اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۴۰۰۰ اروپایی به داعش در سوریه پیوسته‌اند



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

کمیسر ارشد اتحادیه اروپا در امور ضد تروریسم در مصاحبه‌ای درباره ادامه جذب نیرو از سوی داعش از میان زنان و مردان بسیار جوان اروپایی هشدار داد.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با تاکید بر حضور چندین هزار اروپایی در کنار داعش، درباره ادامه روند جذب جوانان این قاره به تروریست‌ها هشدار داد.

کمیسر ارشد اتحادیه اروپا در امور ضدتروریسم در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه و در پاسخ به این سوال که «داعش از مجموعه‌ای از موانع و شکستهای نظامی در سوریه رنج برده است. آیا داعش همچنان تهدیدی برای اروپا است؟»،‌ گفت: «علی رغم شکست‌ها و موانع، داعش بسیار انعطاف پذیر است و همچنان به جذب نیرو ادامه می‌دهد. همچنان اروپایی‌های جوانی هستند که در حال ترک کشورهای خود برای الحاق به داعش هستند. به طور فزاینده‌‌ای بیشتر این افراد جوان زنان هستند».

«گیلس دو کرچوف» با اشاره به اقدامات برای مقابله با این بسیج و جذب نیرو افزود: «اتحادیه اروپا تجهیز و بسیج شده و حملات ژانویه پاریس این بسیج را تشدید کرده اما تغییر چندانی صورت نگرفته و ما باید به تلاش‌هایمان ادامه دهیم چون تهدید همچنان جدی باقی مانده است».

دو کرچوف در پاسخ به اینکه چه تعداد اروپایی به داعش در سوریه پیوسته‌اند، گفت که «بر اساس تخمینهای ما 4 هزار نفر».

اخبار بین الملل - فارس


ویدیو مرتبط :
وهابی های سوریه به گور پیوسته توسط جنگنده های روسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

9 دانشجوی انگلیسی‌تبار رشته پزشکی به داعش در سوریه پیوسته‌اند + عکس



گزارش‌ها حاکی است ۹ دانشجوی رشته پزشکی از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شده و به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

به گزارش فارس، 9 دانشجوی انگلیسی‌تبار رشته پزشکی یه سوریه سفر کرده و به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، این گروه همگی بین 20 تا 30 سال سن داشته‌اند و در کشور سودان مشغول تحصیل در رشته پزشکی بوده‌اند.

این گزارش همچنین حاکی است که گمان می‌رود آنها بیش از یک هفته پیش وارد سوریه شده‌اند. خبرنگار بی‌بی‌سی در ترکیه همچنین گفته برخی از نفرات این گروه 9 نفری با ارسال پیام‌هایی به والدینشان به آنها گفته‌اند در حال کمک داوطلبانه به سوری‌ها هستند.

 

اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش


 اخبار بین الملل  -  فارس