اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

‌درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران


نماینده مردم تهران با تشریح بخشی محتوای نامه باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: که ‌اوباما در این نامه ‌درخواست مذاکره مستقیم با ایران را مطرح کرده‌ است.

 

 

 

صبح بخیر به نقل از فارس: نماینده مردم تهران با تشریح بخشی محتوای نامه باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: که ‌اوباما در این نامه ‌درخواست مذاکره مستقیم با ایران را مطرح کرده‌ است.
 
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نامه اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی جزئیاتی از محتوای این نامه را تشریح کرد.

وی در خصوص جزئیات این نامه گفت: در این نامه هم گفته شده که بستن تنگه هرمز خط قرمز ماست و هم اینکه درخواست مذاکره مستقیم کرده‌اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اوباما در این نامه برای مذاکره و حل و فصل اختلافات فی‌مابین اعلام آمادگی کرده است.

مطهری در این رابطه اظهار داشت: قسمت اول این نامه از موضع تهدید و قسمت دوم هم از موضع دوستی و مذاکره بیان شده است.


ویدیو مرتبط :
آمریکایی ها برای مذاکره با ایران درخواست رسمی دادند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران


وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اگر طرف ایرانی مایل باشد خواستار برگزاری مذاکرات دوجانبه با این کشور در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی هستیم.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اگر طرف ایرانی مایل باشد خواستار برگزاری مذاکرات دوجانبه با این کشور در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی هستیم.
 
«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که طرف آمریکایی مایل است در حاشیه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 با طرف ایرانی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

نولاند در کنفرانس خبری خود گفت: ما از ابتدای دور تازه مذاکرات در سال 2009 نیز اعلام کردیم که اگر ایران مایل باشد می‌خواهیم در چارچوب گروه 1+5، دیداری دوجانبه نیز با ایران داشته باشیم.

وی اضافه کرد؛ ما پیش از این نیز پیشنهاداتی ارائه کردیم و اکنون پیشنهاد خود را تجدید می‌کنیم. ما با جدیت معتقدیم که این یک راه حل دیپلماتیک است که اکنون پیش رویمان است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین به دیدار دوجانبه «ویلیام برنز» رئیس تیم مذاکره کننده آمریکایی با «سعید جلیلی» رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی در اکتبر سال 2009 در حاشیه مذاکرات هسته ای اشاره کرد.

ایران و گروه 1+5 روز 8 اسفند دوره تازه‌ای از مذاکرات خود را در قزاقستان آغاز می‌کنند.