اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۲ هکتار از بوستان جنگلی سرخه حصار سوخت



 

۲ هکتار از بوستان جنگلی سرخه حصار سوخت

 

شعله های سرکشی که بخشی از بوستان جنگلی «سرخه حصار» را در برگرفته بود با تلاش نفسگیر آتش نشانان پایتخت مهار شد.



ساعت ۲۰:۰۲ دوشنبه تلفن مرکز فوریت های ستاد فرماندهی آتش نشانی پایتخت به صدا درآمد و از طریق سامانه ۱۲۵ خبر رسید بخشی از بوستان جنگلی «سرخه حصار» آتش گرفته است.


همان موقع گروه های عملیاتی ایستگاه ۱۹ با خودروهای مجهز رهسپار نقطه مورد نظر شدند و با استفاده از لوله های آبدهی از چند جهت به مهار آتش پرداختند.



شماری از آتش‌نشانان نیز به خاطر وسعت بوستان و پراکنده بودن دامنه شعله‌ها مجبور شدند از آتش کوب بهره بگیرند.



عملیات مهار و لکه گیری در دو هکتار از بوستان جنگلی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شد و در جریان آتش‌سوزی که هنوز علت اصلی بروز آن مشخص نیست خوشبختانه به جان هیچکس آسیب نرسید.



کارشناسان آتش نشانی می گویند : در فصل های گرم سال به دلیل خشک بودن علفها ، درصد بروز آتش‌سوزی در باغها و بوستانها افزایش می‌یابد و جا دارد مسئولان مربوط نسبت به پیشگیری از این گونه رخدادها چاره اندیشی کنند.



کلانشهر تهران طی شبانه روز اخیر شاهد ۲۳ فقره آتش‌سوزی و ۴۸ رخداد ناگوار دیگر بود که هفت زخمی برجاگذاشت اما هیچکس کشته نشد.



در همین مدت ۸۹۸ آتش‌نشان با استفاده از ۲۹۵ دستگاه خودروی ایمنی ۶۵ ساعت عملیات کمکی و مهاری انجام و ۲۵ شهروند گرفتار را نجات دادند که جای خسته نباشید دارد..../ خبرگزاری ایسکانیوز

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سرخه حصار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری 2 شکارچی مسلح در سرخه حصار



اخبار حوادث - دستگیری 2 شکارچی مسلح در سرخه حصار

دو شکارچی مسلح در منطقه حفاظت شده جاجرود پیش از اقدام به شکار در دام محیط‌بانان افتادند.

به گزارش پایگاه دیده‌بان حیات‌وحش ایران، ساعت 2 بعدازظهر روز 27 آذرماه محیـــط‌بانان پارک‌هـای ملی خجیر و سرخه حصار هنگام گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده جاجرود متوجه حضور دو مرد مسلح در محدوده موسوم به چال سیاه آبگرمه شدند.


 رئیس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار گفت: محیط‌بانان بلافاصله برای برخورد قانونی با شکارچیان متخلف وارد عمل شده و پیش از اقدام به شکار هردو را بازداشت کردند.


«امامعلی یگان‌زاده» اظهار داشت: در جریان بازرسی از شکارچیان دو تفنگ دولول کالیبر ۱۲ به همراه ۱۵ فشنگ، دو قطار فشنگ، دو دوربین چشمی و دو چاقو  کشف شد.


متهمان پس از تشکیل پرونده به استناد ماده ۱۴ قانون شکار و صید به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
اخبار حوادث - روزنامه ایران