اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

‫جزئیات نجات ماهیگیران ایرانی از زبان فرمانده آمریکایی


آدمیرال کرگ فالر، فرمانده ناوگروه ناو هواپیمابر استینس که یکی از ناوشکن های آن روز پنجشنبه یک کشتی ماهیگیری ایرانی و سرنشینان آن را از اسارت دزدان دریایی آزاد کرده بود گفت...

آدمیرال کرگ فالر، فرمانده ناوگروه ناو هواپیمابر استینس که یکی از ناوشکن های آن روز پنجشنبه یک کشتی ماهیگیری ایرانی و سرنشینان آن را از اسارت دزدان دریایی آزاد کرده بود گفت:

* ما در شمال دریای عرب در حال ماموریت بودیم که پیغامی را از یک شناور موتوری دریافت کردیم. فرمانده این شناور باری که از بندر عباس حرکت کرده بود اطلاع داد که هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفته است.یكی از هلیکوپترهای نیروهای دریایی آمریکا فورا مأمور بررسی وضعیت شد و دریافت که کشتی مذکور واقعا هدف دزدان دریایی قرار گرفته است.

*دزدان دریایی متوجه نزدیک شدن هلیکوپتر شدند و فرار کردند، اما با تعقیب این دزدان دریایی متوجه شناور دیگری شدیم که متعلق به ماهیگیریان ایرانی بود. خدمه کشتی ماهیگیری ایرانی توسط دزدان دریایی گروگان گرفته شده بودند. با ورود تفنگداران ما و تفتیش این کشتی، دزدان دریایی بدون مقاومت تسلیم شدند و ماهیگیران ایرانی از اینکه آزادی خود را باز یافته بودند به شدت ابراز خوشحالی کردند.

*دریانوردان آمریکایی برای ماهیگیران ایرانی غذا، آب، سوخت و خدمات پزشکی فراهم کردند تا امکان بازگشت آنها به ایران فراهم شود، چرا که بعضی از آنها زخم های سطحی داشتند که احتیاج به مداوا داشت. نیروی دریایی آمریکا به هر کس که به کمک نیاز داشته باشد، فارغ از این که اهل کدام کشور است با حفظ احترام کمک می کند.

*خوشحالیم که ایران واکنش مثبتی نشان داده است. ما به ماموریت خود با حفظ اصول حرفه ای و احترام به حقوق بشر ادامه می دهیم و امنیت عبور و مرور کالاها را تامین می کنیم. کالاهایی که برای کشورها اهمیتی حیاتی دارند".

پیش تر رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام نیروی دریایی آمریکا برای نجات 13 سرنشین یک کشتی ماهیگری ایرانی در دریای عرب را اقدامی "انساندوستانه و مثبت" توصیف کرده بود.

وزارت دفاع آمریکا دیروز اعلام کرده بود که یگان های نیروی دریایی این کشور یک کشتی ماهیگیری ایرانی و 13 سرنشین آن را که به وسیله دزدان دریایی به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کرده است.


منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
فرمانده ایرانی در بازی آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای نجات دریانوردان‌ایرانی توسط آمریکایی‌ها



 

 

ادعای نجات دریانوردان‌ایرانی توسط آمریکایی‌ها

 

8 دریانورد ایرانى در آب هاى كشورهاى عرب حوزه خلیج فارس توسط بالگردهاى آمریكایى نجات داده شدند.

رادیو فردا با طرح این ادعا گفت: بر اساس بیانیه‌اى كه فرماندهى ناوگان پنجم ارتش آمریكا مستقر در بحرین منتشر كرده دو بالگرد ناو اتمى هرى ترومن پس از مشاهده آتش سوزى در یك شناور ایرانى، اقدام به عملیات نجات كردند. شناور ایرانى كه وضعیت نامساعدى داشت، شامگاه چهارشنبه در فاصله ۸۰ كیلومترى ناو آمریكایى قرار داشت.

بر اساس این بیانیه، دریانوردان ایرانی در این ناو که ماموریت پشتیبانی عملیات آزادسازی افغانستان را بر عهده دارد، خواهند ماند تا هنگامی که مقدمات بازگشت آنان به میهنشان فراهم آید...../تحلیل:عصرایران