اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۸۱ هزار تومان یارانه نقدی به حساب هر نفر واریز می شود



 

 

یارانه نقدی

 

 

واریز یارانه های نقدی از فردا سه شنبه ۲۷ مهرماه در سه استان خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی آغاز خواهد شد/ بر اساس اعلام مسوولین، شهروندان تا اطلاع ثانوی اجازه برداشت این مبلغ را نخواهند داشت.

یارانه های نقدی به ازای هر نفر ۸۱ هزار تومان از فردا مصادف با میلاد امام رضا (ع) واریز می شود.

به گزارش ایلنا ، واریز یارانه های نقدی از فردا سه شنبه ۲۷ مهرماه در سه استان خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی آغاز خواهد شد.

گفتنی است میزان پرداخت یارانه نقدی برای هر نفر علی الحساب ۸۱ هزار تومان می باشد.

شایان ذكر است ، بر اساس اعلام مسوولین، شهروندان تا اطلاع ثانوی اجازه برداشت این مبلغ را نخواهند داشت..../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
یارانه نقدی اردیبهشت امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یارانه بازی دولت همچنان ادامه دارد ؛ عدم واریز 28 هزار تومان به حساب بسیاری از مردم و یك شائبه جدید!



 یارانه فروردین,افزایش یارانه فروردین,افزای یارانه ها,پرداخت یارانه ها در فروردین بحرین

 

یارانه بازی دولت همچنان ادامه دارد ؛ عدم واریز 28 هزار تومان به حساب بسیاری از مردم و یك شائبه جدید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عصر ایران: با اعلام واریز 28 هزار تومان به حساب ایرانیان ، كه به عنوان "مابه التفاوت" یارانه های مرحله اول و دوم هدفمندی انجام شده ،‌ بسیاری از شهروندان با مراجعه به حساب های بانكی خود متوجه شدند كه ریالی از این بابت به حساب شان واریز نشده است.

هر چند مسوولان سازمان هدفمندی در این باره توضیحی نمی دهند و به جز كلی گویی تا كنون چیزی اعلام نكرده اند ولی بررسی های اولیه خبرنگار عصرایران حاكی از آن است كه بسیاری از كسانی كه در اسفند 90 ،‌ پیامك تمكن مالی و دعوت به انصراف از دریافت یارانه را دریافت كرده بودند ،‌ این 28 هزار تومان را در حساب های خود ندارد!

این در حالی است كه در پی جنجال پیامك انصراف از یارانه ها ،‌ مسوولان سازمان هدفمندی صراحتاً‌ اعلام كردند كه انصراف از دریافت یارانه كاملاً اختیاری است و حتی گفتند كه در ارسال پیامك نیز اشتباهی رخ داده است.

 

با این حال ، در شرایطی كه مردم سرگرم مراسم نوروز بودند و بسیاری از رسانه ها نیز در تعطیلات هستند ،‌ناگهان و بدون هیچ مقدمه قبلی ،‌اعلام شد كه به ازای هر نفر 28 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوارها ریخته شده است و در همان حال مشخص شد كه به حساب بسیاری از افراد وجهی واریز نشده است!

این افراد هم نمی دانند كه برای پیگیری وضعیت حاضر باید چه كار كنند ؟ به كجا مراجعه كنند؟ اعتراض شان را به كه بگویند؟ پروسه رسیدگی چقدر طول می كشد ؟ نتیجه اش چه خواهد بود؟ و ...؟

شرایط حاضر ،‌این شائبه را به وجود می آورد كه دولت احتمالاً یارانه همه یا بخش مهمی از كسانی كه قبل از سال جدید به ایشان پیامك داده بود را قطع كرده است و این اقدام را در نوروز كه مجلس تعطیل است و بسیاری از رسانه ها غیرفعال اند و مردم نیز سرگرم عید هستند انجام داده است تا تبعاتش اندك باشد.

ادعای اشتباه در عدم واریز نیز نمی تواند چندان مسموع باشد چرا كه چگونه در طول یك سال و اندی ،‌ پروسه واریز ها بدون اشتباه انجام می شده ولی ناگهان و بعد از یك سال تجربه ،‌ این اشتباه رخ داده است؟!

 

البته تأكید می شود كه هنوز خود دولت چیزی در این باره اعلام نكرده است و آنچه مطرح است ،‌ تحلیل است و نه خبر. اما همین كه دولت این اقدام را با استفاده از اصل غافلگیری انجام داده و درباره اش نیز توضیحی نمی دهد ،‌ شك برانگیز است.

در همین باره ،‌نكته جالب توجه آن است كه رئیس سازمان هدفمندی كه خبر واریز 28 هزار تومان ها را به عنوان مابه التفاوت اعلام كرده ،‌ علناً گفته است: "ممکن است این مبلغ ماهیانه یا به صورت دوماهه باشد ؛ اگر این مبلغ 28 هزار تومان ماهیانه باشد؛ 73 هزار و 500 تومان سرانه ماهیانه و اگر دو ماهه باشد؛ 14 هزار تومان ماهانه به 45 هزار و 500 تومان اضافه می شود."(منبع:سایت دولت)

این بدان معناست كه خود ایشان هم نمی داند كه ماجرای این 28 هزار تومان دقیقاً چیست و آیا ماهانه 14 هزار تومان به باقی ماندگان دریافت یارانه افزوده شده یا 28 هزار تومان؟!

این در حالی است كه كاهش یا افزایش حتی یك ریال به یارانه ها ،‌ موضوعی راهبردی است كه قاعدتاً با حساب و كتاب های دقیق میسر می شود ولی اكنون شاهد آن هستیم كه 28 هزار تومان به حساب عده ای واریز شده و برای گروهی پرداخت نشده است و درباره واریز شده ها هم معلوم نیست یك ماه هاست یا دو ماهه و باز معلوم نیست كه چه زمانی می توان آن را برداشت!

 

سوالی كه در این میان مطرح است این كه اگر دولت توان پرداخت یارانه به همه ثبت نام كنندگان را دارد ،‌چرا ماجرای انصراف را پیش كشیده و هر روز ماجرایی در این باره عَلَم می كند؟ اگر توان پرداخت ندارد ،‌ چرا می گوید كه قرار است یارانه ها را افزایش دهد؟ و چرا این شائبه را پدید آورده است كه افزایش یارانه ها را از محل حذف یارانه میلیون ها ایرانی دیگر می خواهد انجام دهد؟ و مهم تر از همه این كه چرا با مردم رو راست نیست و شفاف و صادقانه همه چیز را به آنها نمی گوید و به عملیات روانی و تشویش اذهان عمومی روی آورده است؟/انتخاب