اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۲ سناتور آمریکایی خواستار موضع سخت‌گیرانه اوباما در قبال ایران شدند



ظریف,رابرت منندز

۲ سناتور آمریکایی خواستار موضع سخت‌گیرانه اوباما در قبال ایران شدند

دو سناتور ارشد آمریکا با ارسال نامه‌ای به اوباما از وی خواستند در نطقش در مجمع عمومی سازمان ملل موضعی سخت‌گیرانه در قبال ایران اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رویترز گزارش داد دو سناتور ارشد آمریکایی با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا از وی خواسته‌اند در نطقش در مجمع عمومی سازمان ملل موضعی سخت‌گیرانه اتخاذ کنند.

 رابرت منندز، سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا و لیندسی گراهام، از سناتورهای شناخته شده جمهوری‌خواه در مسائل بین‌المللی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند در نطقش در سازمان ملل بار دیگر بر هدف آمریکا مبنی بر عدم اجازه به تهران برای دستیابی به تسلیحات اتمی تأکید کند و از تهران بخواهد برای آنکه بتواند مسیر دیپلماتیک را ادامه دهد، اقدامات ملموس انجام دهد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا برنامه هسته‌ای ایران دارای اهداف نظامی می‌دانند؛ اما جمهوری اسلامی ایران همواره این ادعا را رد کرده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
موضع غربی-آمریکایی بی بی سی در قبال روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد سناتور دموکرات از رویکرد دولت اوباما در قبال ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,توافق هسته ای 1+5 و ایران

اخبار سیاست خارجی - انتقاد سناتور دموکرات از رویکرد دولت اوباما در قبال ایران

یک سناتور دموکرات آمریکایی، رویکرد دولت "باراک اوباما" در راستای توافق هسته ای 1+5 و ایران را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از سیاست های کاخ سفید برای ادامه مذاکرات هسته ای با ایران و دستیابی به توافق موقت با این کشور انتفاد کرد.  

سناتور "رابرت منندز" دولت "باراک اوباما" را متهم کرد که با این توافق پذیرفته است در قبال کاهش فعالیت های هسته ای ایران، تحریم های اقتصادی علیه این کشور را تعدیل کند. به ادعای منندز تحریم ها موجب صدمه دیدن اقتصاد ایران و کاهش میزان صادرات نفت این کشور شده است.

در همین حال شماری از جمهوریخواهان نیز با انتقاد از توافق ژنو، در مورد دستاوردهای این اقدام برای دولت آمریکا ابراز تردید کرده اند. این در حالی است که بنا به درخواست دولت اوباما طرح اعمال تحریم های ضدایرانی بیشتر در سنا به منظور یافتن راه حل دیپلماتیک در مسئله هسته ای ایران متوقف شده است.  

گفتنی است توافق هفته گذشته ایران و گروه 1+5  در ژنو با استقبال شمار زیادی از کشورهای منطقه ای و غربی مواجه شده است. با این حال رژیم صهیونیستی و حامیانش همچنان از به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای ایران خشمگین هستند.
اخبار سیاست خارجی - مهر