اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

‌توفیقی: سرپرست همه اختیارات یک وزیر را در عزل و نصب دارد‌/صورتجلسه‌ عزل‌ دانشجو را ‌امضا‌ نکرد‌م



 جعفر توفیقی‌ ,دانشگاه صنعتی اصفهان

‌توفیقی: سرپرست همه اختیارات یک وزیر را در عزل و نصب دارد‌/صورتجلسه‌ عزل‌ دانشجو را ‌امضا‌ نکرد‌م

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مطابق با قانون اساسی فردی که به سرپرستی وزارتخانه‌ای منصوب می‌شود، همه اختیارات یک وزیر را داراست

 جعفر توفیقی‌ ظهر امروز در حاشیه حضور در اصفهان و مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی اصفهان د‌ر جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنان پاسخ گفت‌.

‌توفیقی در پاسخ به سئوال ‌‌مبنی بر اینکه آیا عزل و نصب‌های اخیر شما در بدنه آموزش کشور در حطیه اختیارات یک سرپرست هست یا نه اظهار داشت: مطابق با قانون اساسی فردی که به سرپرستی وزارتخانه‌ای منصوب می‌شود، همه اختیارات یک وزیر را دارا‌ست و طرح دو فوریتی هم که بر این اساس در مجلس ارائه شده بود رای نیاورد.

توفیقی در پاسخ به سئوال بعدی ‌مبنی بر اینکه آیا این خبر درست است که دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یک دانشگاه مادر برای عزل و نصب‌های مدیریتی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است یا وزارتخانه ‌اذعان داشت: هرگز این چنین نیست و تمام دانشگاه‌های کشور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با مجوز از شورای گسترش آموزش عالی تاسیس می‌شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران حاضر، مبنی بر اینکه آیا فکر نمی‌کنید تغییرات‌، عزل و نصب‌های ناگهانی انجام شده در روسای چند دانشگاه کشور از سوی شما در روزهای اخیر به عنوان مانعی برای وزیر شدن شما و کسب رای اعتماد از نمایندگان شود، اظهار کرد: بنده به عنوان سرپرست وزارت علوم موظف هستم که همه وظایفم را انجام دهم و به این موضوع فکر نمی‌کنم.

توفیقی گفت: همه تغییراتی که امروز از آن علیه من استفاده می‌شود چهار مورد بوده است، دو مورد در بخش معاونین و دو مورد در بخش روسای دانشگاه‌ها‌‌‌ست.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: در باب تغییر دو معاون یکی خودش شخصا استعفا داده است و دیگری با نظر بنده تغییر کرده ‌و در همه ‌دانشگاه‌های کشور از مجموعه 350 موسسه آموزش عالی و دانشگاه تنها دو مورد یکی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و دیگری رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ‌تغییر کرده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر فعلا قصد تغییر فرد دیگری را در کشور ندارم، البته قابل بیان است که عده‌ای از روسای دانشگاه‌ها خود شخصا استعفا داده‌اند که به تصمیم و اراده من مربوط نمی‌شود‌.

توفیقی در پاسخ به خبرنگار دیگری مبنی براینکه نگاه شما به تغییرات در بدنه مدیران آموزشی کشور چگونه است، گفت: نگاه من به تغییرات نگاه حداقلی است و صرفا بنا به ضرورت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: من اینجا خبر درخواست من برای تغییر رئیس دانشگاه آزاد کشور را قویا تکذیب می‌کنم و به هیچ وجه صورتجلسه‌ای را برای عزل دکتر دانشجو رئیس دانشگاه آزاد ‌امضاء نکرده‌ام.

وی در پاسخ به اینکه وزارت علوم چه اقدامی درباره حفظ حریم و حرمت دانشگاه‌ها انجام می‌دهد، تاکید کرد: با تمام توان و اختیاراتی که دارم از حریم و حرمت دانشگاهیان حفاظت می‌کنم.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: تغییر رئیس دانشگاه اصفهان در دستور کار وزارتخانه و من نیست و فعلا تصمیمی بر عزل و یا تغییری در مدیریت دانشگاه اصفهان را ندارم./فارس

 


ویدیو مرتبط :
عزل و نصب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترفند دولت برای جلوگیری از استیضاح وزیر کار: عزل و نصب سرپرست تامین اجتماعی به رحیمی واگذار شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ترفند دولت برای جلوگیری از استیضاح وزیر کار: عزل و نصب سرپرست تامین اجتماعی به رحیمی واگذار شد

دولت برای جلوگیری از استیضاح وزیر کار بر سر انتصاب سعید مرتضوی در راس سازمان تامین اجتماعی، اختیار عزل و نصب مدیریت تامین اجتماعی را به معاون اول رئیس جمهور واگذار کرد.

به گزارش عصر ایران، پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: با تصویب هیئت وزیران وظایف واختیارات وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در نصب وعزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تامین اجتماعی به معاون اول رئیس جمهور تفویض شد.  هیات وزیران در جلسه اول بهمن 1391 بنا به پیشنهاد وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی و به استناد بند 112 قانون بودجه سال 1391 کل کشور ، وظایف واختیارات و مسئولیتهای وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در نصب وعزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تامین اجتماعی موضوع قانون اصلاح ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تامین اجتماعی وصندوقهای بازنشستگی وبیمه های درمانی و ماده 14 اساسنامه صندوق تامین اجتماعی وتبصره آن را به معاون اول رئیس جمهور تفویض کرد.

این مصوبه با امضاء محمدرضارحیمی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است . بنا بر گزارش عصر ایران، دولت برای جلوگیری از استیضاح وزیر کار و رفاه بر سر موضوع انتصاب سعید مرتضوی در راس سازمان تامین اجتماعی اختیار انتصاب سرپرست یا رئیس این سازمان را به معاون اول رئیس جمهور واگذار کرد.

براساس قانون اساسی ، مجلس شورای اسلامی امکان استیضاح معاون اول رئیس جمهور را ندارد.

شماری از نمایندگان مجلس گفته بودند که استیضاح وزیر کار به دلیل باقی ماندن سعید مرتضوی قاضی تعلیق شده در راس سازمان تامین اجتماعی، فردا چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول می شود.

با وجود حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن حضور سعید مرتضوی در سمت ریاست سازمان اجتماعی، مرتضوی به عنوان سرپرست این سازمان منصوب شد.

قبل از این هم دولت برای بی اثر کردن حکم دیوان عدالت اداری برای عزل مرتضوی از ریاست تامین اجتماعی، وضعیت این مجموعه را از صندوق به سازمان تغییر داد و اصلاحاتی در اساسنامه آن ایجاد کرد ولی به دلیل مخالفت رئیس مجلس، این اقدامات، عملی نشدند./عصرایران