اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۶ طرح جدید برای تسهیلات خرید مسكن به زودی اعلام می شود



 

 

۶ طرح جدید برای تسهیلات خرید مسكن به زودی اعلام می شود

 

مدیرعامل بانك مسكن:

۶ طرح جدید برای تسهیلات خرید مسكن به زودی اعلام می شود

مدیرعامل بانك مسكن از نهایی شدن ۶ طرح جدید برای پرداخت تسهیلات مسكن در این بانك خبر دارد و گفت: تاكنون ۱۹۶ هزار میلیارد ریال در این بانك تسهیلات مسكن پرداخت شده است.

قدرت الله شریفی مدیرعامل بانك مسكن با حضور در غرفه باشگاه خبری فارس "توانا " در هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از نهایی شدن طرح های این بانك برای پرداخت تسهیلات خرید مسكن خبر داد و اظهار داشت: امید می رود این طرح ظرف ۱۰ روز آینده نهایی شود و پس از كسب مجوز این طرح ها اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینكه این بانك فعلا برنامه ای برای افزایش تسهیلات مسكن ندارد، افزود: تسهیلات مسكن جوانان نیز هیچ تغییری ندارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای احداث مسكن، گفت: بانك مسكن برای احداث مسكن هر كمكی بتواند انجام می دهد.

مدیرعامل بانك مسكن در ادامه اظهارات خود در مورد خرید و فروش تسهیلات مسكن، تصریح كرد: تنها برای انتقال به خانواده های درجه یك، قابلیت خرید و فروش تسهیلات مسكن وجود دارد.

وی اضافه كرد: علاوه بر حالت مذكور اوراق مجاز برای تسهیلات مسكن نیز وجود دارد كه انتقال آن به غیر آزاد است.

این مقام مسئول ادامه داد: بانك برای اینكه مشكل مردم را در این زمینه برطرف كند اوراق مذكور را در بورس نیز عرضه كرده است.

مدیرعامل بانك مسكن با تاكید بر اینكه ارایه تسهیلات به مسكن وظیفه اصلی این بانك است، گفت: با توجه به سپرده گذاری های موجود مشكلی برای ارایه تسهیلات به متقاضیان وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: درصد منابعی كه در بانك مسكن جمع می شود با نرخ حداكثر ۱۲ درصد به متقاضیان تسهیلات پرداخت می شود.

وی تاكید كرد: بانك مسكن با نظارت كامل تسهیلات تعمیر مسكن را حداكثر ۵ میلیون تومان پرداخت می كند.

وی گفت: برای تعمیرات باید سند منزل را در رهن بانك قرار و برای افراد دیگر كه با بانك ارتباط ندارند شرایطی لحاظ شده است.

مدیرعامل بانك مسكن اظهار كرد: حدود ۱۹۶ هزار میلیارد ریال از ۲۰۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی این بانك در بخش مسكن بوده است.

وی ادامه داد: در بخش مسكن مهر ۱۶۲ هزار میلیارد ریال قرار داد منعقد شده كه ۶۸ هزار میلیارد ریال پرداخت شد...../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
شرایط اعطای تسهیلات خودرو به متقاضیان به زودی اعلام می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر تسهیلات ۲۵ میلیونی خرید مسكن بر بازار



 

 

مسکن , بازار مسکن

 

در پی افزایش پنج میلیونی تسهیلات خرید مسكن، نگرانی هایی درباره بروز تورم در بازار مسكن به وجود آمده است اما رییس كانون سراسری انبوه سازان معتقد است این موضوع تاثیر تورمی بر بازار مسكن نخواهد داشت اما به نظر می رسد استقبال از تسهیلات ۴۰ میلیونی ساخت مسكن بیشتر از تسهیلات ۲۵ میلیونی خرید مسكن باشد.

ایرج رهبر ـ رییس كانون سراسری انبوه سازان ـ در گفت وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تاثیر تسهیلات۲۵ میلیونی خرید مسكن بر بازار مسكن اظهار كرد: تعداد این تسهیلات به اندازه ای نیست كه بتواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد و در گذشته هم افزایش هایی به این میزان صورت گرفته كه تاثیر چندانی بر بازار نگذاشته است.

رییس كانون سراسری انبوه سازان با بیان این كه این تسهیلات برای خرید واحدهایی با قیمت پایین تر از صد میلیون تومان مناسب است، گفت: اگرچه این تسهیلات اثر تورمی چندانی ندارد اما بهتر است تسهیلات به تولید مسكن اختصاص یابد.

رهبر در ادامه گفت: طی سال های گذشته بانك های خصوصی تا ۷۰ درصد ارزش كارشناسی ملك را تسهیلات پرداخت می كردند كه اثر تورمی بسیاری در بازار مسكن داشت.

وی تسهیلات ۴۰ میلیونی ساخت را با توجه به سپرده گذاری ۲۰ میلیونی طی ۹ ماه بسیار مناسب تر از تسهیلات ۲۵ میلیونی كه نیاز به سپرده ۱۲.۵ میلیونی دارد، دانست و گفت: به نظر می رسد استقبال از این تسهیلات بیشتر هم باشد.

برای پرداخت تسهیلات مسكن لوكس دولت وارد عمل شود

وی در ادامه درباره تسهیلات مسكن لوكس گفت: ما به دنبال تسهیلاتی هستیم كه نیاز به سپرده گذاری نداشته باشد و به نظر می رسد دولت باید برای پرداخت چنین تسهیلاتی كه ساخت مسكن برای اقشار میان درآمدی را در پی دارد، وارد عمل شود.

رهبر در ادامه با اشاره به اینكه اعتقاد داریم باید پرداخت در عوارض تخفیف های لحاظ شود، ادامه داد: معافیت های مالیاتی در بخش تولید می تواند كمك زیادی به بخش خصوصی كند..... /  خبرگزارى ایسنا