اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۴۲ زائر ایرانی در اربعین فوت كردند



اخبار,اخبار اجتماعی , سازمان حج وزیارت

 

اخبار اجتماعی - ۴۲ زائر ایرانی در اربعین فوت كردند

مدیر كل عتبات سازمان حج وزیارت از فوت ۴۲ زائر ایرانی كه به صورت انفرادی برای پیاده روی اربعین حسینی به عتبات اعزام شده بودند خبر داد و اعلام كرد: براساس موافقت خانواده‌های این زائران، جسد ۸ نفر در عراق دفن و جسد ۳۴ نفر هم برای خاكسپاری به ایران اسلامی منتقل شد.

محسن نظافتی، مدیر كل عتبات سازماان حج وزیارت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی حج از فوت ۴۲ زائر ایرانی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

وی افزود: براساس موافقت خانواده‌های این زائران، پیكر ۳۴ زائر حسینی برای خاكسپاری به ایران اسلامی منتقل شد و ۸ نفر هم در شهرهای كربلای معلی و نجف اشرف دفن شدند.

نظافتی اظهار داشت: از این تعداد ۱۲ نفر بر اثر تصادفات و حوادث مختلف جان خود را از دست داده‌اند و ما بقی به مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اند.

وی ادامه داد: این گروه از زائران به صورت انفرادی به عتبات سفر كرده بودند و اعزام آن‌ها از سوی سازمان حج وزیارت صورت نگرفته بود؛ اما طبق وعده‌ای كه سازمان به زائران اربعین داده بود، تمامی این عزیزان را بدون دریافت هیچ گونه وجهی بیمه كرده است و هزینه‌های آن‌ها را بیمه ایران به ورثه آن‌ها پرداخت خواهد كرد.

مدیر كل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: تمامی مراحل نقل و انتقال پیكر این زائران از سوی سازمان حج وزیارت صورت گرفته است و هزینه‌ها آن‌ها از طریق بیمه پرداخت شده و هیچ هزینه‌ای از خانواده‌های آن‌ها دریافت نشده است.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تصویر دختر بچه‌ای كه در شبكه‌های اجتماعی منتشر شده است، اظهار كرد: طبق آنچه كه تاكنون مشاهد شده است این تصویر متعلق به زائران ایرانی نیست، زیرا آنچه كه در متن عربی این تصویر آمده است نوشته شده كه این دختر در بغداد یافت شده و در یكی از مراكز نظامی عراق نگهداری می‌شود و اسمی از ایرانی بودن آن به میان نیامده است. 

اخبار اجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی حج

 


ویدیو مرتبط :
زائر ایرانی مادرش رابدوش گرفته درراهپیمایی اربعین حسینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوت 42 زائر ایرانی مراسم پیاده‌ روی اربعین


مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از فوت ۴۲ زائر ایرانی که به صورت انفرادی برای پیاده‌روی اربعین به عتبات اعزام شده بودند خبر داد و اعلام کرد: پیکر ۸ نفر در عراق دفن شد.

خبرگزاری مهر: مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از فوت ۴۲ زائر ایرانی که به صورت انفرادی برای پیاده‌روی اربعین به عتبات اعزام شده بودند خبر داد و اعلام کرد: پیکر ۸ نفر در عراق دفن شد.

 محسن نظافتی افزود: بر اساس موافقت خانواده‌های این زائران، پیکر 34 زائر حسینی برای خاکسپاری به ایران اسلامی منتقل و 8 نفر هم در شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف دفن شدند.

وی با بیان این‌که از این تعداد 12 نفر بر اثر تصادفات و حوادث مختلف جان خود را از دست داده‌اند و ما بقی به مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اند، اظهار داشت: این گروه از زائران به صورت انفرادی به عتبات سفر کرده بودند و اعزام آن‌ها از سوی سازمان حج و زیارت صورت نگرفته بود اما طبق وعده‌ای که سازمان به زائران اربعین داده بود، تمامی این عزیزان را بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی بیمه کرده است و هزینه‌های آن‌ها را بیمه ایران به ورثه آن‌ها پرداخت خواهد کرد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: تمامی مراحل نقل و انتقال پیکر این زائران از سوی سازمان حج و زیارت صورت گرفته است و هزینه‌ها آن‌ها از طریق بیمه پرداخت شده و هیچ هزینه‌ای از خانواده‌های آن‌ها دریافت نشده است.