اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۷ خواهر و برادر پسر خاله اعدامی را بخشیدند



 

هفت فرزند مرد میانسال كه در جریان درگیری مرگبار از سوی خواهرزاده همسرش به قتل رسیده بود در اقدامی خداپسندانه از قصاص قاتل گذشت كردند.

 

 

شكرالله ـ كارگر ساختمانی ۴۵ ساله ـ صبح دوم آذر ۸۶ در یك ساختمان نیمه كاره در حوالی میدان هروی به قتل رسید.

 

كارآگاهان در نخستین تحقیقات به دو تن از كارگران ساختمان مشكوك شده و به بازجویی از آنها پرداختند كه در این میان محمد - خواهرزاده ۲۸ ساله همسر مقتول - به قتل شوهر خاله اش اعتراف كرد.

 

نیمه های شب قرار بود مصالح ساختمانی برایمان بیاورند به همین خاطر نزد «شكرالله» رفتم تا كلید در پاركینگ را بگیرم اما او كه خیلی عصبانی بود به ناسزاگویی پرداخت و ناگهان كار به درگیری كشید.

 

من هم در اوج خشم با دسته كلنگی كه روی زمین افتاده بود یك ضربه به سر و ضربه ای به كمرش زدم كه متأسفانه در كمال ناباوری جان باخت. اما به هیچ عنوان نمی خواستم او را بكشم و ...به دنبال این اعترافات پرونده برای محاكمه به شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد و متهم پس از محاكمه به قصاص - اعدام - محكوم شد.

 

از آنجا كه وی به رأی دادگاه اعتراض نكرد پرونده برای اجرای حكم به شعبه اجرای احكام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

 

در حالی كه مراحل قانونی اجرای حكم طی می شد و عامل قتل در یكقدمی مرگ قرار داشت مسئولان واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران به سرپرستی عصمت الله جابری - قاضی اجرای احكام - با تشكیل جلسات صلح و سازش و گفت وگو با اولیای دم، تلاش همه جانبه برای جلب رضایت آنها را آغاز كرده و سرانجام صبح دیروز هفت فرزند مقتول با مراجعه به شعبه اجرای احكام دادسرای جنایی در حركتی خداپسندانه و انساندوستانه رضایت خود را اعلام كرده و از قصاص پسرخاله شان گذشت كردند.... / روزنامه ایران 


ویدیو مرتبط :
پسر خاله ها (ادای دختر خاله ها!!!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر 14 ساله قربانی دعوای خواهر و برادر شد



 

حكم قرار منع تعقیب مرد جوانی كه متهم است خواهرزاده خود را به قتل رسانده است، پس از عدم حضور اولیای دم در مراسم قسامه صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دهم مرداد سال 88 ماموران پلیس در جریان وقوع یك قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور ماموران مشخص شد پسر 14 ساله ای با ضربه چاقو به قتل رسیده است. مادر این پسر در تحقیقات با معرفی برادر خود به عنوان قاتل به ماموران گفت: برادرم با من و شوهرم اختلاف داشت. برای همین آن روز به خانه ما آمد و بعد از درگیری با چاقو پسرم را كشت.
 
بعد از اظهارات این بلافاصله متهم به قتل دستگیر شد. وی در بازجویی های نخست به قتل خواهرزاده اش اعتراف كرد و گفت: به خاطر اینكه با خواهر و شوهر خواهرم اختلاف داشتم در درگیری كه با آنها داشتم، ناگهان چاقو به پسر خواهرم خورد و او جان خودش را از دست داد.
 
این مرد در ادامه تحقیقات اعترافات خود را پس گرفت و همه را انكار كرد. وی گفت كه تحت فشار این اعترافات را كرده است.
 
با اینحال پرونده وی پس از صدور كیفرخواست به شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد. این مرد در این شعبه محاكمه شد و باز هم قتل را انكار كرد. مادر مقتول نیز از دادگاه تقاضای قصاص برادرش را كرد. در نهایت هیات قضایی دادگاه كیفری این پرونده را لوث شناختند. با اعتراض اولیای دم آنها اعلام كردند كه می توانند 50 شاهد بیاورند تا اثبات كنند متهم قاتل پسرشان است.
 
بنابراین صبح امروز قرار بود مراسم قسامه با حضور شهود اولیای دم برگزار شود، اما به دلیل عدم حضور شهود و حتی خود اولیای دم و به دلیل اینكه مراسم قسامه چندین بار به خاطر عدم حضور اولیای دم برگزار نشده بود، در نهایت قضات دادگاه كیفری قرار منع تعقیب متهم را صادر كردند.
 
 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران