اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10شهر شگفت انگیز زیرزمینی +عکس



تمامی شهرهای دنیا در سطح زمین ساخته شده اند ولی در زیر این کره خاکی چه می گذرد و آیا در زیر آن نیز شهرهای وجود دارد که مردم در آن زندگی کنند؟

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، زندگی انسان ها در تمام طول تاریخ بر روی سطح زمین بوده است و شهرهای خودشان را در آنجا ساخته اند اما در این میان بوده اند قوم ها یا افرادی که به دنبال زندگی زیر زمینی بوده اند و شهرهای را در زیر پوست شهرهای دیگر ساخته اند.

 

** زیر زمین پکن

 

شهرهای شگفت انگیز زیرزمینی زیر زمین

 

یکی از جالب ترین شهرهای زیرزمینی در سال 1969 به دستور "ماو زدونگ" ساخته شد. این شهر زیر زمین به عنوان محلی اضطراری برای شرایط خاص ساخته شده بود. در شهر 30 کیلومتری پکن امکاناتی مانند آرایشگاه، سینما، رستوران و مدرسه وجود دارد. همچنین هوای این شهر با بیش از 1000 محفظه هوا تامین می شود که بتواند بیش از نیمی از جمعیت پکن ر ا در یک لحظه در خود جای دهد.

 

** Setenil de las Bodegas

 

شهرهای شگفت انگیز زیرزمینی زیر زمین

 

برخلاف آنچه ازدیگر شهرهای زیرزمینی می توانید ببیند این شهردر اسپانیا بیشتر در زیر صخره ها پنهان شده است. "Setenil de las Bodegas" همچنان یکی از بزرگترین شهرهای تقریبا زیرزمینی است که بیش از 3 هزار نفر در آن زندگی می کنند. این شهر اسپانیانی این روزها به عنوان شهری توریستی در اسپانیا شناخته می شود.

 

** شهر خدایان

 

شهرهای شگفت انگیز زیرزمینی زیر زمین

 

اهرام ثلاثه تنها عجایب باقی مانده از دنیای باستان هستند ولی در زیر خود گنجینه ای به نام شهر خدایان را نگهداری می کند. در سال 1978 اکتشافات برای پیدا کردن این شهر زیر زمینی آغاز شد که باستان شناسان به نتایج بسیار جالبی در مورد ان بدست آوردند. این شهر البته دارای رازهایی است که به سختی می توان به آن پی برد اما محلی است که شاید سلاطین بخشی از حکومتشان را در آن قرار داده اند.

 

** تونل شانگهای

 

شهرهای شگفت انگیز زیرزمینی زیر زمین

 

یکی از بزرگترین شهرهای زیرزمینی ای که در دنیا وجود دارد در زیر پورتلند آمریکا قرار دارد. این شهر زیرزمینی به نام تونل شانگهای شناخته می شود که هدف اصلی ساخت آن انتقال مواد غذایی بوده است اما برخی ازمردم نیز در این تونل زندگی می کنند. این تونل به عنوان شهر ممنوعه نیز شناخته می شود چرا که عده ای می گویند گاهی اتفاقات غیرقانونی نیز در این شهر رخ می داد که البته این روزها کاملا بسته شده است.

 

** Moose Jaw

 

شهرهای شگفت انگیز زیرزمینی زیر زمین

 

یکی از شهرهای زیرزمینی که تنها دلیل ساختش فرار از سرماست جایی جز کانادا برای ساخته شدن نمی تواند باشد. این شهر تنها برای زمانی ساخته شد که هوا به کمترین حد خود می رسید و رفت و آمد درون شهر "Saskatchewan" کاملا از بین می رفت به همین علت طی چندین سال تونل ها کنده شدند ات مردم سفری گرم داشته بانشد. پس مدتی البته این شهر به یکی از مراکز فساد در این شهر تبدیل شد که به همین علت نگهبانی های سختگیرانه از آن می شود.

 

** Wieliczka

 

 

در جنوب لهستان یک معدن نمک وجود دارد که در زیر زمین قرار گرفته است و البته از قرن 13 تا سال 2007 در حال کار بوده است. این معدن نزدیک به 300 کیلومتر طول دارد و به غیر از استخراج نمک از آن برای زندگی معدنچیان و خانواده هایشان نیز استفاده می شده است. این معدن به قدری بزرگ است که از زیر چندین شهر در این کشور نیز می گذرد و به تنهای تمامی امکانات زندگی دارد. این شهر زیر زمینی سالانه 1 میلیون نفر را به خود جذب می کند.

 

** Coober Pedy

 

شهرهای شگفت انگیز زیرزمینی زیر زمین

 

یکی از شهرهای زیر زمینی که همچنان نیز کار می کند در استرالیا قرار دارد. این روزها نزدیک به 1600 نفر در آن زندگی می کنند و به عنوان مرکز عقیق دنیا شناخته می شود چرا که بیشتری میزان تولید عقیق را در دنیا دارد. در این شهر در سال 1915 ساخته شده است و سیستم آن کاملا شبیه به شهرهای عادی است و شما می توانید خانه ها و کوچه های مختلفی را در این شهر ببینید. این شهر مغازه های مختلف، کلیسا و حتی قبرستان نیز دارد.

 

** Cappadocia

شهرهای شگفت انگیز زیرزمینی زیر زمین

یکی از معروف ترین و البته جالب ترین شهرهای زیرزمینی دنیا در منطقه ای به نام " Cappadocia" در ترکیه قرار دارد. این شهر مربوط به قرن های پیش و زمان حکومت رومی های باستان در این منطقه است. این شهر از 7 طبقه تشکیل شده است و تمامی امکانات رفاهی نیز در آن یافت می شود. خانه های آن ها تنها غارهای کوچک نبوده است بلکه کاملا مهندسی شده و به مانند خانه های امروزی بوده است. ان ها در زیر زمین مغازه، کلیسا و حتی مدرسه داشته اند. به نظر می رسد این شهر محلی برای زندگی مسیحیانی بوده است که قصد فرار از دست حکومت رومی را داشته اند.

 

** Burlington

 

شهرهای شگفت انگیز زیرزمینی زیر زمین

 

یکی از راز آلودترین شهرهای دنیا را می توانید در انگلستان پیدا کنید جایی که شهری بسیار پیچیده برای جنگ سرد ساخته شده است. این شهر زیرزمینی در سال 1950 ساخته شده است و قرار بود تا در صورت بروز خطر پناهگاهی برای سران انگلیسی باشد. این شهر بسیار پیچیده است و دارای تمامی امکانات رفاهی و حتی یک دریاچه مصنوعی نیز هست. دیواره های آن از چندین جداره سنگ پوشیده شده است و آسیبی به افراد داخل آن در هر حمله ای وارد نخواهد شد.

 

** شهر زیر زمینی کاریز

 

شهرهای شگفت انگیز زیرزمینی زیر زمین

 

یکی از شهرهای زیرزمینی شگفت انگیز دنیا را می توانید در جزیره کیش و در کشور خودمان دیدن کنید. شهر زیر زمینی کاریز بسیار رازآلود است و البته نزدیک به 2500 سال قدمت دارد. این شهر زیر زمینی سالانه محلی برای گردشگران از سراسر دنیا است و البته به علت قدمت زیاد آن بسیاری از بخش هایش از بین رفته است و این روزها بار دیگر مسئولین در حال بازسازی آن هستند.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
نقد و بررسی دیجی کالا - طرراحی شگفت انگیز - پردازنده شگفت انگیز - صفحه نمایش شگفت انگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس هایی شگفت انگیز از زیبایی های دریا