود



 

 

 

كفاشیان: قطبی با وجود مشكل مالیاتی هم ممنوع‌الخروج نمی‌شود

 

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سرمربی تیم ملی مشكل خاصی در زمینه مالیات ندارد و اگر هم مشكل داشته باشد، ممنوع الخروج نخواهد شد.

علی كفاشیان در گفت و گو با فارس، درخصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: بازیكنان مصمم هستند و تمام مسئولان دست به دست هم داده‌اند تا تیم ملی در رقابت‌ها جام ملت‌های آسیا نتایج خوب بگیرد.

وی ادامه داد: چند روز پیش با هم به همراه نكونام به دیدار سعیدلو رفتیم. وی به عنوان كاپیتان تیم ملی با سعیدلو صحبت كرد و قرار است خبر حمایت سعیدلو را به بازیكنان برساند؛ در مقابل نكونام هم قول داد كه تیم ملی در رقابت‌های پیش‌رو بهترین نتیجه را بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینكه بازیكنان انگیزه زیادی دارند خاطرنشان ساخت: ابتدا به دنبال انجام بازی خوب هستند تا رضایت مردم را جلب كنند. امیدوار هستیم ضمن برگزاری بازی خوب بتوانیم به مراحل بالاتر هم صعود كنیم.

كفاشیان با اشاره به اینكه همگروه‌های ایران تیم‌های خوب و قدرتمندی هستند، افزود: ملی‌پوشان همیشه نشان داده‌اند كه وقتی حریفانشان قوی‌تر باشند بهتر بازی می‌كنند. در یك سال و نیم گذشته هم ملی‌پوشان عملكرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

وی درخصوص مشكلات مالیاتی قطبی اظهار داشت: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هیچ مشكلی ندارد. اگر هم مشكلی وجود داشته باشد می‌تواند از كشور خارج شود و مجدداً به ایران بازگردد و ممنوع‌الخروج نیست. وی سرمربی تیم ملی ایران است و همه در تلاش هستند تا مشكل مالیاتی این مربی نیز حل شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی پیش از بازی‌های جام ملت‌های آسیا گفت: در تلاش هستیم تا به زودی سرمربی جدید را انتخاب ‌كنیم تا وی بتواند مسابقات ملی‌پوشان را در جام ملت‌های آسیا ببیند.