اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۴۰ درصد ایرانی ها سوء هاضمه دارند


رفلکس معده، سندروم روده تحریک پذیر و اختلالات دفعی از دیگر مشکلات شایع گوارشی میان مردم است که ناراحتی‌های زیاد جسمانی برای آنان به همراه دارد.

خبرگزاری فارس: یک متخصص گوارش با اشاره به اینکه ۴۰ درصد افراد در کشور از سوء هاضمه رنج می‌برند، گفت: اصلاح عادت‌های غلط غذایی و ورزش کردن در کاهش بیماری‌های گوارشی بسیار موثر است.
 
شهرام آگاه در رابطه با شایع‌ترین مشکلات گوارشی اظهار داشت:‌ 40درصد مردم از سوء هاضمه در کشور رنج می‌برند و می‌توان گفت این مشکل به عنوان شایع‌ترین بیماری گوارشی در کشور به شمار می‌رود، همچنین بیشترین علت مراجعه بیماران به پزشکان متخصص گوارش است.
 
وی افزود: رفلکس معده، سندروم روده تحریک پذیر و اختلالات دفعی از دیگر مشکلات شایع گوارشی میان مردم است که ناراحتی‌های زیاد جسمانی برای آنان به همراه دارد.
 
این متخصص گوارش در رابطه با بیماری‌های کبدی اظهار داشت: بیماری‌‌های کبد در زمره بیماری‌ های گوارشی به شمار رفته که شایع‌ترین آن کبد چرب است به طوریکه 30 تا 35 درصد افراد جامعه به ویژه افراد چاق مبتلا به کبد چرب می‌شوند.
 
آگاه ادامه داد: رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد غذای ناسالم مشکلات گوارشی را افزایش می‌دهد به طوری که تند خوردن غذا، سرو غذا در زمان نامناسب، استفاده از فست‌فودها و انواع سس و نوشابه می‌تواند سبب بیماری‌های گوارشی در افراد شود. همچنین استعمال سیگار و مصرف الکل در این زمینه از دیگر علل سوء هاضمه، رفلکس، مشکلات کبدی و دیگر بیماری‌های گوارشی می‌شود.
 
وی زندگی ماشینی، کم‌تحرکی و نداشتن برنامه غذایی مناسب را سه علت عمده بیماری‌های گوارشی برشمرد و افزود: سندروم روده تحریک‌پذیر از دیگر بیماری‌های شایع گوارشی بوده که با اختلال دفع، اسهال، یبوست، دفع گاز زیاد روده و دل‌درد همراه است.
 
این متخصص گوارش تأکید کرد: با رژیم غذایی مناسب، کاهش استرس روحی،‌ ورزش و عدم استعمال سیگار و مصرف الکل می‌توان از بیماری‌های گوارشی جلوگیری کرد.
 
آگاه افزود: سرطان دستگاه گوارش در کشور رو به رشد بوده که بیشترین نوع آن سرطان معده است. با وجود بهبود شرایط اجتماعی و تغذیه سرطان معده کاهش نداشته و دلیل آن وجود مواد غذایی ناسالم همچون سبزی و میوه‌هایی که با سموم مختلف و علف‌کش‌ها همراه شده‌‍‌اند، است.


ویدیو مرتبط :
درمان سوء هاضمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فقط ۴۰ درصد از شهروندان ...



 

فقط ۴۰ درصد از شهروندان به خرید کالاهای ایرانی تمایل دارند

 

 

 

فقط ۴۰ درصد از شهروندان به خرید کالاهای ایرانی تمایل دارند

 

 

نتایج یک بررسی آماری از سلیقه جمعیت شهرنشین کشور نشان می‌دهد که ۶۰ درصد شهروندان ایرانی مایحتاج خود را از میان کالاهای خارجی تهیه می‌کنند.

 


به گزارش ایلنا بنا به اطلاعات مرکز مشاوران اقتصاد توسعه، بررسی‌ها در میان ساکنان هفت شهر بزرگ کشور نشان داده است که ۴۰ درصد شهروندان ایرانی در گروه‌های سنی وتحصیلات مختلف ترجیح می‌دهند کالای ایرانی بخرند، گرچه کیفیت این اجناس به قدر کافی مطلوب نباشد.

 


هرچند این گروه اعلام نکرده‌اند که فاکتور قیمت و نسبت آن با کیفیت، تا چه حد در این تصمیم دخالت داده شده است، اما به نظر می‌رسد این انتخاب، درمیان برتری کیفیت کالاهای ایرانی در مقابل کالاهای درجه ۳ چینی صورت گرفته باشد چرا که بر اساس نظر سنجی صورت گرفته، درشرایط یکسان قیمتی و با درنظر گرفتن فاکتور در دسترس بودن کالا و وجود خدمات پس از فروش،شهروندان ترجیح داده‌اند که محصول خارجی خریداری کنند.

 


همچنین بررسی جزییات این تحقیق نشان داد که مردم شیراز، اصفهان و اهواز کمتر از ساکنان سایر شهرهای مورد بررسی ترجیح می‌دهند که کالای ایرانی بخرند و مردم رشت بیشترین استقبال را از خرید کالاهای ایرانی از خود نشان داده‌اند..../  خبرگزارى ايلنا