اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

‌سوت تاریخی "بوق" از آب درآمد!



اخبار,اخبار اجتماعی ,سوت تاریخی کارخانه ریسمان

‌رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با تایید سرقت از این شورا، گفت: آنچه به سرقت رفته نه سوت تاریخی کارخانه ریسمان ریسی بلکه یک "بوق" بوده است.

علی همتی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، منطقه سمنان، اظهار کرد: این بوق پیش از این توسط خود شورای اسلامی شهر خریداری شده و ارتباطی با سوت تاریخی کارخانه ریسمان ریسی که به ثبت ملی نیز رسیده ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش ایسنا که پس سرنوشت سوت تاریخی چه می‌شود، افزود: ظاهرا سوت تاریخی از قبل در این مکان نبوده یا حداقل از زمان شورای چهارم که ما در شورا مشغول کار شدیم، این سوت در ساختمان شورا نبوده است.

وی با بیان اینکه بوق به سرقت رفته توسط شورا خریداری شده است، افزود: ظاهرا ساختمان اداری شورا( کارخانه ریسمان‌ریسی )از بدو تحویل به شهرداری سمنان، فاقد سوت بوده است.

وی در پاسخ به چرایی وجود این بوق در ساختمان شورا تصریح کرد: پس از در اختیار قراردادن این بنای تاریخی به شورای شهر، شهرداری سمنان یک دستگاه بوق آژیری جهت زنده نگه داشتن خاطرات شهروندان اقدام به خرید و نصب این بوق آژیری کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان یادآور شد: تا چند سال در ساعات شرعی، صدای این بوق جدید به صدا در می‌آمد اما این بوق نیز به علت اعتراض همسایگان از اوایل دوره سوم شورا خاموش شد.

همتی‌ در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص مختومه شدن پرونده، گفت: این پرونده بواسطه وقوع سرقت از شورا همچنان مفتوح است.

به گزارش ایسنا، مسئولان شورا پیش از این در گزارشی که در ایسنای سمنان با تیتر"سرقت خاطره‌انگیزترین "صدا" در سمنان"منتشر شد از سرقت سوت تاریخی خبر داده بودند.

‌ اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این عکس معروف تاریخی، فِیک از آب درآمد!


معروف‌ترین عکس از ماری کوری که زینت‌بخش تمبرهای بسیاری در سراسر دنیا است، یک مشکل بزرگ دارد: زنی که در عکس به تصویر درآمده، خود ماری کوری نیست.

خبرآنلاین: معروف‌ترین عکس از ماری کوری که زینت‌بخش تمبرهای بسیاری در سراسر دنیا است، یک مشکل بزرگ دارد: زنی که در عکس به تصویر درآمده، خود ماری کوری نیست.

 عکس زیر که ظاهرا تصویرگر ماری کوری است، زینت‌بخش تمبرهای بسیاری در سراسر دنیا است. اما این عکس یک مشکل بزرگ دارد: زن به تصویر کشیده شده در عکس، ماری کوری نیست!



در حقیقت عکس بالا پرتره‌ای از سوزان ماری فرانتچاک است که توسط پل شرودر و در سال 2001 / 1380 گرفته شده است. عکس فرانتچاک که اکنون بیش از 13 سال است به نماد این دانشمند معروف بدل شده است، در تمبرهای یادبود «ماری کوری» کشورهای مالی، جمهوری توگو، زامبیا و جمهوری گینه دیده می‌شود!



شرح عکس: عکس واقعی ماری کوری که فرانتچاک برای ژست خود از آن الهام گرفته است

احساس فرانتچاک درباره این عکس پیچیده و درهم است. وی می‌گوید: «به نظر من این گفته که تصویر من در عکس بالا به اندازه کافی شبیه ماری کوری بود که آنها را قانع کند، نوعی تعارف محسوب می‌شود.» البته این گفته به آن معنا نیست که وی از آنکه از شباهت ظاهری وی به ماری کوری استفاده شده است خوشحال باشد.



شرح عکس: تمبر ماری کوری چاپ شده در جمهوری توگو که در سال 1390 و به مناسبت صدمین سالگرد دریافت جایزه نوبل شیمی توسط وی منتشر شد