اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۷ نفر در ایران به خاطر تب کریمه جان‌دادند



اخبار,اخباراجتماعی ,وزارت بهداشت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:در 4 ماه ابتدای امسال 17 میلیون و 140 هزار دز واکسیناسیون علیه تب کریمه کنگو در دام‌های کشور انجام شد که این عدد با رشد 34 درصدی مواجه بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:در 4 ماه ابتدای امسال 17 میلیون و 140 هزار دز واکسیناسیون علیه تب کریمه کنگو در دام‌های کشور انجام شد که این عدد با رشد 34 درصدی مواجه بوده است.مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری گفت:‌ 74 کشتارگاه صنعتی دام در حال حاضر در کشور فعال و 48 کشتارگاه دیگر نیز در حال تأسیس است. 304 کشتارگاه سنتی در حال حاضر در کشور موجود است، همچنین 120 کشتارگاه در سراسر کشور به پیش‌سردکن تجهیز شده و در حال حاضر لاشه دام قبل از عرضه به بازار 24 ساعت در پیش‌سردکن‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درمورد تب کریمه کنگو گفت: 967 مورد ابتلای انسانی به این بیماری در سال 2014 در ترکیه گزارش شد که از این تعداد 44 نفر جان باختند. همچنین در کشور عمان 16 نفر به این بیماری مبتلا شده و همگی جان خود را از دست دادند. در ایران 43 مورد تب کریمه کنگو گزارش شد که 7 نفر جان خود را از دست دادند و امیدواریم با اقدامات سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و رسانه‌ها در زمینه پیشگیری از این بیماری اقدامات خوب و مؤثری انجام شود و این فرهنگ‌سازی انجام بگیرد که کشتارهای غیرمجاز و خارج از کشتارگاه دام در بین‌ مردم کم شود.

وی با اشاره به اینکه سم مالاشیت گرین ماده‌ای است که در گذشته برای مبارزه با انگل‌های خارجی و قارچ‌ها در مزارع پرورش ماهی قزل‌آلا مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: سازمان دامپزشکی به دلیل اینکه استفاده از این سم در دنیا منسوخ شده بود، برنامه‌ریزی‌ کرد و با معرفی ماده جایگزین و اطلاع‌رسانی در این زمینه به پرورش‌دهندگان زمینه عدم استفاده از این سم را فراهم کرد.بنابراین سازمان دامپزشکی از 15 فروردین سال جاری اعلام کرد، کسی حق عرضه ماهی قزل‌آلا به بازار را ندارد، مگر اینکه گواهی عاری از مالاشیتگرین را داشته باشد. در حدود 12 استانی که از مزارع پرورش نمونه‌گیری انجام دادیم، تنها 2 مورد مثبت بود که نمونه‌های این 2 مورد نیز با حکم دستگاه قضا معدوم شد.

وی در مورد وضعیت شیوع تب مالت در کشور بیان داشت: در اواخر سال 87 واکسیناسیونی که در کشور علیه این بیماری انجام شده بود، با نقصان مواجه بود و همچنین در سال‌های 88، 89 و 90 این اقدام در حداقل زمان ممکن انجام شد و کمتر از 25 درصد سال‌های گذشته بوده است. در چند سال اخیر وضعیت واکسیناسیون علیه تب مالت بهبود یافته و طی سال‌های 92 و 93 شرایط تثبیت شد و سازمان‌دهی‌های لازم را در این زمینه انجام دادیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: در 4 ماه ابتدای امسال 17 میلیون و 140 هزار دز واکسیناسیون علیه این بیماری در دام‌های کشور انجام شده است که این عدد در مدت مشابه سال گذشته 12 میلیون و 900 هزار واکسیناسیون بوده که در این زمینه با رشد 34 درصدی مواجه هستیم.
 
 اخبار  اجتماعی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
علائم بیماری تب کریمه کنگو در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارشاد: تعداد جان باختگان فاجعه منا 8 هزار نفر است / به ایران اعلام کرده بودند که همه اجساد در عربستان دفن خواهد شد



اخبار,اخبار اجتماعی , حادثه منا

علی جنتی عصر پنجشنبه پس از حضور در مجلس یادبود یک جان باخته اهل بناب آذربایجان شرقی در حادثه مکه طی گفتگویی گفت: بدنبال فرمایشات مقام معظم رهبری و فشارهای بیرونی بود که عربستان سعودی با تحویل کل پیکرهای جانباختگان حادثه منا به ایران موافقت کرد.

وی افزود: کسانی که به نوعی جزو پیروان ولایت فقیه هستند، مثل سید حسن نصرالله وقتی رژیم اسراییل را تهدید می کند، اسراییل غاصب می داند که این تهدید توخالی نیست بنابر این وقتی رهبری سخنی می گویند به طور حتم کشورهای دیگر حساب خودشان را می کنند.

وزیر ارشاد تعداد جانباختگان حادثه منا را حدود هشت هزار نفر اعلام کرد و افزود: جمهوری اسلامی از روز اول برای شناسایی و بازگرداندن زایران ایرانی تلاش کرد و این اواخر که قرار بود حدود 130 نفر از آنان با یک هواپیما برگردانده شوند یک مرتبه اعلام کردند که هیچکدام از پیکرهای زایران از عربستان خارج نخواهد شد و باید همین جا دفن شوند.

جنتی گفت: سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما تا به حال خویشتن داری کردیم ولی از این پس اگر قرار باشد که نسبت به حجاج ایرانی بی احترامی شود یا نگذارند این اجساد به ایران بیاید آن وقت ما برخورد می کنیم و این برخورد سخت و خشن خواهد بود، اخطاری جدی به دولت عربستان بود.

وی افزود: از طرف دیگر دولت هم قبل از اینکه آقای رییس جمهور از سازمان ملل برگردد، جلسات مختلفی را با حضور معاون اول رییس جمهور و دستگاه های ذیربط تشکیل داد و در ادامه با بازگشت رییس جمهوری بلافاصله جلسه ای برگزار و با بحث و تبادل نظر در این باره مقرر شد تا از طریق دولت های صاحب نفوذ به عربستان فشار وارد شود تا نسبت به بازگشت پیکرهای جانباختگان همکاری کند.

وزیر ارشاد افزود: تا به حال از طریق دستبند هایی که حجاج به دست داشتند 464 جانباخته ایرانی شناسایی شده که پس از آوردن پیکر این جانباختگان شناسایی از طریق خانواده های آنان انجام خواهد گرفت.

به گفته جنتی ممکن است برخی اجساد که به خاطر کوتاهی عربستان در نگهداری آنها قابل شناسایی نباشند از طریق آزمایش های تخصصی کار شناسایی آنها انجام شود.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان سعودی اعزام شدند که بر اساس آخرین آمار 464 تن از حجاج ایرانی در فاجعه روز پنجشنبه دوم مهرماه در سرزمین منا جان خود را از دست دادند.

 

اخبار اجتماعی - انتخاب