اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۴۸۰۰ مربی حق التدریس فنی و حرفه ای کشور استخدام می شوند



۴۸۰۰ مربی حق التدریس فنی و حرفه ای کشور استخدام می شوند

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مهر :  معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: با حمایت ها و پشتیبانی های دولت و همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مجوز استخدام برای چهار هزار و 876 نفر از مربیان حق التدریس مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور به صورت رسمی و یا پیمانی اخذ شده است.

 

اژدر ولیخانی پیش از ظهر شنبه در جمع مسئولان ستادی و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استانگلستان گفت: همچنین دولت با تبدیل وضعیت استخدام 2 هزار نفر از مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال جاری موافقت کرده است و سهم استان گلستان از این تعداد 200 نفر بوده که یکصد نفر تا پایان سال جاری به استخدام رسمی و یا پیمانی تبدیل وضعیت شده و باقیمانده آن نیز طی برنامه 5 ساله پنجم توسعه استخدام خواهند شد.

ولیخانی در تشریح جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای بعنوان بنگاه آموزش حرفه و مهارتی که منجر به اشتغال می شود گفت: توسعه و پیشرفت کشور با اشتغال و کار صورت می پذیرد و نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان " تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " را بهترین فرصت برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جهت بالا بردن بهره وری و استفاده از تمام توان و ظرفیتهای آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد .

 

معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت : تلاش می شود ضمن استاندارد نمودن حرف و مشاغل در کشور ، آموزشهای کاربردی داده شود و با اشاره به ورود مخاطبین و گروههای شغلی جدید بویژه دانشجویان به مراکز آموزش فنی وحرفه ای بر تغییر در نگرش و رویکردهای مدیریتی روسای مراکز و کارکنان و مربیان به تناسب تغییر مخاطبین تأکید کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوعات مربوط به کارکنان سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: مواردی مانند تحصیل ، معیشت و وضعیت استخدامی از دغدغه های اصلی مدیران ارشد سازمان است و حمایت کامل خود را از ارتقاء تحصیلی کارکنان به مقاطع بالاتر اعلام کرد./مهر


ویدیو مرتبط :
سخنرانی علیرضا محجوب در مجلس در مورد تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت استخدام حق التدریسهای فنی‌حرفه‌ای



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وضعیت استخدام حق التدریسهای فنی‌حرفه‌ای/ ادامه فعالیت با شرایط فعلی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به آخرین وضعیت استخدام رسمی حق التدریسهای دانشگاه فنی حرفه ای اعلام کرد که تا حصول راهکاری جدید، این عده از کارمندان با شرایط فعلی در این دانشگاه فعالیتشان را ادامه می دهند.

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: طی جلسه ای که با معاون آموزشی برگزار شد به این توافق رسیدیم که کارکنان حق التدریس دانشگاه فنی و حرفه ای کماکان به فعالیت خود در این دانشگاه ادامه دهند.

وی با اشاره به یکی از مهمترین مشکلات جذب این افراد در دانشگاه مذکور، گفت: این عده از کارکنان به علت انتقالشان از آموزش و پرورش به وزارت علوم، باید روند جذب را به عنوان هیأت علمی طی فراخوان وزارت علوم طی کنند که فعلاً این امکان برای آنان وجود ندارد.

به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در صورتیکه راهی برای استخدام این عده از کارکنان فراهم شد در اولویت استخدام قرار می گیرند زیرا این عده خارج از ضوابط جذب هیأت علمی وزارت علوم راه دیگری برای استخدام ندارند و مجلس شورای اسلامی هم نمی توانند جدای از این مصوبه تصمیمی برای استخدامشان اتخاذ کند.

زاهدی تاکید کرد: کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای که دارای این شرایط هستند لازم است با همان شرایط فعلی تا حصول راهکار جدید به فعالیتشان در این دانشگاه ادامه دهند./مهر